Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    De Goldair lounge in terminal A in Athene airport. Gebruik je dus enkel indien je vliegt naar niet Schengen.

    - Super vriendelijke medewerkers. Van ontvangst tot iedereen die je ziet.
    - Niet groot. (Zo groot als skyteam op LYS) Nu rond 2pm wel voldoende plek.
    - Luxe afwerking. Luxe sfeer. Privé ruimtes. Prayer rooms.
    - Voldoende aanbod van warme en koude maaltijd items. Fruit. Brood. Soep. Veel soorten salades.
    - Keuze uit veel frisdranken, wijn, bier en aperitieven.

    Kortom. Exact zoals je wilt dan een lounge is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Amsterdam, Ready2Board, VinceG en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    En geen mechanische omroep van aankomende vluchten, maar een medewerk(st)er die rondloopt en roept welke vlucht gaat boarden.
     
  3. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Oh! Ik ga eens opletten. Ze zeiden geen announcements. Anyways het eten is heerlijk
     
  4. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Ik vond het eten ook bijzonder smakelijk, helemaal vergeleken met veel andere lounges. In oktober was alles wel per stuk verpakt:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    De plaza premium lounge van Sabiha airport (SAW - Istanbul) laat wat te wensen over. 2 lounges voor international departures, 1 voor gasten die betalen met ruim aanbod, en 1 voor kaarthouders zoals amex met een zeer klein aanbod eten en drinken. Stoelen en locatie zijn goed, echter ze draaien hetzelfde deuntje van 2 minuten op repeat wat na een tijdje toch echt irritant wordt. Had wel wat beters verwacht van Plaza als ik heel eerlijk ben
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Welkom op Insideflyer @hollandje !! Stel je even voor in het daarvoor bestemde topic.
     
    hollandje vindt dit leuk.
  7. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Singapore, terminal 1. Marhaba lounge is de standaard lounge voor KLM. Was er vrijdagavond van 22.00 tot 00:00. De lounge was afgeladen vol en het was een grote bende. Zo ongeveer alle tafels stonden vol met glazen en borden. Er liep een nauwelijks personeel om af te ruimen. Buffet totaal niet aantrekkelijk. Behalve voor een drankje en het opladen van de telefoon niet de moeite waard om naar toe te gaan.
     
    Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  8. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren voor het eerst gebruikgemaakt van de Turkish Airline business lounge in Istanbul. Een lounge waar ik veel van had verwacht en dat ook deels goed maakte, een enorme ruimte en prachtig om te zien. Echter er was veel te weinig plaats om te zitten, het buffet werd geplunderd en was zeer beperkt. Helaas een grote tegenvaller.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Doen ze nog steeds een gedeelte voor Business pax en de andere lounge voor de frequent flyers of is het allemaal in dezelfde?
    Ik zit enkel in de Skyteam of IGA lounge voor internationale vluchten, waar de Slyteam altijd wel rustig is.
     
  10. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Ik kreeg niet de indruk dat er een scheiding was, maar het kan ook zijn dat ik het als BC passagier gewoon niet gemerkt had.

    Overigens vind ik de gehele Turkish ervaring best tegenvallen, zelden zo'n ongeïnteresseerde crew op twee van de vier vluchten gezien. Kwam nog bij dat de catering op één vlucht fout was gegaan en we het 4 uur met alleen koekjes en sandwiches moesten doen. Volgende keer toch maar weer KL/AF.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Goed om te weten. Ik hoor veel gejubel over Turkish maar zo heet wordt de soep dus niet gegeten...
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Met een beetje mazzel kom je ook in een 777 terecht met een 2-3-2 opstelling in BC.. :confused:
     
    lloydje33 en MichaelNight vinden dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Nou de catering van Istanbul naar Antalya is beter dan de catering van Amsterdam naar Istanbul met KLM...

    Het probleem met Turkish is inderdaad wel dat bij iregular ops je wel aan jezelf bent overgeleverd.
    En de lounges zijn op zich wel prima, echter het is nu steeds drukker, en dan staat ook die capaciteit onder druk natuurlijk.
    Bij de domestic lounges wordt gelukkig scheiding gemaakt tussen Business Klasse passagiers en de ongewassen frequent flyers.
     
    VinceG, ppt, Urbanjazz en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    ..ik heb zelf nog nooit met Turkish gevlogen. Het merendeel wat ik altijd hoor, ook van uit mijn eigen omgeving zijn positieve verhalen...Dat gaat dan over on board service. Hier gaat het eigenlijk over de lounges. Ik weet het is off topic...
    Maar van de forumbewoners hier neem ik aan dat (uitzonderingen per vlucht daargelaten) Turkish over het algemeen als "goed" kan worden gezien on board? Toch?
     
  15. HansvdReisfamilie

    HansvdReisfamilie Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ik vind de Al Mourjan Business Lounge van Qatar in Doha geweldig, al is ie wat groot. Lekker eten en schitterende badkamers. Ook de Virgin Atlantic Clubhouse op LHR is erg fijn met goed eten, lekker cocktails en schoenpoetsservice.
     
    Amsterdam en Carel1 vinden dit leuk.
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Even wat recente ervaringen qua lounges

    Goed:
    - BA First lounge LHR T5 (mede door de First Wing), prima koffie en voldoende eten de gehele dag
    - Skyteam lounge DXB, prima eten, douches schoon, vriendelijk, enig minpunt is dat er geen champagne oid is.
    - Finnair schengen lounge HEL, genoeg keus qua eten, mooi uitzicht naar buiten,
    - KLM Schiphol, Tja vaak best druk maar opzich eten is redelijk, wisselt een beetje. 52 is beter als 25.

    Redelijk:
    - BA Business lounge LHR T5, Ook hier goede koffie maar eten is beperkter en alleen op de echte ''eet'' momenten (ontbijt,lunch,dinner), kan erg druk zijn
    - Aspire Edinburgh, genoeg keus qua eten, bar selectie beetje karig, wifi deed het niet
    - Aspire Helsinki, vrij basis eten, klein, wel rustig
    BA Schiphol (toen ie nog open was), goede koffie en catering is beter als vroeger, mooi uitzicht
    - AF lounge 2e L, mooi nieuw, eten was beetje wisselend, spa was vol en beetje lomp (franse slag) personeel.

    Beroerd:
    - Aspire schiphol, druk, weinig eten, wel goede koffie en uitzichtt
    - Oude AF lounge 2f tja deze bunker was niks en zijn we van af gelukkig
     
    Amsterdam en Carel1 vinden dit leuk.
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    @HansvdReisfamilie Welkom op het forum !!
    Stel je even voor in het daarvoor bestemde topic.
     
  18. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een voorkeur voor rustige lounges, met goed eten en goede faciliteiten (douches, wifi, werkplekken). Hier is een overzicht van de lounges die me zijn bijgebleven.

    Mijn top 5:
    * Qatar Airlines Al Mourjan Business Lounge – Doha
    * Qantas First Class Lounge – Melbourne
    * Latam – Santiago de Chile
    * Cathay First Class – Hong Kong
    * Cathay Pacific Lounge – Heathrow

    Ook prettig, maar niet top of the pops:
    * BA Concorde Room – Heathrow, London
    * Turkish Airlines Business Class Lounge – Istanbul

    En deze zijn wat mij betreft een ramp, dan zit ik liever in een stoel ergens bij de gate te wachten.
    * Air Italia – JFK, New York
    * SriLankan Airlines – Colombo
     
  19. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Ja, er zijn twee lounges, voor business pax en overige frequent flyers. En inderdaad, de Skyteam lounge is over het algemeen rustiger, maar ook een stuk kleiner. Ik prefereer de Turkish Airlines lounge echter: het eten is er een stuk beter.
     
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    De Skycourt lounge op Budapest airport was eigenlijk altijd compleet kansloos, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat deze wat beter is geworden, qua comfort om te zitten als wat catering aanbod.

    Ik heb daar gisteren extra lang van mogen genieten, want KLM bleef maar aangeven op tijd te komen, om toch opeens 45 minuten voor vertrek 1.5 uur vertraging aan te kondigen,
    En uiteraard kan ik het toestel dat moest vertrekken volgen, maar de check-in deadline veranderd niet.
    En alle zuilen in de speciaal ingerichte hoek bij de check-in hebben een windows probleem.
     

Deel Deze Pagina