De Goldair lounge in terminal A in Athene airport. Gebruik je dus enkel indien je vliegt naar niet Schengen. - Super vriendelijke medewerkers. Van ontvangst tot iedereen die je ziet. - Niet groot. (Zo groot als skyteam op LYS) Nu rond 2pm wel voldoende plek. - Luxe afwerking. Luxe sfeer. Privé ruimtes. Prayer rooms. - Voldoende aanbod van warme en koude maaltijd items. Fruit. Brood. Soep. Veel soorten salades. - Keuze uit veel frisdranken, wijn, bier en aperitieven. Kortom. Exact zoals je wilt dan een lounge is.
En geen mechanische omroep van aankomende vluchten, maar een medewerk(st)er die rondloopt en roept welke vlucht gaat boarden.
Ik vond het eten ook bijzonder smakelijk, helemaal vergeleken met veel andere lounges. In oktober was alles wel per stuk verpakt:
De plaza premium lounge van Sabiha airport (SAW - Istanbul) laat wat te wensen over. 2 lounges voor international departures, 1 voor gasten die betalen met ruim aanbod, en 1 voor kaarthouders zoals amex met een zeer klein aanbod eten en drinken. Stoelen en locatie zijn goed, echter ze draaien hetzelfde deuntje van 2 minuten op repeat wat na een tijdje toch echt irritant wordt. Had wel wat beters verwacht van Plaza als ik heel eerlijk ben
Singapore, terminal 1. Marhaba lounge is de standaard lounge voor KLM. Was er vrijdagavond van 22.00 tot 00:00. De lounge was afgeladen vol en het was een grote bende. Zo ongeveer alle tafels stonden vol met glazen en borden. Er liep een nauwelijks personeel om af te ruimen. Buffet totaal niet aantrekkelijk. Behalve voor een drankje en het opladen van de telefoon niet de moeite waard om naar toe te gaan.
Gisteren voor het eerst gebruikgemaakt van de Turkish Airline business lounge in Istanbul. Een lounge waar ik veel van had verwacht en dat ook deels goed maakte, een enorme ruimte en prachtig om te zien. Echter er was veel te weinig plaats om te zitten, het buffet werd geplunderd en was zeer beperkt. Helaas een grote tegenvaller.
Doen ze nog steeds een gedeelte voor Business pax en de andere lounge voor de frequent flyers of is het allemaal in dezelfde? Ik zit enkel in de Skyteam of IGA lounge voor internationale vluchten, waar de Slyteam altijd wel rustig is.
Ik kreeg niet de indruk dat er een scheiding was, maar het kan ook zijn dat ik het als BC passagier gewoon niet gemerkt had. Overigens vind ik de gehele Turkish ervaring best tegenvallen, zelden zo'n ongeïnteresseerde crew op twee van de vier vluchten gezien. Kwam nog bij dat de catering op één vlucht fout was gegaan en we het 4 uur met alleen koekjes en sandwiches moesten doen. Volgende keer toch maar weer KL/AF.
Nou de catering van Istanbul naar Antalya is beter dan de catering van Amsterdam naar Istanbul met KLM... Het probleem met Turkish is inderdaad wel dat bij iregular ops je wel aan jezelf bent overgeleverd. En de lounges zijn op zich wel prima, echter het is nu steeds drukker, en dan staat ook die capaciteit onder druk natuurlijk. Bij de domestic lounges wordt gelukkig scheiding gemaakt tussen Business Klasse passagiers en de ongewassen frequent flyers.
..ik heb zelf nog nooit met Turkish gevlogen. Het merendeel wat ik altijd hoor, ook van uit mijn eigen omgeving zijn positieve verhalen...Dat gaat dan over on board service. Hier gaat het eigenlijk over de lounges. Ik weet het is off topic... Maar van de forumbewoners hier neem ik aan dat (uitzonderingen per vlucht daargelaten) Turkish over het algemeen als "goed" kan worden gezien on board? Toch?
Ik vind de Al Mourjan Business Lounge van Qatar in Doha geweldig, al is ie wat groot. Lekker eten en schitterende badkamers. Ook de Virgin Atlantic Clubhouse op LHR is erg fijn met goed eten, lekker cocktails en schoenpoetsservice.
Even wat recente ervaringen qua lounges Goed: - BA First lounge LHR T5 (mede door de First Wing), prima koffie en voldoende eten de gehele dag - Skyteam lounge DXB, prima eten, douches schoon, vriendelijk, enig minpunt is dat er geen champagne oid is. - Finnair schengen lounge HEL, genoeg keus qua eten, mooi uitzicht naar buiten, - KLM Schiphol, Tja vaak best druk maar opzich eten is redelijk, wisselt een beetje. 52 is beter als 25. Redelijk: - BA Business lounge LHR T5, Ook hier goede koffie maar eten is beperkter en alleen op de echte ''eet'' momenten (ontbijt,lunch,dinner), kan erg druk zijn - Aspire Edinburgh, genoeg keus qua eten, bar selectie beetje karig, wifi deed het niet - Aspire Helsinki, vrij basis eten, klein, wel rustig BA Schiphol (toen ie nog open was), goede koffie en catering is beter als vroeger, mooi uitzicht - AF lounge 2e L, mooi nieuw, eten was beetje wisselend, spa was vol en beetje lomp (franse slag) personeel. Beroerd: - Aspire schiphol, druk, weinig eten, wel goede koffie en uitzichtt - Oude AF lounge 2f tja deze bunker was niks en zijn we van af gelukkig
Ik heb een voorkeur voor rustige lounges, met goed eten en goede faciliteiten (douches, wifi, werkplekken). Hier is een overzicht van de lounges die me zijn bijgebleven. Mijn top 5: * Qatar Airlines Al Mourjan Business Lounge – Doha * Qantas First Class Lounge – Melbourne * Latam – Santiago de Chile * Cathay First Class – Hong Kong * Cathay Pacific Lounge – Heathrow Ook prettig, maar niet top of the pops: * BA Concorde Room – Heathrow, London * Turkish Airlines Business Class Lounge – Istanbul En deze zijn wat mij betreft een ramp, dan zit ik liever in een stoel ergens bij de gate te wachten. * Air Italia – JFK, New York * SriLankan Airlines – Colombo
Ja, er zijn twee lounges, voor business pax en overige frequent flyers. En inderdaad, de Skyteam lounge is over het algemeen rustiger, maar ook een stuk kleiner. Ik prefereer de Turkish Airlines lounge echter: het eten is er een stuk beter.
De Skycourt lounge op Budapest airport was eigenlijk altijd compleet kansloos, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat deze wat beter is geworden, qua comfort om te zitten als wat catering aanbod. Ik heb daar gisteren extra lang van mogen genieten, want KLM bleef maar aangeven op tijd te komen, om toch opeens 45 minuten voor vertrek 1.5 uur vertraging aan te kondigen, En uiteraard kan ik het toestel dat moest vertrekken volgen, maar de check-in deadline veranderd niet. En alle zuilen in de speciaal ingerichte hoek bij de check-in hebben een windows probleem.