Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    :D
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. malmostoso

    malmostoso Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Beste lounge voor mij de nieuwe FCL in ZRH E.
    Slechtste... ik denk in AMS er is geen enkele goede lounge. Maar kijken wat met de nieuwe *A lounge komt.
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Persoonlijk vind ik de BA lounge wel redelijk. Goede koffie en een paar hapjes maar vooral geweldig uitzicht op het platform.
     
    KarinS vindt dit leuk.
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Zelfs Privium? Ben daar aardig tevreden over: 'rustig', goed eten/drinken/versnaperingen, internet enzovoort. Beid precies wat je van een airport lounge verwacht (ok, geen IRROP ondersteuning)
     
    VinceG vindt dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ben ik met je eens. Ben nu 2 maanden lid van privium en ik moet eerlijk zeggen dat ik het er altijd schoon vind en goede kwaliteit van produkten. ook genoeg keus. Je kan er prima zitten en het personeel is erg vriendelijk. Ik kom er graag!
     
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Zaterdagochtend op MAN in de 1903 lounge geweest en dat is echt een leuke lounge. Mooi uitzicht, leuke zitjes en goede produkten! Volledig warm ontbijt was prima!
     
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nu op CPH in de Aviator lounge. Beetje teleurstelling. De "gewone" lounge die toegankelijk is voor diverse maatschappijen en prioritypass was overbevolkt. Pff niet fijn maar. Maar toen attendeerde de dame achter de balie mij op de business kant van de lounge dat deze rustig was. Maar dan mocht ik nog wel even eur 8.00 neerleggen om daar naar binnen te mogen. Het is dat ik voor 5 uurtjes een werkplek zocht, maar anders vind ik het wel erg misleidend.
    Krijg je ook echt meer voor die 8 euro? hmm een kop lauwe kerriesoep...:rolleyes:
     
  8. flyair

    flyair Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Tip voor iedereen die met AF-KLM ooit vanuit Punta Cana vertrekt: neem je zwembroek mee! Had ik dat van te voren geweten dan kon ik nu meer dan alleen naar de infinity pool kijken ;):
    [​IMG]

    Verder prima en rustige lounge met lekkere hapjes.
     
    lloydje33, Carel1 en Flying doc vinden dit leuk.
  9. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    De slechtste lounge is als er helemaal geen is..mag ik een keer business class, is er geen lounge! Alsnog mijn drankjes afrekenen...Bestaan er geen regelingen dat als er geen lounge is je dan vouchers krijgt of mag declareren?
     
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ligt een beetje aan de airline maar navragen bij checkin/gate agent doet vaak wonderen voor een voucher.
     
    MichaelNight, FlyingFonz en Carel1 vinden dit leuk.
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    huh...echt waar? Doen RO, KL AF dit ook? Op mijn stukje OTP - IAS (geen lounge in domestic) en IAS- OTP geen lounge , zo ja heb ik dus jaren lang al recht op een voucher gehad ?
     
  12. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Ik weet niet of je op domestic legs in business een volwaardige lounge ervaring kan verwachten.
     
  13. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Business means business..toch? Gewoon lounge toegang lijkt mij..
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Eens uitproberen. Vlieg bizz vanaf CUR en daar is geen KLM lounge. Ik kan volgens mij geen gebruik maken van de VIP lounge daar.
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Wel eens op JRO en TRD gehad. Geen idee hoe het op CUR is.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  16. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Geloof dat ik ooit op Basel/Mulhouse een voucher van 5nogwat kreeg toen ik vroeg waar de lounge was. Was dacht ik een KLC operated vlucht.
    Weet alleen niet of het AF/KLM beleid was of van het station zelf.
     
    Carel1 en Daan3 vinden dit leuk.
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Vorige week zondag voor het eerst in de Aspire lounge op Schiphol omdat ik met Qatar in bus vloog. Mooi uitzicht, maar wat een slechte lounge zeg! Was overbevolkt, eten lauw en slechte kwaliteit. Ben snel weg gegaan en naar de Privium lounge gegaan waar het heerlijk rustig was! Slechts 3 andere bezoekers. Niet veel keuze aan eten, maar dat wat er is is van goede kwaliteit.
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dus toch toegang tot de VIP lounge. Niet dat die bijzonder is... erg klein vooral. Staat overigens niet vermeld bij KLM dat er een lounge is.
     
    Flyer1981, Carel1 en Flying doc vinden dit leuk.
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Afgelopen vier weken wel aardig wat lounges bezocht. Loop er een aantal even bij langs:

    - KLM Crowne Lounge non schengen: ben 4 minuten binnen geweest en dacht wat doe ik hier eigenlijk. Elders koffie gekocht. Super druk, geen tarmac view, gewoon geen prettige lounge.

    - Delta Skyclub Detroit: de "grootste" vond ik veel te druk. Deed me erg denken aan de Admirals Clubs van AA. De lounges aan de uiteinden van de terminal hadden nog een leuk uitzicht en waren veel rustiger. Al met al wel jammer: Detroit is toch een flinke Delta hub en hun business class product is juist zo goed.

    - AA Flagship Dining: wow! Een paar jaar geleden stapte ik deze lounge binnen en dacht toen nog: dit kun je toch niet met goed fatsoen een F lounge noemen? En nu is de Flagship lounge al een stuk beter, maar de Dining selectie is echt geweldig. Heel rustig, prachtig uitzicht op de tarmac maar ook op de aanvliegroute. Daarnaast vriendelijke bediening en lekker eten.

    Last but not least: Krug Champagne (niet op de kaart, maar op verzoek stroomde ie rijkelijk).

    Skyteam Lounge Hong Kong: vond deze lounge wel oké. Niet heel bijzonder en jammer genoeg geen tarmac view. Wel overzichtelijk qua drukte en heerlijke Noodle Soep die voor je klaar gemaakt werd.

    Korean Prestige Lounge Incheon: dit vond ik misschien wel de grootste tegenvaller. Helemaal vernieuwde terminal, volgens mij ook nieuwe lounge. Het was mega druk in de lounge, geen enkel uitzicht, toiletten niet goed schoon (en steeds bezet). Qua eten en drinken niks bijzonders. Zelfs noodles zijn instant. Jammer, zo'n lounge zou toch het visitekaartje van de airline kunnen zijn.

    - Cathay Pacific the Pier First Class Lounge: prachtige lounge. Vooral omdat deze lounge ook te bezoeken is door stadhouders en dus niet alleen F passagiers is dit een prima lounge. Het feit dat je a la carte kunt dineren en daarna met een glaasje champagne in een retreat room kunt zitten - ook al vlieg je Economy - is natuurlijk buitengewoon.

    - ANA suites lounge Narita: heel prettige lounge waar je bij binnenkomst een warm doekje krijgt en een drankje. Het self service buffet was oké maar niet spectaculair. Geen uitzonderlijke drankvoorraad. Mooi uitzicht op het vliegveld. Al met al een prima lounge.

    - SATS Premier Lounge Singapore: een heel standaard lounge. Het was er niet druk en daardoor wel prettig. Maar geen spectaculaire uitzichten en het eten zag er ook niet zo speciaal uit. Qua drank was het evenmin spectaculair. Aangezien de airport ontzettend mooi is, zou ik hier niet teveel tijd spenderen.

    - Oman Air business class lounge: voor een business class lounge perfect. Begin van de middag erg druk maar de rest van de dag heerlijk rustig. Een prima bar (met Lanson champagne) en veel zitgelegenheid. Helaas geen echt goede uitzichten over het vliegveld. Veruit de beste business class lounge tijdens deze trip.

    - Al Mourjan lounge Doha: mooie lounge en heel groot. Het was er lekker rustig. Een ruimschoots voldoende uitgebreid buffet aanwezig en een flinke bar. Verder geen view ofzo.

    - Swiss Lounge Zürich (E gates): fijne lounge met als hoogtepunt het balkon. Een fenomenaal uitzicht over het vliegveld. Qua eten en drinken wat minder spectaculair, maar wel prima. Daarna nog even een bezoek gebracht aan de A lounge, maar hier heel snel weer vertrokken: geen enkele vrije zitplaats. Dan wacht ik liever aan de gate.
     
    FlyingFonz, Flyer1981, thomassmit en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Over teleurstellingen gesproken:
    Ik zit nu in de airfrance lounge op LYS, maar dat is een tegenvaller zeg!
    Was hier in juni/juli veelvuldig zonder dat ik status had en nu eindelijk de lounge in. Maar automatenkoffie, voorverpakte cakejes en zoutjes en een koelkast met 4 soorten drankjes en alleen een blikje heineken vind ik echt wel heeeel erg karig. Dit is best een grote airfrance hub!
    Het is wel lekker rustig! ;)
     
    lloydje33, jongesander, Flyer1981 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina