Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Gisteren de “gewone “ first class lounge op doha bezocht. Kleine donkere lounge met een hoekje met warm/koude hapjes. Verder koffie/thee, frisdrank en beperkt alcohol assortiment. + punt ook rituals producten bij de toiletten .o_O
     
    MichaelNight, Carel1 en Lionell vinden dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Asti Spumante van Ricadonna! :) Heerlijk tijdens de zomermaanden!
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    CX business class lounge op LHR T3 is prima! Wat een verademing ten opzichte van de altijd overvolle BA lounges op T5. Ontbijt was er prima en er is een noodle bar. Personeel is er ontzettend vriendelijk en behulpzaam.

    Finnair Premium lounges op HEL zijn ook goed. Zowel die bij gate 50 als die bij gate 22. Allebei de lounges hebben meer dan genoeg zitplaatsen. Allebei voorzien van genoeg toiletten en douches. Het aanbod qua alcohol is beperkt, maar de verse pizza is heerlijk!
     
    MollyMoon en Carel1 vinden dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Nu in lounge 25, met de nieuwe WiFi. Bij de ingang kreeg je een papiertje met de codes. Het werkt voor geen meter. Ik heb af en toe enkele minuten verbinding en dan wordt je er weer uitgegooid. Ik zit nu maar op de Airport WiFi. De media app doet het ook al niet. Je kunt wel downloaden, maar niet lezen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Een paar dagen geleden geen enkel probleem. Wel verrast dat mijn telefoon weer om een code vroeg, maar dat bleek nu een nieuwe vaste code te zijn, die op alle tafels en schermen stond, en niet meer dat gedoe met voornaam/achternaam.
     
    Carel1 en Lionell vinden dit leuk.
  6. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    ik las ergens dat aankomende pax ook in de lounge 25 mogen...waarom willen die in de lounge? aankomen is aankomen, transfer pax mochten toch so wie so er in? willen ze 25 minuten er in om niet op hun koffer te wachten? wat is het nut?
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Misschien even wat eten en/of drinken? Ik heb het ook nog nooit gedaan. Als ik op Schiphol ben aangekomen, wil ik zo snel mogelijk naar huis.
     
  8. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Als Nederlander die naar huis gaat zou ik ook zo snel naar huis willen, ja. Maar als je als buitenlander aankomt op Schiphol en direct een afspraak in Amsterdam hebt, dan is het misschien niet gek om even te douchen en te ontbijten?
     
  9. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    De meeste Nederlanders zullen inderdaad wel meteen op Schiphol naar huis gaan.
    Echter maak regelmatig van de mogelijkheid gebruik in de Skyclubs. Wat eten/drinken, douchen, effe emailen/surfen, tickets (om)boeken, baggage achterlaten. Wachten tot je in kan checken in je hotel, wachten als je wisselt van een commercial naar een company/private jet, tot wachten op pax die van bestemming Y komt, etcetera.
     
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Iemand ervaring met de Lavaletta lounge te MLA sinds die is gerenoveerd?Ik las ergens vorig jaar of zo...
     
  11. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Ik was er in maart vorig jaar. basic en klein maar okay vertoeven voor een korte periode.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  12. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Contractlounge van oa AF/KLM op SVO Internationale terminal: verassend goed. Lekker rustig, prima selectie aan drankjes, eten goede selectie maar beetje mweh. Gewoon lekker zitten, prima design en erg schoon, en hele royale schone douches met onwijs veel amenities zonder wachtrij. En een harde hete regendouche.

    Buitenbeentje maar voor de liefhebber: VIP lounge Irkutsk airport. Niks te beleven maar internet en rustig plus wat aardige drankjes en veel vodka (nee het was nog in de ochtend... :p)
    Relaxt was dat ze voor de lounge eigen security hadden en dan aan het eind van boarding jou daar ophaalden met een minivan voor C-pax.
     
    Lionell, Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Merel67

    Merel67 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Over enige tijd vlieg ik met BA via LHR naar BKK
    Ik heb op LHR 4 uur de tijd, welke lounge raden jullie mij aan.

    Met CX vlieg ik vanaf BKK naar HKG welke lounge is hier een aanrader?

    En tot slot van HKG naar AMS met BA, ben heel benieuwd wat hier jullie advies is.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Je vliegt business als ik me niet vergis, sla de BA lounge over en ga op zoek naar de CX lounge. Pakken rustiger daar. In BKK kan ik je geen raad geven, heb tot nu enkel Star Alliance gevlogen daar. Maar in HKG ga je ook naar de CX lounges, zou zonder probleem moeten gaan indien je business vliegt.
     
    Merel67 vindt dit leuk.
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    HKG: paar jaar geleden in de CX lounge geweest, die kan ik je aanraden. In november in de ST lounge geweest, niets bijzonders.

    BKK: 4 jaar geleden in de ST lounge geweest, waardeloos.
     
    Merel67 vindt dit leuk.
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
  17. Merel67

    Merel67 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ja idd business.
    Bedoel je ook voor Amsterdam en London de CX lounge?
     
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    In AMS kun je naar de BA lounge. Deze is prima. In Londen heb je toegang tot de CX Lounge maar deze zit in T3! Je vliegt echter vanaf T5. Hier zitten alleen 2 BA business lounges en de first class lounge. Deze zitten vaak vol. In BKK heb ik zo geen advies voor je. In HKG ga naar de The Pier. Uitstekende lounge zoals al eerder beschreven.
     
    Lionell, KarinS en Merel67 vinden dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Voor AMS heb je enkel de BA lounge (bij mijn weten), das een flink stuk wandelen na security. Maar die is wel ok. Op LHR inderdaad de CX lounge.

    EDIT: post hierboven net gelezen, klopt ivm CX lounge! My bad!
     
    lloydje33 en Merel67 vinden dit leuk.
  20. Global62

    Global62 Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    13
    [​IMG] De slechtste lounge by far waar ik ben geweest is de Priority Lounge in Stuttgart. Interieur uit de vroege jaren 80, en een uiterst karige selectie merkloze drank uit de Aldi of Lidl... de rest van de luchthaven is overigens van eenzelfde treurigheid... Bovendien, nergens ter wereld huurde ik duurder een Mercedes dan in Stuttgart, hometown van DaimlerBenz. [​IMG]
     
    Carel1 en Miya vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina