Ik drink echt wel Scotch hoor..niet alleen met kiespijn..die remark was een beetje flauw . Maar ik wil mijn vraag veralgemeniseren: In welke lounges hebben jullie goede whisky/ey gezien en welke soorten? Of was hier al een thread over?
Mijn geheugen laat me vaak in de steek, maar op de één of andere manier heb ik onthouden dat de Swiss F lounge in Zürich een Whiskey bar heeft...
Hier in de BA South lounge op T5 staat de volgende whiskies: Jack Daniels Gentleman Jack Johnnie Walker Red James Irish Whisky The Glenlivet Single Malt 12yr
Ik vertaalde net de review van de Lufthansa lounge in Athene en viel over dit plaatje: Beter dan de gemiddelde Europese lounge.
Damn, daar staar staat The Glenrothes die ontzettend lekker is. Achteraan verschuilt zich ook nog een fles Laphroaig (de groene fles met witte dop) die stevig van smaak is. En linksachter de groene fles is een Lagavullin van 16 jaar oud als ik me niet vergis. Voor de rest lust ik geen whisky
Ondanks de mooie bar in Zúrich prefereer ik zoals ATH. Dan bedoel ik dat het er op lijkt dat de flessen in ATH zelfbediening zijn. (Toch?) . Minder leuk om steeds weer aan de bar te vragen. Teveel sociale controle.. ("wil ze nou nog een glas?" enzo),
Sociale controle hangt ook erg van de cultuur af. Laatst op een van mijn QR vluchten was het antwoord alleen maar "Certainly, sir", en 's morgens "You really like wine, so do I..." en een lang gesprek volgde Moet daar bij zeggen dat het waarschijnlijk vooral de hoeveelheid verschillende wijnen meer dan de totale hoeveelheid glazen was
Er zijn veel lounges,vooral in UK en Ierland waar je of gelimiteerd ("max 2") bent of moet betalen voor drank denk ik...
We zouden een lijst moeten samenstellen van "no go" lounges met een limiet of betalen voor drankjes..of is er al ergens zo'n lijst?
Momenteel in no. 36 China eastern Lounge @PVG: Johnny Walker Black label Jack Daniels Mile sour Mash whiskey
Wat zijn jullie verblijf-records in een lounge? Mijne staat op een uur of 10 (mede door sneeuwstorm op OTP). Ik denk dat de forumleden die veel intercontinentaal overstappen wel eens heel veel uren in een lounge verblijven?
AMS. Een tochtje CPH-AMS-BRU, wordt wakker, 20 minuten tot landing in BRU. Oh, da's mooi. Wacht even. Ik ben nog helemaal niet in AMS geweest! Toch even oordopjes uit. AMS dicht vanwege sneeuwstorm, uitwijken naar BRU. Mocht er niet uit vanwege ruimbagage. Hele BRU was blauw. Terug naar AMS. Rij voor transfer T2 liep tot de B gates. Nummer 70+ in de lounge. Omgeboekt nara de avondvlucht via Twitter. Cancelled. Weer via Twitter op de ochtendvlucht. Nog nummer 30+ in de rij in de lounge. Naar beneden voor hotelvoucher. De rij daar zo lang dat de laatsten waarschijnlijk de voucher pas kregen in de ochtenduren. SkyPriority FTW! Al met al ook iets van een uur of 10 in de lounge. Laatste kleinigheidje dat zondagavond terug de vliegtuigen nog niet goed gepositioneerd waren, dus vertraagd uit BRU en zag in AMS net de deur dicht gaan. Nog een nachtje op Schiphol mogen doorbrengen. Geen leuk weekend voor KLM.