American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Let er ook op (in het algemeen) dat reisverzekeringen vaak voor het boeken van de tickets/hotels moet zijn afgesloten. Gezien je al geboekt hebt en daarna pas de kaart hebt aangevraagd denk ik dat dit zoiezo niet doorgaat. Als je als nog een verzekering wilt voor je reis zou ik even bellen met een paar reisverzekeringen, de situatie uitleggen en vragen wat ze je kunnen bieden. Ben zelf ooit 7 maanden door Ierland gaan reizen en kon toen speciaal pakket afsluiten bij ABN, zelf na boeken.
     
  2. Simon

    Simon Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Gelden de welkomstaanbiedingen zoals aantal bonuspunten of bepaalde tijd geen kosten betreffende klassieke AMEX kaarten ook als je overstapt vanaf een FB AMEX kaart?
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Officieel niet, wel zijn er hier een aantal mensen die ze alsnog gekregen hebben.
     
  4. BoeTravel

    BoeTravel Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dag allemaal,

    Ik ben net als Jeroenn erg benieuwd of iemand ervaringen heeft met de business cards van Amex. Ben zelf ZZP'er en heb dus de keuze tussen een "gewone" Amex creditcard en de business variant. Voordeel zou zijn de hogere welkomstbonus, maar het voelt alsof er misschien een addertje onder het gras zit. Iemand ervaringen mee?
     
  5. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Jahoor, heb al geruime tijd de Amex Business Gold. Prima kaart, met dezelfde verzekeringen als de gewone Amex Gold. Zodra ze de business platinum aanbieden (zoals ze in andere landen ook doen), neem ik die meteen.

    Geen addertjes onder het gras. Nouja, misschien 1: Let heel goed op je eerst 2 maanden statements, want Amex probeert soms toch de fee te incasseren (250€), terwijl het eerste jaar via referral gratis is.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Nu in Stockholm (Zweden) de platinum kaart als "metallkortet', wellicht ook binnenkort in Nederland?

    Heb overigens ja gezegd tegen de Centurion kaart. Zal binnenkort verslag doen als hij binnen is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MRB, Ready2Board en JustinCase vinden dit leuk.
  7. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    In de UK ook sinds volgende maand. Hopen dat NL nu ook komt :)
     
  8. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Ik wil graag een Amex greencard aanvragen. Nu lees ik in het forum her en der goede aanbiedingen met een sign up bonus van 20.000 punten ipv de huidige acties van 5.000 punten. O.a. hier https://insideflyer.nl/beste-american-express-kaart/ geplaatst in de maand juli. Is het aannemlijk dat in dit jaar rond juli weer soort gelijke acties zijn? Ik heb het de afgelopen jaren/tijd niet echt in de gaten gehouden. Daarom hoor ik graag of mensen denken dat ik beter de 5.000 nu kan nemen, of moet wachten tot er een actie komt die meer in de richting is van 20.000 punten. Alvast bedankt
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Er is echt geen pijl op te trekken wanneer de referral bonussen weer omhoog gaan helaas :(
     
    Mathijstil vindt dit leuk.
  10. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    In verband met een kennis heb ik onlangs contact met Amex gehad. Ik kreeg niet het idee dat er binnenkort een nieuwe actie aankomt. In andere landen zie je dat Amex ook steeds minder punten kado geeft.
     
    Mathijstil vindt dit leuk.
  11. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Oh? Welke landen dan specifiek?

    Je kunt er vrij weinig over zeggen. Voor hetzelfde geld zijn ze morgen weer hoger. Onderbuikgevoel zegt dat er wel weer wat komt in/na de zomer.

    Een 20k bonus op de Greencard kun je trouwens wel érg lang op wachten.
     
    Mathijstil en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Amex heeft ook de upgradebonussen verlaagd. van Green naar Gold was 24k MR punten, nu 12k. Jammer want ik was binnenkort van plan om te upgraden.

    Misschien maar eens navragen bij de stand op Schiphol.
     
  13. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Daar krijg je over het algemeen inderdaad het beste aanbod (hoewel dat vaak komt omdat het personeel daar outdated informatie heeft). Het gesprek opnemen, of de bonus op papier laten zetten (en laten ondertekenen) en dan meteen afsluiten.

    Heb je de Amex Servicedesk al gebeld? Vaak kunnen ze telefonisch wel meer doen dan gewoon via het online formulier.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  14. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Blijft toch een beetje wazig...ik ben begonnen met de greencard. Daar de bonus van gepakt (via een referral van een mede forumlid) en ik nu rustig een paar maandjes op de volgende aanbieding wachten (of upgraden of verlengen of ...??).
     
  15. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Blij dat ik het weet.
     
  16. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Het enige minpunt dat ik momenteel nog beleef bij de Amex kaarten is dat het vrij schraal is qua extra aanbod tijdens het hebben van de kaart. Als je het vergelijkt met de US of UK counterparts, daar zijn telkens AMEX offers te vinden (40$ terug als je 200$ bij Marriott besteedt, 25% extra miles op het moment dat je 1000MR overboekt naar vliegmaatschappij X, etc).

    Van de andere kant: Gratis privium en een nog steeds volledig werkende Priority Pass zijn dan wel weer bonuspunten voor de NL Amex. Blijft nog steeds jammer dat die FX fee nog steeds 3% is en de kaart in Europa niet algemeen geaccepteerd is.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag de kaart binnengekregen, heel veel meer dan onderstaand is het niet inderdaad. Privium is een privium partner account voor de tweede kaarthouder, ook de vipservice op Schiphol kent de normale tarieven, je wordt zelfs doorverwezen naar de website van Schiphol. Beetje karig allemaal. Wel al goed contact met de Relationship Manager gehad.

    Kaarten zien er erg mooi uit, wordt ook overal leuk op gereageerd, maar ja...

    Het boekje wat in het doosje zat wat ik erbij kreeg, bevatte nog oude informatie over SPG ipv Marriot Bonvoy bijvoorbeeld.

    Lijkt me leuk als er binnenkort wat extra perks bijkomen, wellicht Flying Blue Platinum ofzo. Voor nu een leuk hebbe dingetje maar niet meer dan dat.

     

    Bijgevoegde bestanden:

    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Weet je dit zeker? Eerder was Privium alleen voor de hoofd kaarthouder.
     
  19. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Screenshot 2019-06-21 at 10.41.59.png
     
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    En ook een plastic kaart zo te zien?
     

Deel Deze Pagina