Ik niet in ieder geval. Was wel verbaasd over de uitnodiging, gezien de redelijk opgeklopte verhalen over de kaart. Ik kom bij lange na niet aan de bedragen die normaal gesproken worden genoemd worden als minimum spend (250k+ per jaar - zit afhankelijk van hoe veel ik op vakantie ga op 50k schat ik). Maar inderdaad zijn ze nu wat soepeler blijkbaar - wat wel wat lastig is als het een kaart is die het vooral van z'n exclusieve imago moet hebben.
Ik vond de voordelen veel te beperkt om de absurde meerprijs ten opzichte van de normale Platinum te verantwoorden:
- Fine Hotels and Resorts
- Hotel Collection
- The Vacation Collection
Zit ook bij Platinum
- Loyaliteitsprogramma’s van de volgende hotels, ongeacht hoe vaak u deze bezoekt en zolang u Centurion member bent:
- Radison RewardsTM Gold status
- Hilton Honors Elite Diamond status
- IHG Rewards Club Platinum Elite status
- MeliaRewards Platinum
- Shangri-La Golden Circle Diamond Members
- Starwood Preferred Guest Gold Elite status
IHG is nieuw, Hilton, Melia en Shangri-La is hogere categorie dan bij Platinum (Gold/Jade).
- Tevens wordt u member bij Hertz met de President’s Circle status en bij Avis President’s Club. Beide de hoogste tiers met daardoor kortingen tot 35% op autohuur en extra voordelen.
Hogere status dan bij Platinum maar alleen leuk als je vaak een auto huurt.
Centurion biedt diverse voordelen bij airlines. We hebben bij Emirates, Qatar, Etihad en British Airways tariefafspraken voor First en Business class tarieven met de daarbij behorende service als transfers of chauffeur services. Uw lidmaatschap bij de diverse airlines registreren we natuurlijk zodat u daarbij blijft sparen.
"Speciale" tarieven op Emirates en Etihad zitten ook bij Platinum, ik heb Amex alleen nog nooit op een gunstiger tarief kunnen betrappen dan wat ik zelf direct bij de airline kan boeken. Doorgaans is het (veel) duurder.
- Persoonlijke Relatie Manager, dit is een concierge service binnen American Express, rechtstreeks bereikbaar per telefoon en email voor al uw Travel & Lifestyle verzoeken en speciale toegang tot restaurants en events, zoals b.v. concerten en shows. Uw persoonlijke relatiemanager is tijdens kantooruren bereikbaar, daarbuiten neemt een team in de UK deze service waar en ook zij kunnen u direct, 24/7, van dienst zijn.
Dit zou dan dé USP moeten zijn. Persoonlijkere versie van de Platinum lifestyle service. Ben echter over het algemeen dik tevreden over de normale lifestyle service, ga er van uit dat het ook in de praktijk dezelfde mensen zijn.
- Privium is inbegrepen voor uzelf en uw Partner.
Zit tegenwoordig ook bij Platinum, anders was dit nog 200 euro van de 3k fee waard geweest.
- Toegang tot meer dan 1300 luchthavenlounges (Priority Pass en Centurion lounges).
Zit ook bij Platinum
- Reserved Dining: gereserveerde tafels bij toprestaurants
Lukt je via Lifestyle service meestal ook wel, zéker in het buitenland.
- Extra benefits bij Cruises tot USD 500,--
Woohoo
- Centurion Moments, events exclusief voor Centurion kaarthouders aangeboden door American Express (ik sluit een voorbeeld van een recente uitnodiging aan onze Centurion members bij)
Daar zitten best leuke dingen bij, maar uiteindelijk betaal je het natuurlijk gewoon zelf
- Een zeer uitgebreide reis- en annuleringsverzekering incl. huurautoverzekering die geldig is tot uw 80e verjaardag.
Heeft Platinum ook. Ik vond het in ieder geval niet de moeite. Platinum biedt het overgrote deel van de voordelen ook dus tenzij je geld over hebt of heel warm wordt van de uitstraling van zo'n Centurion-kaart zie ik niet in waarom je er een 4 keer zo hoge fee voor zou moeten betalen.
Klik om te vergroten...