American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Antwoord 1: In principe krijg je die niet, idd omdat je in het afgelopen jaar al een (FB) Amex hebt (gehad). Echter, als je hem op een ander adres kunt registreren en hem vervolgens niet aan je huidige Amex account (voor online) koppelt, dan krijg je ze als het goed is wel.

    Antwoord 2: redelijk volgens mij idd.

    Antwoord 3: Geen idee, bij de Amex Platinum International Currency Card is een 30K signup bonus voor een spend van 5K €/$/GBP in de 1e 3 maanden. Ja die is er als EUR kaart: https://global.americanexpress.com/acq/intl/dpa/emea/icc/pers/begin.do?perform=IntlEapp:ICC:platinum_charge_euro&cardName=Platinum Charge&s_tntref=https://www.americanexpress.com

    Edit: van HeadForPoints:
    Importantly, you should get the sign-up bonus even if you currently hold a Gold, Platinum or any other Membership Rewards-enrolled UK Amex card as this operates via a different Membership Rewards scheme.

    I need to be clear up front: the rules of the International Currency Card say that you won’t get the bonus if you have another Membership Rewards card, or have had one in the last six months. In my experience, this ONLY applies to the same MR scheme. The ICC cards operate via a different Membership Rewards scheme to the UK cards and so you should get the bonus. The fact that you must be an existing Amex cardholder to apply for an ICC card means that this must, surely, be the case – because otherwise very few people would qualify for the bonus. I cannot be 100% certain of this however and you apply at your own risk.

    https://www.headforpoints.com/2018/12/20/american-express-international-currency-cards/
     
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    OK! Dankjewel. Ik had al een vermoeden dat er geen sign-up bonus van toepassing zou zijn. Even overwegen of ik door de hassle van een ander adres wil gaan.
    Wellicht is de Currency card nog de mooiste optie. Moet ik wel even los gaan op mijn uitgaven.
     
  3. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Uiteindelijk de gewone AMEX plat gekozen. Telefonisch geregeld. De promotie was een stuk voordeliger via Customer Care / Sales dan via de website :)
     
    arjen05, Daan3 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wij hier op het forum zijn dan heel benieuwd naar deze promotie :)
     
  5. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Sorry, was was nog vroeg :rolleyes:
    12 maanden 50% korting i.p.v. de online promotie van 3 maanden 50% korting op de reguliere Plat. Volgens mij ook iets meer Rewards. Echter niet onthouden omdat ik die niet ga krijgen (heb al FB amex).
     
    Thijsk, lloydje33, Warren en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    tawnyporto, westi en jongesander vinden dit leuk.
  7. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Een wilde gok zou zijn dat ze van Priority Pass abonnementen afstappen en dat Loungebuddy zelf het netwerk van gecontracteerde lounges wordt.
     
    lloydje33 en ReneG vinden dit leuk.
  9. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dat zou echt enorm zonde zijn, zeker omdat Priority Pass goed aan de weg aan het timmeren is (toegang tot restaurants met een voucher van 20$ per persoon waar er geen PP lounges aanwezig zijn op de luchthaven)
     
    Jelle en ReneG vinden dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Dat klopt, aan de andere kant zie je meer en meer lounges PP leden weigeren op drukke momenten ten gunste van business class / elite pax. Neem als voorbeeld Schiphol (maar vele andere te vinden op FT): de enige gecontracteerde lounge (Aspire) weigert PP tijdens de spits, zelfs met een bord aan de muur. Ik ben daar regelmatig geweigerd, net als op andere serieuze luchthavens zoals JFK en LAX (alledrie in de afgelopen twee maanden).

    Priority Pass zelf zegt dat de restaurantvouchers een reactie zijn op ontevreden klanten die geweigerd werden in lounges. En ik denk dat Amex op zijn beurt zich voor 600+ $ fee per jaar zich liever geen ontevreden klanten permitteert.

    https://www.businessinsider.com/priority-pass-lounge-access-complaints-2018-8
     
    MVA20, ReneG en jongesander vinden dit leuk.
  11. TravHopper

    TravHopper Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Hoe heb je dit voor elkaar gekregen, ik ben momenteel ook in de markt en naar de platinum kaart aan het kijken maar ik wordt constant naar de "website bonus" verwezen. De 50% korting op het eerste jaar is het mij wel waard om het een jaar aan te kijken (aangezien dit ook de kosten zijn ommenabij voor de andere cards). Dan kan ik het een jaar bekijken of het ook echt de moeite is om de volleprijs hiervoor te betalen.
     
  12. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Als je iemands referral gebruikt, krijg je 50% korting op de kaartkosten. Er staan er genoeg op het forum (kijk in de handtekeningen)
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2019
  13. TravHopper

    TravHopper Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Even door de handtekeningen in dit topic gaan dan want ik ben opzoek naar een "gewone" Amex Plat met 50% korting het eerste jaar ( en natuurlijk zoveel mogelijk punten :)) maar zie voornamelijk FB cards.
     
  14. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Zie @Godenzoon14 bijvoorbeeld. Helaas is de huidige actie eerste 3 maand gratis, dus zou ik het toch eens op Schiphol proberen of nog even afwachten!
     
  15. TravHopper

    TravHopper Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Goed punt, ik moet van de week toch daar nog zijn voor een vlucht dus dan loop ik gelijk wel even langs. Ze zijn me echter nooit opgevallen daar waar zitten ze precies ? Kon op de site van hun ook niet veel vinden daarover.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2019
  16. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Op het moment zijn de bonussen lager - ik verwacht dat ze over niet al te lange tijd wel weer omhoog gaan, dus het kan de moeite waard zijn nu te wachten.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  17. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Gewoon gebeld en deze aanbieding gekregen, of nog een bepaalde techniek gebruikt? Elke keer als ik bel, krijg ik het excuus "zoals het op de website staat, is wat wij kunnen aanbieden", dus als er een alternatief is, hoor ik dat graag :).
     
  18. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Hoe werkt dit? Op Labuan, komodo (Indonesië) bijv is geen lounge, ben daar binnenkort. Heb er niets over kunnen vinden in de app
     
  19. tawnyporto

    tawnyporto Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    13
    Ik overweeg om mijn Amex Gold tijdelijk voor 6 maanden te upgraden naar Platinum. 24.000 punten en €60,- p/m is op zich een goede deal toch? Hoe lang duurt het moment van aanvraag tot ontvangst kaart ongeveer?
     
    ReneG vindt dit leuk.
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Voor € 0,015 per Reward Point (effectief dus ca. € 0,0195 mile) heb je inderdaad een best goede deal. Daarnaast krijg je natuurlijk ook je € 150,00 travel credit. Trek je dat er af dan blijft er € 201,00 over en kom je op € 0,011 per mile effectief.

    Tel je dan je andere voordelen nog mee dan kom je al snel tot de conclusie dat het wel uit kan inderdaad.
     
    lloydje33, FlyingFonz, ReneG en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina