American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Is, zover ik weet, alleen van toepassing voor de Amerikaanse Amex Platinum kaart.
     
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Klopt dat die $200 dollar alleen in US is. Ook krijg je maar $15 dollar ($35 in Dec) tegoed per maand om te gebruiken en vervalt dit als je het niet die maand gebruikt.

    Het is dus niet $200 die je in 1x kan gebruiken.
     
  3. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    thanks
    hoe lang duurt het vanaf het moment dat je de kaart hebt aangevraagd tot het moment waarop je hotel status zichtbaar is?
     
  4. Robbiegrunnen

    Robbiegrunnen Newbie Premium Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Je dient dit na goedkeuring van je Platinumkaart per hotelketen aan te vragen via de site van Amex. Bij mij duurde het bij de ene keten enkele dagen en bij sommige enkele weken... Volgens mij was Hilton de snelste (is ook degene die ik het meest gebruik i.v.m. gratis upgrades en gratis ontbijt)
     
    stijnec vindt dit leuk.
  5. Luco

    Luco Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Werkt dat echt zo simpel? Ik heb nu Gold en ben van plan om in het najaar een maand naar de Verenigde Staten te gaan. Hierbij zal ik AMS-SEA doen, dan een auto huren, naar LA rijden en vervolgens LAX-AMS terug vliegen. Alleen al de Membership Rewards (24K), Priority Pass (en Centurion en Delta lounges) en autohuur verzekering zouden het al waard maken om dan in september te upgraden, de reis in september/oktober te maken en daarna in december weer te downgraden.
     
    MRB en jongesander vinden dit leuk.
  6. Robbiegrunnen

    Robbiegrunnen Newbie Premium Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Naar mijn mening inderdaad erg simpel en ik zou het zeker doen!
     
  7. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Interessant om je afwegingen te lezen Citydweller. Krijg je bij Centurion eigenlijk ook nog een jaarlijks reistegoed (vergelijkbaar met de E 150,- bij Platinum)?
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  8. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Zit er niet bij. Al is het mogelijk dat er travelgerelateerde gifts aangeboden worden van hetzij Amex, hetzij business partners van Amex. Geen garanties echter.
     
  9. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Met een platinum card heb je ook lounge toegang, hoeveel mensen kan je (gratis) meenemen naar de lounge op Schiphol? Is dat 1 iemand extra? En wat kost het om een derde persoon mee te nemen.
    Groet en dank,
    Jelle
     
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    De verkoper van de AmEx stand op Schiphol vertelde me dat je met de platinum kaart met 4 personen de lounge in kan. Dan zul je waarschijnlijk wel je partner een partnerkaart via jouw rekening moeten geven. Maar ja met 4 personen is de Aspire lounge gelijk vol ;).
     
  11. Luco

    Luco Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Krijgt mijn partner met haar Gold partnerkaart ook een Loungeclub lidmaatschap?
     
  12. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    En als je met twee vrienden gaat, met andere woorden: twee hebben dus gratis toegang, derde blijkbaar niet, wat kost dit dan? Vind ik nergens goed vermeld staan namelijk...
     
  13. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Misschien in de voorwaarden bij AMEX? :)

    "De kaarthouder mag 1 gast kosteloos meenemen naar de lounge. Voor extra gasten wordt de kaart van de kaarthouder belast met een fee – momenteel € 28 – per persoon, per verblijf."

    https://www.americanexpress.com/nl/voordelen/the-platinum-card/priority-pass.html

    Je kunt zoals genoemd ook een partner Platinum kaart aanvragen, en daarbij een extra priority pass, daarmee dus totaal 4 personen gratis.
     
    Jelle, Flying doc en DirkOnTour vinden dit leuk.
  14. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk erover na om weer een amex te nemen.

    Heb nu een jaar lang een debit mastercard gebruikt te hebben van bunq vind ik het toch onhandig blijven dat reserveringen zo lang weg blijven van bijvoorbeeld hotels ed.

    Ik vroeg me af kan ik referral links kan gebruiken van andere of kom ik daar niet in aanmerking voor. Ik wil zelf een platinum/centurion (ondanks dat natuurlijk niet zomaar kan) maakt een link van een centurion eigenlijk een verschil in tegenstelling tot een platinum lid?
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik zou even wachten, signup is nu slechts 10/K. Maar als je niet kan wachten geef ik graag mijn ref.
     
    Godenzoon14 en JustinCase vinden dit leuk.
  16. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Wat betekend 10/k? Is dat membership rewards points signup bonus?
     
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Correct, momenteel is het helaas onvoordelig omdat de sign up zo laag is.
     
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Klopt.
     
  19. wimt

    wimt Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Heeft iemand hier de international Amex kaart? De annual fee is lager dan de nederlandse kaart, 550. Kan in Euro en in Dollar
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2019
  20. Robbiegrunnen

    Robbiegrunnen Newbie Premium Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Bestaat die kaart wel? Bedoel je misschien de Amex die je in de VS kan krijgen?
     

Deel Deze Pagina