American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ik ga daarom ook als ik in augustus mijn 60XP weer krijg, overstappen van FB Plat naar reguliere Plat en van reguliere Gold naar FB Gold

beuse242 vindt dit leuk.
  2. exeliser

exeliser Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Is er iemand op dit forum die wel ja heeft gezegd op het centurion aanbod van Amex? Ik ben sinds begin dit jaar vrij omdat ik niet tegen de constante blokkades kon en gebruik sinds dien een debit bunq/n26 misschien toch goed geweest als ik even had gewacht.

3. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Wat is nu precies je vraag? Een Bunq/N26 lijkt in geen enkel opzicht op de Centurion...

4. exeliser

exeliser Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Is er iemand op dit forum die wel ja heeft gezegd op het centurion aanbod van Amex?

jongesander vindt dit leuk.
  5. Danielk

Danielk Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik niet in ieder geval. Was wel verbaasd over de uitnodiging, gezien de redelijk opgeklopte verhalen over de kaart. Ik kom bij lange na niet aan de bedragen die normaal gesproken worden genoemd worden als minimum spend (250k+ per jaar - zit afhankelijk van hoe veel ik op vakantie ga op 50k schat ik). Maar inderdaad zijn ze nu wat soepeler blijkbaar - wat wel wat lastig is als het een kaart is die het vooral van z'n exclusieve imago moet hebben.

Ik vond de voordelen veel te beperkt om de absurde meerprijs ten opzichte van de normale Platinum te verantwoorden:
    • Fine Hotels and Resorts
    • Hotel Collection
    • The Vacation Collection
    Zit ook bij Platinum
    • Loyaliteitsprogramma’s van de volgende hotels, ongeacht hoe vaak u deze bezoekt en zolang u Centurion member bent:
      • Radison RewardsTM Gold status
      • Hilton Honors Elite Diamond status
      • IHG Rewards Club Platinum Elite status
      • MeliaRewards Platinum
      • Shangri-La Golden Circle Diamond Members
      • Starwood Preferred Guest Gold Elite status
    IHG is nieuw, Hilton, Melia en Shangri-La is hogere categorie dan bij Platinum (Gold/Jade).
    • Tevens wordt u member bij Hertz met de President’s Circle status en bij Avis President’s Club. Beide de hoogste tiers met daardoor kortingen tot 35% op autohuur en extra voordelen.
    Hogere status dan bij Platinum maar alleen leuk als je vaak een auto huurt.

Centurion biedt diverse voordelen bij airlines. We hebben bij Emirates, Qatar, Etihad en British Airways tariefafspraken voor First en Business class tarieven met de daarbij behorende service als transfers of chauffeur services. Uw lidmaatschap bij de diverse airlines registreren we natuurlijk zodat u daarbij blijft sparen.

"Speciale" tarieven op Emirates en Etihad zitten ook bij Platinum, ik heb Amex alleen nog nooit op een gunstiger tarief kunnen betrappen dan wat ik zelf direct bij de airline kan boeken. Doorgaans is het (veel) duurder.

• Persoonlijke Relatie Manager, dit is een concierge service binnen American Express, rechtstreeks bereikbaar per telefoon en email voor al uw Travel & Lifestyle verzoeken en speciale toegang tot restaurants en events, zoals b.v. concerten en shows. Uw persoonlijke relatiemanager is tijdens kantooruren bereikbaar, daarbuiten neemt een team in de UK deze service waar en ook zij kunnen u direct, 24/7, van dienst zijn.
    Dit zou dan dé USP moeten zijn. Persoonlijkere versie van de Platinum lifestyle service. Ben echter over het algemeen dik tevreden over de normale lifestyle service, ga er van uit dat het ook in de praktijk dezelfde mensen zijn.
    • Privium is inbegrepen voor uzelf en uw Partner.
    Zit tegenwoordig ook bij Platinum, anders was dit nog 200 euro van de 3k fee waard geweest.
    • Toegang tot meer dan 1300 luchthavenlounges (Priority Pass en Centurion lounges).
    Zit ook bij Platinum
    • Reserved Dining: gereserveerde tafels bij toprestaurants
    Lukt je via Lifestyle service meestal ook wel, zéker in het buitenland.
    • Extra benefits bij Cruises tot USD 500,--
    Woohoo
    • Centurion Moments, events exclusief voor Centurion kaarthouders aangeboden door American Express (ik sluit een voorbeeld van een recente uitnodiging aan onze Centurion members bij)
    Daar zitten best leuke dingen bij, maar uiteindelijk betaal je het natuurlijk gewoon zelf ;)
    • Een zeer uitgebreide reis- en annuleringsverzekering incl. huurautoverzekering die geldig is tot uw 80e verjaardag.
    Heeft Platinum ook. Ik vond het in ieder geval niet de moeite. Platinum biedt het overgrote deel van de voordelen ook dus tenzij je geld over hebt of heel warm wordt van de uitstraling van zo'n Centurion-kaart zie ik niet in waarom je er een 4 keer zo hoge fee voor zou moeten betalen.

Flying doc, BIndair, HaikoW en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. HarmDommisse

HarmDommisse Blue Tier

Leuk Bevonden:
    339
    Trofeepunten:
    63
    Met al die extra's bij een AMEX plat is het niet echt interessant om een AMEX FB Plat te nemen als je geen hoge FB status hebt. Met een XP run heb je de XP's die je normaal krijg er wel uit.

7. coenvh

coenvh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Ook ik heb tot mijn verbazing gisteren een uitnodiging in de bus gehad voor een Centurion kaart.

Heb nog niet eens een jaar lang een platinum kaart (daarvoor alleen Amex gehad als tweede kaarthouder) en geef iedere maand zo'n 5 tot 8K uit.

Ik wil ze wel vragen hoe het zit met de punten telling, en of het eventueel mogelijk is om de voordelen van FB Platinum en regulier Platinum met elkaar te combineren.

Ben ook benieuwd wat er bedoelt wordt met de 'Meet en Great' op vliegvelden, en of je hier nog extra voor moet betalen. Zou dit bijvoorbeeld de VIP Terminal op Schiphol zijn? Want dan is het nog best wel interessant.

JustinCase vindt dit leuk.
  8. klm123

klm123 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Goedemiddag,

Ik ben sinds kort in het bezit van de Platinum card en zit even de mogelijkheden te onderzoeken. Daarbij kwam ik het volgende tegen:

International Airline Program (mag geen links posten, dus even hierop Googelen)

Heeft iemand hier wel eens gebruik van gemaakt?

9. FlyMike

FlyMike Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Ik was gisteren bij een basketball wedstrijd van de Brooklyn Nets en zag daar toevallig een Amex stand. Wat bleek, met de Platinum (of Centurion) kaart kregen we toegang tot de Centurion Suite. Daar zaten we een stuk beter dan op onze eigenlijke (goedkope) stoeltjes helemaal bovenin het Barclays Centre. Geen eten of drinken inbregrepen, maar wel een prima locatie om “The Game” te kijken :)

Robinho, Urbanjazz, MRB en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Ik blijf me verbazen over Hilton Honors; direct op de website 222.77 en via Amex 164.82.

11. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Heeft iemand ervaring met de 200 dollar Uber credits voor Amex platinum kaarthouders? Op Uber.com zie ik zo 1-2-3 niet staan dat dat bijv. alleen geldt voor Amex USA.

12. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Vorige week een Green card aangevraagd. Omdat ik al een FB Amex Gold kaart heb kom ik niet in aanmerking voor de bonuspunten, jammer. Als ik de Green card heb, upgrade ik hem naar een Gold kaart, en zeg ik de FB kaart op. Zo heb ik toch nog mijn bonuspunten.

Wilde al een tijdje geleden overstappen naar de gewone Amex Gold kaart, vanwege de flexibiliteit waarmee je de punten kunt inzetten.

Misschien upgrade ik vervolgens nog naar een platinum kaart, om vervolgens weer terug te gaan naar de green card :D.

13. citydweller

citydweller Newbie

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Centurion: zie hieronder

Laatst bewerkt: 6 jan 2019
  14. citydweller

citydweller Newbie

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Centurion: Ik ga het wel doen. De volgende opmerkingen vanuit mijn situatie:

- Platinum is de betere kaart mbt prijs/benefit verhouding. Marginaal biedt de Centurion niet veel meer dan de Platinum maar op zichzelf bekeken kan het wel uit.

- Ik zie het vooral als 'reiskaart'. Ons gezin heeft 60-90 hotelnachten per jaar, steeds vaker luxueuzer, grotendeels privereizen. Voor bepaalde hotelmerken biedt de Centurion extra's boven Platinum FHR die die hotels bereikbaarder maken. (Peninsula, Mandarin Oriental, St Regis etc). Als je veel op pad bent gaan de voordelen zoals hoogste hotelstatussen voor mij ook zeker tellen. Loungetoegang bijvoorbeeld in een Conrad hotel als gevolg van Hilton Diamond of in een Shangri-La voor vrouw, zoon en mijzelf waardeer ik toch op een aardig bedrag bij een intensief reisschema. En zo ook voor andere benefits die meer of minder op een eurobedrag zijn te schatten.

- De Concierge/RM zie ik niet als bepalend. Ik denk dat zij handig zijn als 'clerical' verlengstuk van jezelf voor bijvoorbeeld contacteren van een hotel over een geboekt verblijf. Verwacht geen tafels in volgeboekte restaurants of kaartjes voor uitverkochte voorstellingen.

- Lezende over gebruikerservaringen zie ik drie groepen die vaak niet tevreden zijn over de kaart: 1) Mensen die veel van de Concierge verwachten, 2) Houders die bepaalde benefits geschrapt zien en/of de prijs omhoog zien gaan, 3) Gebruikers die niet veel reizen en daardoor de belangrijkste benefits slechts beperkt gebruiken.

Een goed nieuwjaar!
    Citydweller

Laatst bewerkt: 6 jan 2019
    Daeni, FlyingFonz, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. stijnec

stijnec Blue Tier

Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    zie dat je de Platinum card nu 3 maanden gratis mag uitproberen. Deze zomer ga ik met de familie 3 weken rondreizen door de VS, en met name hogere hotel tier statussen zouden dan goed van pas komen. Weet iemand hoe makkelijk het is om de kaart na 3 maanden weer op te zeggen, of zit je er dan alsnog een jaar aan vast?

16. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Deze aanbieding ken ik niet, maar ik heb gebruikgemaakt van de aanbieding voor 6 maanden gratis platinum kaart en die is verrekend als 12 maanden 50% korting op de maandbijdrage..

17. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Graag wil ik even iemand bedanken, geen idee wie, maar zag zojuist 22.000 Membership Rewards puntjes toegevoegd aan mijn account, kan niet anders dan iemand van het forum, mijn dank is groot!

FlyingFonz en Urbanjazz vinden dit leuk.
  18. Robbiegrunnen

Robbiegrunnen Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    De aanbieding is nu 58,50 per maand en inderdaad de eerste 3 maanden gratis. De gratis maanden gelden niet bij een upgrade. Je kan altijd probleemloos opzeggen, de opzegtermijn is een maand. Je zit er dus geen jaar aan vast. Ik heb zelf voor een verre reis geüpgrade. Na een half jaar teruggegaan naar gold. De status bij de verschillende hotels zijn nu, na bijna een jaar, nog steeds geldig bij mij :)

stijnec vindt dit leuk.
  19. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Vraag me af wat de opzegtermijn van de FB kaart is. Je betaalt de kaartbijdrage per jaar, maar wat als je ergens halverwege het tweede jaar opzegt, krijg je dan de teveel betaalde kaartbijdrage pro-rate terug? Iemand ervaring mee?

20. Robbiegrunnen

Robbiegrunnen Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    De FB kaartbijdrage is inderdaad eenmalig jaarlijks. Als je de kaart tussentijds opzegt of up/downgrade dan wordt dit naar rato verrekend.

Deel Deze Pagina