American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    OK, ik ga even het forum terug lezen.
     
  2. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Oh vertel waarom? Denk eraan ook over te stappen.
     
  3. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    @Flying doc Ben ook wel benieuwd :)
     
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik had al een jaar de goldcard waarvoor ik nu dit zou moeten gaan betalen. Ik heb ze gebeld en kreeg 20K miles plus 3 mnd dubbele spend. Na die drie maanden heb ik via de website een upgrade gedaan. Vrijdag aanvraag, dinsdag pasje in huis, woensdag 24K extra op mijn account. Op die woensdag ook gelijk mijn goldcard bijdrage teruggestort gekregen. Dezelfde dag nog via de website de aanvraag voor elite status bij Hilton, SPG, Shangri-La(challenge voor bij SQ krisflyer mogelijk), Melia, Radisson Reward, Avis en Hertz.

    Volgende maand koppel ik hem aan mijn Curve voor nog meer acceptatie.

    Voor nog geen 60 euro per maand heb je dus;
    • 24K miles (x0.8 voor aantal FB miles) plus 1.5 mile per euro spend
    • 150 euro reistegoed
    • 75 USD voucher per hotelstay via amex travel
    • Onbeperkt loungetoegang voor 4 pers (2 plat kaarten met elk een priority pass voor 2 pers)
    • Heel nette reisverzekering
    • Autohuurverzekering
    • Gratis een extra plat kaart en 4 gold cards
    • Super telefonische service welke beter lijkt dan de reguliere gold via de Travel en Lifestyle service.
    Uiteraard voorzie ik je graag van een referral waardoor je een betere deal krijgt;
    22K welkomstbonus en eerste drie maanden gratis. (precies genoeg om alles op te gebruiken en dan op te zeggen haha).

    Hier staat het een en ander nogmaals uitgelegd;
    https://www.americanexpress.com/nl/voordelen/the-platinum-card/welcome.html
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2018
    beuse242, lloydje33 en Daan3 vinden dit leuk.
  5. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Kijk, dit klinkt erg positief.

    Ik zou overigens even wachten tot januari, omdat dan duidelijk wordt welke status je bij Marriott krijgt (nu Gold, maar dat is niets waard). OF krijg je echt nog de SPG kaart, die je kunt koppelen aan je Marriott for platinum elite?
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik ben goedgekeurd voor;

    Starwood Preferred Guest® Gold Elite status

    Normaal gesproken ontvangt u de Starwood Gold Preferred Guest Gold Elite status pas na minimaal 10 verblijven of 25 overnachtingen binnen een kalenderjaar. Als Platinum Cardmember gelden deze eisen niet voor u. Met SPG Gold Elite heeft u automatisch ook de Marriott Gold Elite en Ritz Carlton Gold Elite Status, waarmee u toegang heeft tot voordelen bij meer dan 6.500 hotels wereldwijd.

    Meld u vandaag nog gratis aan voor de SPG Gold Elite status en geniet van de volgende voordelen:
    • upgrades naar een kamer op een betere verdieping, een hoek-kamer of een kamer met een beter uitzicht, indien beschikbaar bij check-in
    • late check-out (14.00 uur), indien beschikbaar
    • een welkomstgeschenk bij elk verblijf (bonus punten, gratis premium WiFi op uw kamer)
    • punten sparen per bestede US-dollar en een bonus van 25% ten opzichte van gewone Preferred-leden
    • één account waarop uw gespaarde punten worden geboekt en deze zijn beschikbaar om in te wisselen bij meer dan 6.500 hotels en resorts van 29 hotelketens van o.a. Renaissance® Hotels, W®, Courtyard®, St. Regis® en meer
    Meld u direct aan om de SPG Gold Elite status te ontvangen.
     
  7. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Thanks voor de uitleg. Blijft mooi dat heen en weer peddelen tussen groen-gold en nu platinum. Heb nml. al een gold card.
     
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb het forum eens doorgespit en zojuist de American Express Gold aangevraagd en gebruik gemaakt van een referral alhier.
    Ik heb al een FB Amex, dus ben benieuwd of het lukt.

    Bedankt voor al jullie info.
     
    Flying doc, lloydje33, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Bij de Gold card krijg je een 75Euro voucher inwisselbaar in de amex-travel shop, waar besteden jullie die zoal aan? Qua vluchten is het totaal niet interessant om uit te geven (via amex-travel shop vaak stuk duurder dan andere websites + een booking fee die je moet betalen), voor hotels geldt een minimum spend van 500 euro en is het ook niet altijd aantrekkelijk...
     
  10. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Heb de uitnodiging ook gekregen. Mijn spend afgelopen jaar was zo rond de 100k en heb mijn kaart sinds 99. Heb overigens niet gereageerd op de brief.

    Denk dat de kaart vooral bedoeld is voor mensen die veel waarde hechten aan exclusiviteit. De centurion is (was?) altijd de meest exclusieve kaart om op tafel te gooien maar waar gaan het heen met de wereld van exclusiviteit als zelfs mensen als ik een uitnodiging krijgen?
    Denk dat mijn baas echt vreemd zal kijken als ik ook een centurion kaart op tafel gooi na het eten. Weet zeker dat ie het niet leuk zal vinden.

    Wat ik me afvraag of er binnen de centurion kaart nu verschillende niveau’s zijn. Iedereen dezelfde kaart maar mijn baas krijgt de uitnodiging voor een exclusief event en ik niet. Amex kan zo van veel meer mensen een royale fee binnenharken en zo toch de benefits van de kaart bij de juiste doelgroep houden...
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  11. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Tot mijn grote verrassing kreeg ik vandaag ook een uitnodiging, maar via de mail. Gebruik ook regelmatig m’n plat kaart, maar zeker niet met een spend zoals je die wel es leest ( om in aanmerking voor Centurion te komen).
    Bij interesse kan ik m’n naam/tel nummer mailen (voor 31/12), en er wordt contact opgenomen. Ben enerzijds benieuwd, anderzijds vind ik 3k per jaar voor een kaart echt te gek.
    Mss toch maar eens reageren, al was het maar uit pure nieuwsgierigheid.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 15 nov 2018
  12. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Mooi om jullie ervaringen te lezen. Ook ik ontving gisteren de uitnodiging voor Centurion. Ik denk dat de criteria inderdaad zijn verruimd. Ik geef niet meer dan 40K per jaar uit met mn Platinum Card (en mijn vrouw en ik verdienen geen tonnen per jaar).

    Wel ben ik regelmatig in het buitenland, verblijf bij Hilton, Marriott en IHG, en verdient Amex genoeg aan mijn provisies bij exotische valuta. En, ik betaal ook veel kleine bedragen (Etos, Jumbo etc.) met mijn kaart. Ik denk dat het aantal transacties meeweegt. We helpen AMEX met zijn marketing ;).

    Ik heb gevraagd naar een overzicht met voordelen. Ik zal voor mezelf uitrekenen of het uitkan, maar mijn vrouw zat me al glazig aan te kijken toen ik de bedragen noemde (eenmalig 3000 registratie + 3000 per jaar).
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2018
    BIndair vindt dit leuk.
  13. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Was aangenaam verrast toen ik deze email kreeg vanochtend:

    Alstublieft: nu ook Privium Plus op uw Platinum Card, t.w.v. € 215,-
    Met veel plezier presenteren wij u het Privium Plus lidmaatschap als nieuw voordeel bij uw Platinum membership. Na aanmelding gaat u, als frequente reiziger, extra ontspannen op reis en geniet u van de volgende voordelen als u vliegt via Schiphol:

    Snelle security, en grenspassage met behulp van een irisscan

    [​IMG]
    Altijd vooraan parkeren en toegang tot de exclusieve Privium Excellence garage
    [​IMG]
    Toegang tot de Privium Lounges
    [​IMG]
    Business class inchecken bij veel luchtvaartmaatschappijen
    Het Privium Plus lidmaatschap wordt u kosteloos aangeboden door American Express.

    Meld u direct aan voor Privium Plus. Heeft u al een Privium lidmaatschap? Meld u dan ook aan om het lidmaatschap om te zetten naar het kosteloze lidmaatschap.


    Al met al, een zeer welkome aanvulling op de Amex Platinum kaart.
     
    Daan3, lloydje33, Marcob en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. JeeDee

    JeeDee Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Klopt, ik zag hem ook voorbijkomen. :)

    Maar ik zag ook dat de kaart doorloopt ook al zeg je je AmEx Plat op.
    Je moet Previum Plus dus apart opzeggen (met wellicht een opzegtermijn).
     
  15. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Ik dus ook, direct aangevraagd, dame aan de lijn om de afspraak te bevestigen zij al, het is een drukke dag vandaag. Ze gaf aan dat het aantal aanmeldingen bijna 5x zo hoog was als normaal op een dag.

    Ze wist de oorzaak niet, maar die heb ik haar maar verteld.....
     
    Ready2Board en Carel1 vinden dit leuk.
  16. tawnyporto

    tawnyporto Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    13
    Goede vraag Jelle, dit vraag ik me ook af...
     
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Mijn ervaring is dat met name autohuur erg goedkoop is met behoud van loyalty voordeel. Daarnaast zijn tickets veelal dezelfde prijs als op ITA incl alle amex voordelen. Meestal boek ik hotels voor kortere periode dus kom ik niet aan de 500€.
     
  18. FlyMike

    FlyMike Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben eventueel ook geïnteresseerd in de AMEX platinum kaart, ik reis in veel gevallen met mijn vriendin. Gelden de lounge voordelen van de AMEX kaart ook voor een gast? Of moet er dan een toeslag betaald worden?

    Of dien ik voor haar een partnerkaart aan te vragen, en heeft ze dan ook dezelfde voordelen? Kan zo'n partnerkaart aan een andere rekening gekoppeld worden, of automatisch aan dezelfde?

    Ten slotte, zijn ze bij AMEX flexibel met de inkomenseis?
     
  19. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Je krijgt bij AMEX platinum priority pass, en daar mag je altijd een gast bij meenemen.
    Extra kaarten worden altijd aan dezelfde rekening gekoppeld.
    Wat betreft Privium en gasten: dat abonnement is puur persoonlijk, maar voor 80 euro extra kun je een twee persoon aan Privium koppelen.
    Tot slot, AMEX checkt over het algemeen niet je inkomen. Ik neem aan dat je verder zelf goede verantwoordelijk draagt, want dat is van primair belang bij een creditcard :)
     
    BIndair, Didier13 en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Werd vandaag gebeld door een mevrouw van Centurion. Ze nam me mee langs enkele voordelen van de kaart; relatiemanager, Centurion tafel in restaurant, status bij hotelketens, reisplanner, etc.
    Zeker gezien de laatste toevoeging van Privium plus aan de plat kaart, zijn de feitelijke verschillen m.i. niet zo heel groot meer. Behalve dan de exorbitant hoge registratie en jaarlijkse kosten. En mss het 'gevoel', de 'beleving' van het hebben van zo'n kaart. Als je daar 3k per jaar voor over hebt, dan zou ik er zeker voor gaan. Voor mij blijft 't de plat kaart, dik tevreden mee! Al verschillende keren gebruik gemaakt van de uitstekende reisverzekering bijvoorbeeld. :)
     
    lloydje33 en jvz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina