American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. wimt

wimt Newbie

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Zeker. Google maar op 'american express ICC'. Dat is niet de US kaart. Het ziet er volgens mij niet verkeerd uit. En is goedkoper dan de 700 die Amex NL in rekening brengt.

Laatst bewerkt: 1 feb 2019
  2. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. Eunoi

Eunoi Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Iemand heeft deze vraag volgens mij gesteld maar ik kon het antwoord erop niet terug vinden. Alvast sorry daarvoor.

Mijn vader wilt graag een Amex Gold card aanvragen (ik heb een FB amex gold), mede omdat het zo flexibel met miles is. Stel ik word extra kaarthouder, krijg ik dan ook toegang tot lounges, zonder dat de hoofd kaarthouder er is, of moet deze er altijd zijn?

Hoe wordt trouwens de toegang tot zo een lounge nagekeken? Ik en mijn vader hebben dezelfde initialen op de creditcard, dus in theorie zou dit kunnen a.h.v. paspoort, maar of het mag.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Bij gold krijg je maar 2x gratis loungetoegang. De plat kaart geeft onbeperkt toegang ook voor de extra kaarthouder

jongesander en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Vragen stellen is nooit een probleem hier.

Een goede keuze van je vader om de AMEX Gold aan te vragen. Als extra kaarthouder krijg je geen Loungepass. Als je de loungepass gebruikt dan swipen ze deze. Tot nu toe heb ik geen controle meegemaakt. Denk dus dat je deze in praktijk zou kunnen gebruiken.

Mocht je vader nog een refferal nodig hebben zodat het eerste jaar gratis is, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

lloydje33, Godenzoon14 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Sinds wanneer krijg je met een Amex Gold card toegang tot de lounge? Is dat niet de Platinum?

*gold krijgt 2x Gratis toegang zie ik:
    2x per jaar gratis luchthaven loungetoegang

• 2x per jaar toegang tot een luchthaven lounge (Lounge Club membership). Keuze uit meer dan 500 lounges wereldwijd.
    De platinum heeft dat wel voor alle lounges. Daar lees ik trouwens dat:
    Extra Kaarten

Met een extra kaart deelt u de zekerheden, voordelen en privileges van uw American Express kaart met familie of vrienden. De extra kaart kan, los van uw eigen kaart, overal ter wereld worden gebruikt.

Oftewel, als je een extra kaart hebt en je bent alleen dan geniet je ook van alle voordelen. Maar alleen niet bij een Gold ben ik bang, anders dan die 2x.

#edit: met zn 3en tegelijkertijd antwoorden, wat een site :cool:

7. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zie dat ik al te laat ben om te antwoorden;).

FlyingFonz, lloydje33, Ambtenaruh en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Mag ook weleens een keer :D

lloydje33, Ambtenaruh, Erwin en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Eunoi

Eunoi Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Heren bedankt voor de antwoorden! Ik neem ook aan dat het veel slimmer is om een gold card voor mijn vader aan te vragen ipv een fb gold aangezien ik die al in mijn bezit heb.

(ook is de ratio tussen reward : klm 1:1, dus je spaart net zoveel bij normale uitgeven als ik het goed begrijp, alle miles gaan naar mij )

Laatst bewerkt: 6 feb 2019
  10. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ligt eraan. Als je pa FB lid is en goed de extra XP kan gebruiken is dat waardevol. Als je FB mijlen wil sparen is de FB kaart ook beter, want Amex Membership Reward's naar miles is bij de meeste programma's 5:4 en niet 1:1.

Als het puur om de referralbonus gaat kan het ook de moeite waard even op een betere te wachten.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. Eunoi

Eunoi Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Klopt helemaal wat je zegt, ik heb een oude foto gezien waarop 1:1 te zien was helaas!

De FB miles gaan naar mijn account, omdat daar het meeste op staat. De tegoedbonnen en lounge toegangen zijn de 5:4 ratio niet waard lijkt mij

Ik wacht sowieso op een betere referral moment, echter is het mij opgevallen dat iemand met een FB kaart niet een normale kaart kan refereren, klopt dit?

12. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
  13. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Sinds deze week geen bijkomende creditcard kosten bij het boeken van een vliegticket bij bijvoorbeeld KLM.

14. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat was voor de meeste creditcards al zo.

15. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Helaas geldt deze PSD2 wetgeving niet voor duurdere/zakelijke kaarten als Amex.. Gelukje dus?!

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Met de FB Amex kon je al zonder kosten betalen bij AF/KLM.

17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Zo ziet het menu eruit bij mij op dit moment (klm.nl)

upload_2019-2-20_14-21-17.png

18. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Ben benieuwd wat "kan" betekent. Op grond van de PSD2 wetgeving die deze week is ingegaan mag er iig geen toeslag meer worden gerekend voor Mastercard/VISA (niet alleen bij KLM). Privékaarten van AMEX is nog een discussiepuntje denk ik.

19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    “Kan” betekent hier afhankelijk van de soort credit card. Voor privé kaarten van Visa/Mastercard is de toeslag al weer enige tijd geleden afgeschaft. Voor FB Amex niet lang daarna.

20. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Soms zie ik door de regeltjes en voorwaarden het bos niet meer. Wellicht dat iemand van jullie het uit z'n mouw kan schudden.

Heb nu een AMEX FB Plat.
    1) heeft het zin als partner me referal geeft voor gewone AMEX plat? Krijgen we dan beiden punten? Of ik niet omdat ik al klant bent op FB AMEX?
    2) indien ik punten krijg; is de actie nu redelijk? Volgens mij is bij plat tegenwoordig altijd max. 3mnd gratis toch? Of vallen de punten ook tegen?
    3) indien ik geen punten krijg. Is de AMEX currency card dan een optie? Zijn de voordelen hetzelfde als de gewone AMEX plat of is er een addertje. Kunnen wij die ook in de EUR variant krijgen of enkel in de USD variant?

lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina