American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik belde met het algemene nummer. Aangegeven dat ik interesse in de kaart had. Ook vanwege de voordelen en de service. Dat ik zelf al een FB kaart had. Uitgebreid gesproken over het feit dat ik de bonus award Miles niet krijg (prima). Echter telefonisch kreeg ik de genoemde korting i.p.v. de online korting. Ik heb er zelf niet naar gevraagd. Heb ook niet moeilijk gedaan over punten. Was eigenlijk (voor we op de prijs kwamen) al een heel gezellig gesprek.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  2. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    In de US zijnde priority pass lounges vaak lounges die toebehoren aan een bepaalde airline of alliantie. Omdat zij hun gasten eerder toelaten dan "niet-gasten", kun je daar aan de deur geweigerd worden "Lounge vol/Geen Alliantie Vlucht/Geen status". Omdat Amex en Priority Pass hierover behoorlijk wat klachten kregen van hun leden (die toch voor die dienst betalen), hebben ze dit leed proberen te verzachten door met restaurants in de terminal afspraken te maken. Als Priority Pass houder krijg je bijvoorbeeld een tegoed van 25$ per persoon in een restaurant, dat je mag besteden aan alles op de kaart. Restaurant extra omzet, de PP-houder blij, want toch gebruik kunnen maken van "gratis" eten en drinken en PP ook blij, want een tevreden klant.

    Dit is echter alleen van toepassing bij restaurants waar PP een afspraak mee heeft gemaakt, je kunt dus niet zomaar een restaurant uitkiezen. Het ziet er naar uit dat je voor Labuan gewoon pech hebt en zelf je consumpties moet afrekenen.

    De lijst van PP-restaurants kun je hier vinden:
    https://travelingformiles.com/updated-list-of-all-priority-pass-restaurants/
    https://thetravelsisters.com/priority-pass-restaurants-list/
     
    Ready2Board en Daeni vinden dit leuk.
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Meestal niet meer dan een paar werkdagen. Kan prima uit inderdaad!
     
    tawnyporto vindt dit leuk.
  4. Jeroenn

    Jeroenn Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Heeft iemand ervaring met de business cards van Amex? Ik zie dat bijvoorbeeld de Gold card gratis is het 1e jaar met 25000 membership rewards points bij een minimale spend van 2500 euro.

    Ik zie niet de gebruikelijke tekst omtrent het enkel in aanmerking komen voor de bonus als je een kaarthouder bent geweest in de laatste 12 maanden. Biedt mogelijkheden voor jaarlijks opzeggen/aanvragen voor 0 fee en bonuspunten.

    Iemand ervaring mee?
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  5. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Mocht je kaart geblokkeerd zijn (was vergeten te betalen, oepsie :oops:) kom je als nog de centurion lounge in. Ze scannen je plat kaart bij aankomst, maar er gaan geen alarm bellen rinkelen :)
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2019
  6. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb de 150 euro travel credit niet ontvangen. Hoe werkt dat, wordt dat verrekend?
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Staat in je Amex account, even inloggen en dan naar "travel" gaan, dan zie je rechtsboven je travelcredit staan, kun je gebruiken bij een boeking via Amex Travel van minimum €500.
     
    Raymond01 vindt dit leuk.
  8. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    maar vaak zijn de tickets die je zo kan boeken wel duurder dan via een OTA dus die 150 euro voelt vaak als een sigaar uit eigen doos
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Dat is niet helemaal waar. Ik zie altijd dezelfde prijzen als bij AF/KL zelf.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Mijn ervaring ook niet. Kom eigenlijk altijd op hetzelfde uit als op Google Flights. Alleen de zoekmachine werkt wat minder goed.
     
  11. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    intra-europees J met een CDG overstap (60XP).
    vind ik via momondo vaak tussen 410-430 euro, waarbij die zelfde via AMEX travel dan rond de 490 hangt.

    en als je wat complexer wilt boeken qua routes en stopovers is het heel erg lastig.
     
  12. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Momondo toont vaak prijzen die je alleen krijgt als je met een bepaald betaalmiddel betaalt
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  13. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Onder de opties kan je ook betaalmiddel selecteren waardoor je direct de gewenste resultaten krijgt.

    **Hierdoor veranderen de prijzen in sommige gevallen ook op een gunstige wijze, extra resultaten, andere OTA's
     
    Daan3, lloydje33, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Een vriendin van mij wilt een Amex Fb kaart aanvragen. De huidige referral bonus van de Amex kaarten is vrij laag, vind ik zelf. Ondanks dat ik heb proberen te googlen om te zien om de hoeveel tijd deze verhogen/verlagen heb ik hier niks over kunnen vinden. Heeft een van jullie een idee of daar iets over te zeggen valt?
     
  15. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Valt niks over te zeggen. Kans lijkt me zeer aanwezig dat die in komende maanden wel weer omhoog gaat. Kan de moeite waard zijn dus even te wachten!
     
    Javadest vindt dit leuk.
  16. SanderVelden

    SanderVelden Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Korte check of ik het goed heb begrepen:

    - een extra kaarthouder heeft dezelfde voordelen als de originele kaarthouder toch? Dat las ik op een actiepagina (kan nog geen links plaatsen ;)) namelijk, daar stond de tekst "De extra kaarthouder kan ook gebruik maken van dezelfde voordelen als u.".

    Ik had ook de voorwaarden al door zitten spitten, maar daar kon ik het niet heel concreet uithalen.

    - en bij een gold kun je twee keer per jaar een lounge bezoeken, in het geval van een extra kaarthouder betekent dit toch dat je dan samen twee keer zou kunnen? Of allebei los twee keer uiteraard.
     
  17. SanderVelden

    SanderVelden Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    En wat betreft de verzekering van de Amex Gold heb ik ook wat research gedaan (onder andere op dit forum). Daarvan is me al duidelijk dat je van iedere reis waar mogelijk met AMEX moet betalen of aan kunnen tonen dat dit echt niet kon. Het belangrijkste hiervoor is dus de reis en het hotel.

    Nu ga ik vanaf september voor onbepaalde tijd naar het buitenland. De vlucht en de eerste vier weken verblijf had ik al vastgelegd voordat ik uberhaupt een Amex card had.

    - Moet ik nu proberen om deze vlucht en het verblijf alsnog via Amex te betalen? Of is het in dit geval dan belangrijk om de overige uitgaven wel met Amex te doen?
    - En wat betreft de passage in de voorwaarden (zie hieronder). Zou dit dan in mijn geval (nog onbekende datum van (tijdelijke) terugkomst in NL) zo zijn dat ik de eerste drie maanden mezelf niet elders hoef te verzekeren, maar na de 90 dagen wel tot ik weer een keer in NL ben geweest. Dus praktisch gezien zou ik daarna per maand moeten bekijken of ik elders een verzekering nodig heb. Of heeft hier iemand andere ervaringen mee?

    Reisduur: reizen kunnen maximaal 90 opeenvolgende dagen beslaan of maximaal 183 dagen gedurende een periode van twaalf maanden, maar dienen aan te vangen en te eindigen in uw land van domicilie.
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Om gebruik te kunnen maken van de verzekering moet je of de reis of het verblijf met Amex betalen.
     
    ReneG vindt dit leuk.
  19. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Voor de reis verzekering klopt dat. Daarom ben ik ook stiekem aan het kijken naar de MC Black. Daar staat de reisverzekering los van de aankopen. Qua kosten schelen de gold en de black niet veel van elkaar. Uiteraard zijn er wel meer verschillen dan alleen de verzekeringen ;)
     
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik zou niet gokken op Amex in jouw geval. Wel voor reisongemakken ed, als je af en toe terugkomt naar NL, maar als reisverzekering willen ze bij een claim de vluchtdata hebben. Zodra je meer dan de helft van het jaar in buitenland verblijft gelden andere regels. Hiervoor kun je je wel bij bijvoorbeeld JoHo verzekeren.
     

Deel Deze Pagina