American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    3 zeer solide titanium kaarten. Dunner dan ik had gedacht en toch echt wel heel erg mooi afgewerkt.
     
  2. Fcroel

    Fcroel Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Iemand ervaring met de Nederlandse Amex Business kaarten toevallig? Een Amerikaanse collega ondernemer sprak hier lovend over, maar de voordelen lijken in NL in vergelijking met USA echt om te janken (1.5x per € vs. 4x per $)...:(
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Hi, bekijk gerust de Amex topics op het forum even, er is al veel over geschreven. Dit geldt namelijk niet alleen voor business cards, maar voor alle Amex kaarten die in NL worden uitgegeven. Er is hier geen concurrentie van Chase, Citi, Capital One etc. dus zijn de voordelen magertjes.

    Je betaalt in vergelijking met de VS per jaar honderden euro's extra annual fee voor de high-end personal kaarten en daarnaast een serieuze toeslag over elke niet-euro die je uitgeeft met de kaart. Zou je in de VS 1000 dollar uitgeven aan KLM tickets, levert dat met een Amex Platinum max. 5000 punten = 5000 Flying Blue miles (soms met promo zelfs 6250). Diezelfde 1000 dollar levert met een NL Amex Platinum 1315 punten = 1052 FB miles. Story of our life :) Zakelijke kaarten zijn een stuk goedkoper, maar leveren op z'n best 1 punt per uitgegeven euro op.

    Als je de green card neemt via Knab is 'ie gratis, krijg je 1 punt per euro. Anders rechtstreeks bij Amex, 85 euro.
     
  4. Fcroel

    Fcroel Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb zelf al een paar jaar de ‘normale’ Platinum kaart (daarvoor FB Platinum) maar nooit bij stil gestaan hoe magertjes de perks nou eigenlijk zijn in vergelijking met de verschillende Amerikaanse kaarten...

    Zou mooi zijn als er wat meer concurentie komt in Europa! :)
     
  5. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ja, momenteel zelfs ervaring met alle Amex Kaarten (FB, regulier en Business). Volledig met je eens dat de voordelen schraal zijn als je het vergelijkt met nagenoeg hetzelfde product over de grens.
    Wat Arjen05 al zegt, helaas kun je dit niet met elkaar vergelijken. De verkregen punten per € gespendeerd zijn een stuk lager dan bijv in de US, daarbij komt ook nog de FX van 3% (terwijl deze voor andere kaarten nagenoeg 0 is) en dat er nagenoeg geen acties zijn zoals de US-counterpart dat welk heeft (ruil nu je MR's in en krijg een 25% bonus op miles van Airline X). In NL is het nog steeds 5MR zijn 4 miles bij een andere maatschappij (oftewel, je verliest 20%).
    Ik heb al een aantal keer met Amex aan de lijn gehangen met de vraag of ze daar niet iets aan kunnen doen, maar dan krijg je de standaard riedel dat "Amex in elk land zijn eigen regels mag hanteren".

    De Amex Business card is wel ok, maar omdat ze in NL geen Business Platinum aanbieden, mis je een hoop qua verzekeringen (bijvoorbeeld de auto verzekering tot 75k). Ik heb zelf de BC Gold, maar qua voordelen valt het allemaal wat tegen, enige is dat ze de telefoon wel snel oppakken. Ik heb deze dan ook opgezegd en ga door met de normale Platinum (die je ook gewoon op je bedrijf kunt laten zetten).
     
  6. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Mijn Green Card upgraden naar Gold en dan na ontvangen punten gelijk weer downgraden of opzeggen zinvol?:)
     
  7. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Je kunt maximaal 1x per 6 maanden een up- of downgrade aanvragen. Maar ook met 6 maanden behouden is het een meer dan prima deal!
     
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Okay dus dat komt dan neer op € 99,- voor 12k punten..heb het gevoel dat het beter kan ;-)
     
  9. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Hm, zijn de upgrades voor gold niet samen met de referrals omhoog gegaan? Samen met de voucher en 2x lounge nog steeds best prima verder, maar minder inderdaad.
     
  10. Monica

    Monica Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Kun je deze kaart naast een Flying Blue kaart aanvragen?
     
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja dat kan. Als je via refferal aanvraagt krijg je meestal ook de voordelen (eerste jaar gratis + welkomstpunten), maar officieel heb je er geen recht op als je al een Flying Bue Amex hebt.
     
  12. Monica

    Monica Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ok, dus het is een beetje een gok?
     
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Als je een apart Amex account aanmaakt gaat het meestal wel goed is de ervaring. :)
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    achachach.JPG
    Ach ach ach. Beste Insideflyer forum captains, er zijn zoveel andere berichten die jullie beter kunnen modereren. Als er iemand is die hier vrijwel nooit om refferals aan het hengelen is dan ben ik het wel.

    Erg kinderachtig, vooral omdat de boodschap redelijk duidelijk was voor de gebruikers hier: de refferal bonus van 20/K is weer terug voor een gold kaart.

    Ga zo door!
     
    noppie, lloydje33, danfl44 en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    @admin @moderator of hoe jullie jezelf ook noemen. Is dit selectief? Mogen sommige leden wel en sommige niet refereren? En hoe zit het met jullie mega grote “ onze creditcard partner” referral??? Of iedereen, en ga dan goed door je forum heen en haal dan alles weg, inclusief jullie eigen dikke refferal.
     
    VinceG, lloydje33, jvz en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ik hoop dat @Monica jouw link gebruikt @jongesander :cool:
     
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Lijkt me een prima idee!
     
    lloydje33, Godenzoon14, Didier13 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Pfffffff Oh hierop wordt vast ingegrepen want het is een actieve verwijzing naar een refferal;)
     
    VinceG, lloydje33, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Posts met directe referral links naar creditcards zijn niet toegestaan. Dat is altijd het beleid geweest. In de handtekening wordt het gedoogd zolang het niet te schreeuwerig is.
    Dit geldt voor alle leden of ze nou nieuw zijn of niet. Regelmatig worden posts met directe links verwijderd, maar daar wordt dan verder geen aandacht aan besteed.
     
    noppie en DirkOnTour vinden dit leuk.
  20. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    TheFlyingDutchboy, met alle respect de artikelen op de front page staan doorspekt met referral links alsof het een reclame zuil is. En dan ga je bij een nieuwtje van een actief lid meteen de rode pen hanteren? Dat vind ik zeer onredelijk en zelfde op het hypocriete af.
    Ik was blij dat Sander meteen een ingang gaf, wand ik zat al een tijd te wachten op een goede amex aanbieding.
     
    lloydje33, danfl44, Godenzoon14 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina