American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Aanvragen en even bellen, dan lukt het meestal wel. Ik had mijn kaart vorig jaar nog dezelfde week binnen.
     
  2. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb m'n platinum kaart vorige week maandagavond besteld. Die is nog niet binnen. Maar misschien dan deze week toch...
     
  3. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Flying Dutchboy/Redactie Helaas tot op heden geen reactie op de duidelijke vraag van Goldfly. Ik breng hem nog weer even onder de aandacht omdat dit draadje gewoon door loopt en hij mogelijk aan je/jullie aandacht ontsnapt. Lijkt me dat de forumleden behoefte hebben aan duidelijk betreffende referrals, ook geplaatst door de redactie. Alvast dank.
     
    VinceG, lloydje33, Javadest en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Om een site en forum als deze in de lucht te houden maken we kosten. Om die kosten te kunnen dekken hebben we verschillende samenwerkingen met partners. Bijvoorbeeld met Amex door het schrijven van informatieve artikelen over hun producten en aanbiedingen op de frontpage.
    Omdat het delen van persoonlijke links in posts op het forum regelmatig tot irritatie heeft geleid, en omdat dit soms ook afleid van de discussie als er meerdere posts gericht op referrals (of weer als reactie daarop) worden geplaatst, is besloten om persoonlijke links niet meer toe te staan op het forum. Dit is overigens al geruime tijd zo en geldt voor ieder lid. Het is nog wel toegestaan om passief een link in te handtekening te hebben zolang dit niet te schreeuwerig is. Mocht iemand van een referral gebruik willen maken, dan kan hij/zij zelf kiezen via welke link.
     
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Mits zo uitgevoerd opzich een reëel beleid. Ik snap best dat een site draaiende gehouden moet worden en partnerships zoekt, zolang dit de onpartijdigheid en eerlijkheid maar niet in de weg komt te staan. Wat mij tegen de schenen stoot is dat de 'aanbiedingen' in de frontpagina-artikelen over AMEX nooit de best beschikbare zijn.

    Ik weet dat, maar een newbie die graag geholpen wil worden en op zoek is naar de beste aanbieding weet dit niet.
    Ik som de laatste maanden even op:
    - Plat kaart eerste jaar halve prijs (persoonlijke referral: halve prijs + 20k mijlen). Dit was een recent artikel, 28 juni.
    - Gold kaart: 1e jaar halve prijs + 20k mijlen (referral: 1e gratis + 20k mijlen)
    - Plat kaart: 1e 3 maanden gratis + 15k mijlen (referral toentertijd: 1e 3 maanden gratis + 20k mijlen)

    Dit alles terwijl IF volgens mij een site is die unbiashed het beste nieuws, tips, tricks en aanbiedingen wil geven aan zijn lezers. Dan is het (willens en wetens?) promoten van suboptimale aanbiedingen wat mij betreft geheel en al niet wenselijk, en forumlinkjes (zeker van een gewaardeerd lid als @jongesander) met betere aanbiedingen censureren gewoon not done.
     
    Javadest vindt dit leuk.
  6. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ik vind de uitleg van TheFlyingDutchboy / redactie begrijpelijk.
    IF laat in diverse artikelen zien wat de huidige aanbiedingen van AMEX zijn. Dit is alleen maar handig m.i. Dat een persoonlijk introductie aanbod een betere aanbieding kan bevatten dat is wel vaker zo en kan je niet vergelijken met een aanbieding die voor iedereen geldt omdat je persoonlijk geïntroduceerd moet worden. Ik zie het probleem niet zo.
    Wat ik dan wel opmerkelijk vind is dat de TheFlyingDutchboy / redactie een persoonlijke link plaatst in het Booking.com forum. Daar mag het blijkbaar wel maar niet in het AMEX topic?
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2019
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Dank voor je reactie, ik ben blij dat je eea toelicht, en zo is het ook wel te volgen. Verder sluit ik me aan bij de opmerkingen van @danfl44.
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    ??? Voor zover ik weet heb ik geen referral link in de booking.com thread. Alleen een uitnodiging om te PMen voor een kortingscode en een link naar een algemene Paypal actie. Bij beide houd ik er helemaal niks zelf aan over.

    En die thread is ook specifiek om kortingslinks in te plaatsen; dat leidt dus niet af van een discussie of vragen zoals in dit topic. Vandaar dat er een verschil is. Wel wordt er opgetreden tegen nieuwe leden die enkel en alleen uit zijn op het posten van eigen links d.m.v. onzin posts om aan de limiet te komen.
     
    Sandor vindt dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik krijg meerdere advertenties in beeld op de front page. Eén daarvan is een oproep tot werken bij Defensie, die niet helemaal aansluit op mijn huidige carrière. Zo zijn de Amex-aanbiedingen op de front page ook niet altijd de voor mij best beschikbare. Ik ben daar al klant en de doelgroep IF-bezoekers die nog geen Amexklant is, zal bovendien niet direct voor een Platinum card kiezen, dus er is een hele kleine doelgroep.
    Dat geldt ook voor het forum, al die referrels zijn alleen relevant voor nieuwe Amexklanten.

    upload_2019-7-1_20-11-17.png

    Als de newbie graag geholpen wil worden, dan kan 'ie prima een vraag op het forum stellen i.p.v. op de eerste advertentie klikken die in beeld komt om een 'credit card' van 700 euro af te sluiten. En als 'ie verder leest, weet 'ie dat je alleen op referrals klikt als je de kaart snel wil aanvragen, en als je de 'beste' aanbieding wil, je op Schiphol een Amex vertegenwoordiger aanspreekt voor meer korting of meer miles, vaak niet allebei, wel áltijd.

    Maar.. dat neemt niet weg dat iedereen toch begrijpt dat een website draaiend houden kosten met zich meebrengt? En dat die gedekt worden door een combi van directe betalingen door klanten (premium membership), indirecte betalingen (verkoop persoonsgegevens) of door partijen die betalen om hun content op jouw scherm te krijgen in de hoop dat je klant wordt?

    Ik ben al lang blij dat de advertenties op IF meestal beschaafde advertenties zijn, geen irritante pop-ups hebben, geen autoplay videos hebben etc. en dat er een goede mix is van redactionele content en promotie voor Amex / Norwegian / British Airways en InsideFlyer's eigen premium membership natuurlijk :)
     
    VinceG, Thijsk en westi vinden dit leuk.
  10. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Dank voor de uitleg/reactie. Mee eens dat de kosten o.a. door advertenties en partners gedekt moeten worden al wekt het soms de indruk dat er wellicht toch ook een commercieel belang is wat deze onderhoudskosten overschrijdt.
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Goed geschreven, helemaal mee eens.
     
  12. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Als je meer dan 1 jaar de kaart hebt, is het ook vaak de moeite even te bellen voor verleng aanbod, en geef aan dat je denkt op te zeggen.

    Collega heeft net zijn Goldcard verlegd en kreeg aanbod voor €75 euro credit of 15.000 miles + 3 maanden dubbele punten.
     
  13. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag ingeschreven voor de (reguliere) plat en gebruik gemaakt van de actie, het eerste jaar 50% korting. Mijn Flying blue gold heb ik opgezegd.
     
  14. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb mijn Amex Platinum net binnen. Inderdaad een mooie actie en het eerste jaar 50% korting te krijgen inclusief alle benefits die bij de kaart horen. Ik heb inmiddels ook al een milleage run geboekt (met mijn nieuwe kaart natuurlijk). Dus die 20000 miles heb ik ook al binnen! Tot nu toe tevreden. Nu eens zien of ik de kaart goed kan gebruiken komend jaar.
     
  15. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Nice!
    20k flying blue miles?
     
  16. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Nou, ben benieuwd hoe goed de service van Amex is...gisteren heb ik geprobeerd een parkeerplaats te reserveren in Düsseldorf. Ik kreeg echter een foutmelding terug nadat ik op de "buy" knop had geduwd. Ik heb daarna mijn gegevens nog eens nagelopen en vervolgens nogmaals geprobeerd, maar weer een foutmelding. Nu zie ik vanochtend dat er 2x €39 is afgeschreven! Wat een slecht programmeerwerk van de website!
    Ik ga ervanuit dat het netjes wordt opgelost. Natuurlijk moet ik bij Düsseldorf airport zijn.
     
  17. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    8 posts en lekker vissen voor miles. Is dat wat we willen @TheFlyingDutchboy ?
     
    Didier13, lloydje33, Thijsk en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Goed punt Goldfly. Idealiter verdwijnen die treurige referralhandtekeningen van iedereen ook een keer. Behalve dat het echt niets toevoegt (en op deze manier echt niet als behulpzame gunst aan andere forumdeelnemers kan worden beschouwd!), leest het ook niet lekker wanneer je door de forumdiscussies scrollt.
     
    Didier13, JustinCase, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Op je mobiel kijken, dan zie je geen handtekening. ;)
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  20. Weps

    Weps Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Zijn er ook mogelijkheden voor iemand met negatief BKR?
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2019

Deel Deze Pagina