American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik begrijp nu dus dat @TheFlyingDutchboy mijn post heeft verwijderd. Ik zou verwachten dat je me wel zou hebben weten te vinden met het verzoek de post aan te passen. Een manier die eenvoudig is (via Whatsapp, Instagram, PM, etc.) en zou getuigen van enige people skills. Nu je daar wederom geen blijk van geeft (ook in je reactie) zal ik er nog eens over nadenken of ik nog wel zin heb om op dit platform te participeren.
     
    noppie, Goldfly, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    De voordelen van Centurion zijn een beetje meer dan in het stukje dat je aanhaalde. Duidelijk van iemand die alleen een papieren vergelijking maakt. Maar goed, iedereen mag zijn/haar visie hebben.
    Zo lijkt de reisverzekering hetzelfde als die van Platinum maar blijkt deze uitgebreider te zijn (hogere verzekerde bedragen, hogere max. leeftijd etc.).

    Verder is het een kwestie van met je RM een goede relatie opbouwen zodat deze je veel tijd kan schelen.

    Als ik ergens b.v. een bloemetje wil laten bezorgen op een bepaalde dat is het een kort mailtje met adres, datum en 'bloemetje'. En dan wordt het geregeld.
    Als ik op reis moet en een hotel zoek: data, plaats en ik krijg een overzicht met hotel opties en prijzen omdat ze weet wat ik wil, gelijkaardig met bijbehorende vluchten.
    Daarbij heb je bij veel hotels aanvullende centurion extras. Zo heb ik ooit in het Waldorf Astoria Berlijn gezeten voor €180/nacht incl. ontbijt/wifi en €100/dag hotel credit en upgrade naar een suite. Dat had ik zelf (als Hilton Diamond) nooit voor elkaar gekregen.

    Ik heb ook erg getwijfeld of ik de uitnodiging zou aannemen maar heb er achteraf geen moment spijt gehad.

    Trouwens, als je ooit mocht denken dat Centurion bijzonder is...………. Ga maar eens naar het Mandarin Oriental Miami, daar had meer dan 60% van de gasten die kaart toen wij er waren ;-)
     
    Grouchy, jvz en JustinCase vinden dit leuk.
  3. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Zojuist een positieve meevaller van Amex. Als Platinum cardholder een FB Platinum kaart erbij aangevraagd. Enige doel is Platinum for two sharen met de partner (en dan is nog eens 60XP erbij leuk).
    Aangevraagd via de telefoon, direct geaccordeerd door Amex en afgesproken dat ik wel de 300 euro voor het eerste jaar krijg als prijs ipv 600, maar geen miles.
    Prima kan ik inkomen. Wat verbaasd me? Toch 15K welkomst bonus binnen op het eerste afschrift. (wel toevallig ticket gekocht van 2500 euro met de kaart bij KLM).
    Toch mooie meevaller. Blijkt dus wel dat ze niet consistent zijn, nee zeggen en toch doen!
     
    VinceG vindt dit leuk.
  4. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43

    Ha Marco, mooie ervaring! Ik heb inderdaad ook traditionele Amex Platinum en vorig jaar FB Platinum erbij gevraagd, specifiek voor "Platinum for 2". 300 euro betaald en zou geen punten krijgen maar die werden wel gegeven. Echter een maand later, werden de punten weer van mn saldo afgehaald, waardoor ik bijna een jaar later nog steeds in de min sta qua punten (bij FB Amex account, niet bij FB zelf, daar blijven de punten gewoon staan), omdat ik er nauwelijks iets mee uitgeef... Maar sowieso een prima deal. Ik ga kijken of ik voor hetzelfde bedrag kan verlengen binnenkort. 600 euro voor Platinum for two is te veel (o.a. omdat mijn vrouw minder vaak vliegt en we soms voor andere airlines zoals Emirates kiezen).

    Overigens is dit ook een reden dat ik niet inga op de uitnodiging voor Centurion. Ik ga dan nog meer betalen, maar mis dit voordeel. Ik denk dat de combinatie van de twee platinumkaarten voor ons beter is (bovendien vergelijken we graag zelf hotels; houden van luxe, maar wel voor de scherpste prijs. We zijn er goed in - mogelijk beter dan de RM- en vinden het leuk om de dingen te regelen die je aan de RM zou kunnen overlaten).
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2019
  5. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    De combinatie (FB Plat + Cent) is overigens gewoon mogelijk, die heb ik ook. De vraag is nog voor hoelang nu mijn vrouw al 2 jaar op eigen kracht Platinum is.
    In het begin heb ik ook erg veel de RM gecontroleerd om te kijken of het beter en scherper kon. Dat was maar in weinig gevallen zo. Meestal was er dan toch een bepaald benefit van via de RM boeken die dat interessanter maakte, mijn voorbeeldje uit Berlijn is er daar 1 van, maar die kan ik veel meer noemen.

    Soms is zelf regelen inderdaad leuker, een deel van de voorpret. Soms is het ook gewoon fijn om daar geen kostbare tijd in te hoeven steken. Ieder zijn eigen voorkeur. Cruises en vluchten regel ik op dit moment eigenlijk allemaal zelf (nou ja, cruises via een TA in de US), hotels, gidsen, restaurants, ander vervoer, meestal door de RM.

    Ook heb ik de ervaring dat zelf regelen soms niet mogelijk is. Zo wilden we op een gegeven moment een guided tour door Seoul omdat we daar een dag waren en dat was zelf onmogelijk om goed te regelen. Diverse hotel concierges geprobeerd maar omdat we geen gast waren kregen we 0 op het rekest. RM ingeschakeld, geen probleem.

    Wel denk ik dat de Lifestyle van Platinum dit eigenlijk ook voor een groot deel zou moeten kunnen. Het fijne aan een RM is echter dat ik altijd maar 1 aanspreekpunt heb en die weet precies wat ik wel en niet wil. Ik krijg dus ook geen voorstellen waar ik toch niet op zit te wachten.

    Ach en voor de rest zitten er wel leuke uitjes bij: gratis naar de VIP party van de Luxury Fair, privé rondleiding Rembrandt in Mauritshuis, gala premiere Sunset Boulevard, etc.

    Als ik alles bij elkaar optel dan is het in mijn geval de kosten wel waard. Maar duidelijk: in mijn geval, dat hoeft voor anderen niet zo te zijn.
     
  6. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    @TheFlyingDutchboy graag zou ik willen weten waarom je dit verbiedt ( wat ik een goed iets vind, ik vind het ook onwenselijk) terwijl jullie zelf een levensgrote referral advertenties op jullie voorpagina hebben( zie foto in bijlage). Kan je hier een toelichting op geven?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • ccamex.png
      ccamex.png
      Bestandsgrootte:
      781,7 KB
      Weergaven:
      26
    lloydje33 en Didier13 vinden dit leuk.
  7. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    lijkt me duidelijk klik je op een referral link dan gaat de commissie naar het lid die de link deelt, klik je door via 1 van de vele advertenties dan gaat de commissie naar de IF website ;)
     
    lloydje33, JustinCase en Didier13 vinden dit leuk.
  8. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Dat zou je kunnen veronderstellen. Als de reden is dat de redactie zelf alle referral bonussen wil hebben en om die reden de andere referrals weghaalt, en verbiedt, zou dat een zorgelijk iets zijn. Ik wil dit echter niet zomaar aannemen, en daarom zou ik graag een toelichting willen van @TheFlyingDutchboy voor ik er echt iets van ga vinden, wel zo fair.
     
  9. Eunoi

    Eunoi Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Als je bij een lounge komt, checken ze dan je geboortedatum? Ik wil graag met mijn vaders pas een lounge bezoeken. We hebben de zelfde initialen. Bijvoorbeeld T. Est staat bij ons beide op de kaart
     
  10. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Nee hoor, dat moet lukken!
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Je BP wordt gescand en ik neem aan vergeleken met het FB nummer dat erbij hoort. Is het zonder scan voeren ze ook een aantal gegevens in aan de balie.
    als er een ander FB nummer op het ticket staat zou ik zomaar niet durven zeggen.
     
  12. Eunoi

    Eunoi Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Is goed, bedankt voor jullie reactie we proberen het gewoon :)
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Laat vooral weten of het gelukt is!
     
  14. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Is er iemand die recent een nieuwe Amex kaart heeft aangevraagd?
    Hoe lang duurde het voordat de kaart binnen was?
     
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Meestal binnen 10 dagen!
     
  16. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Dat is het standaard antwoord van Amex..
     
  17. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Wat wil je dan voor antwoord?

    Nieuwe kaarten bij mij en omgeving duren altijd een week (zo'n 5 werkdagen). Upgrades van kaarten zijn sneller binnen.
     
  18. TravHopper

    TravHopper Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik zit aandachtig hier de posts door te lezen van de Centurion kaart en de (tegenvallende) verschillen tussen de EU en VS maar ik heb mijn Plat kaart nu een paar maanden en ben echt super tevreden.

    Ja natuurlijk kan het beter maar het is ook een kwestie van handig gebruik maken van, zeker als je de voordelen van het eerste jaar gebruik ( en de 50% korting op de jaarbijdrage) kom je erg goed weg. Voor mij scheelde het al enorm dat mijn reis en annuleringsverzekeringen eruit konden./
     
  19. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb voor volgend weekend een nieuwe kaart nodig en vroeg mij af hoe groot de kans is dat dat gaat lukken.
     
  20. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Als je vandaag aanvraagt denk ik dat de kans redelijk is dat het lukt. Wat ik zou doen is hem vanavond aanvragen, casenummer krijgen en morgenochtend AMEX bellen om te kijken of ze je direct kunnen goedkeuren. Dat doen ze wel eens, en dan zou je de kaart woensdag of donderdag binnen moeten kunnen hebben :)
     

Deel Deze Pagina