American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Dat is over het algemeen maatwerk en afhankelijk van de BKR-codering(en). Je kan ze het beste bellen voor details en om zelf uitleg te geven.
     
  2. Weps

    Weps Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Heb geluk: de registratie is inmiddels niet meer terug te zien. Kun je opvragen on-line.

    Gelijk een gold kaart aangevraagd via de website van American Express. Als de kaart goed gekeurd is krijg ik 7500 punten en het eerste halfjaar gratis. Hopelijk nog binnen voor we naar new york vliegen.
     
  3. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Het kost 1-2 weken alvorens je de kaart in huis hebt, heb je 'm sneller nodig dan ook even bellen ;)
     
  4. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik had hem met 8 dagen binnen inderdaad.
     
  5. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Je had hem better kunnen aanvragen vía een referral. Dan krijg je namelijk 20000 punten
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Vandaag een brief gekregen van Schiphol: geacht Privium-lid, neem nu een Amex Platinum kaart met 50% korting voor slechts 351 euro per jaar. Met een chique brochure erbij.

    Saillant detail: ik ben sinds 4 jaar Amex-lid en ik heb mijn Privium al enige tijd vanuit de Amex Platinum card. Daarover kreeg ik indertijd een brief van Privium: geacht Amex-lid: uw Privium abonnement wordt vanaf nu betaald vanuit uw Amex Platinum card, dus we restitueren uw jaarbijdrage.

    Je zou verwachten van Privium en Amex Platinum, toch premium services, dat ze hun SPAM zorgvuldiger versturen cq. hun klantgegevens beter up-to-date houden.
     
  7. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Platinum kaart aangevraagd ivm de actie. Krijg ik een brief dat ze de aanvraag geannuleerd hebben omdat ik mij Flying Blue gold heb opgezegd. Ik volg deze logica even niet ‍♂️
     
  8. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    De reguliere plat of FB plat?
    Meteen achteraan bellen. Je komt waarschijnlijk echter niet in aanmerking voor de bonus.
     
  9. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    De reguliere plat. Waarbij nu de actie 50% en 20K bonus miles geldt. In de voorwaarden staat niets vermeld over de FB dus ik kom daar in die zij gewoon voor in aanmerking. Indien ik niets over het hoofd zie, lijkt me dit een fout een medewerker aldaar.

    Of heb jij meer info?
     
  10. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb vorige week een gesprek gehad met een AMEX adviseur op Schiphol, hij raadde mij ook aan om over te stappen van, in mijn geval, de FB AMEX Gold naar de reguliere AMEX Plat, met alle geldende aanbiedingen en 50% korting.
    Echter niets gehoord over de 20K bonus miles, is die aanbieding nu standaard, of alleen via referal?
    Hoe dan ook, ik heb nog niet toegehapt, omdat ik op punt van vertrekken stond.
     
  11. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Het hangt van je behoefte af, je kan ze ook beide aanhouden. Ik vind het een bijzonder advies van Amex.
     
  12. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Hij kwam tot dit advies met als reden dat de FB Goldkaart net is verlengd, dus dat ik dan restitutie krijg op de lidmaatschapkosten voor de rest van het jaar, maar vooral omdat ik mijn 30XP ook al binnen heb. Hij adviseerde om dan volgend jaar voor de vervaldatum weer te switchen naar FB AMEX Plat ("er is altijd wel weer een aanbieding") en dan zodoende weer 60XP te incasseren.
    Zo ver ik het spel heb begrepen, klopt dit allemaal.
     
  13. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Welkomstbonus is alléen geldig als je in de laatste (uit mijn hoofd) 12 maanden geen andere Amex hebt gehad. Soms hebben mensen wel eens geluk, maar ga er niet vanuit. Staat ergens in de voorwaarden.

    Geen rede uiteraard om de kaart niet goed te keuren - uit mijn ervaring geven ze dan wel de korting maar geen puntenbonus.
     
  14. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Dat klopt omdat de meesten hier (op t forum) dit spel zo spelen. Ik denk dat de overige 95% van de gebruikers dat niet zo interessant vinden. In die zin dus een goed en eerlijk advies :)
     
  15. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand inmiddels al meer over metalen kaarten in Nederland? Voor de Gold en/of Platinum? Zie dat ze in Amerika nu ook Gold metaal maken en dat ze daar weer tijdelijk een Rose goud aanbieden.. is zo'n metalen kaart iets wat in Nederland aan te vragen valt op verzoek of helemaal niet?
     
    vkpeter vindt dit leuk.
  16. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Nederland nog geen metal card inmiddels wel in UK en DE
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Voor zover ik weet zijn er in NL nog geen metalen kaarten. Maar in de UK wel sinds zeer kort..
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Waarna de prijs ook 30% omhoog ging, ook voor bestaande kaarthouders (450 -> 575 GBP)
     
    Marcob vindt dit leuk.
  19. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    In DE ging de piijs ook omhog van €600 naar €660 met de invoering van de metal card.

    Personelijk heb ik de voorkeur voor Apple Pay voor dat ik de kaart uit Metal zou willen hebben. Maar in NL zijn nog niet erg veel kaarten verkrijgbar met ApplePay/GooglePay.
     
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Wil je echt zo'n metalen kaart? Ik heb er eentje van Revolut. Dat ding schuift overal tussenuit! Heb hem nu al 2 keer verloren (en weer terug gevonden), dus maar weer een plastieken kaart aangevraagd en die metalen lekker in het doosje terug gestopt :D
     

Deel Deze Pagina