American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Precies hetzelfde probleem gehad. Ook een gold kaart aangevraagd naast de FB platinum. Blijkbaar zijn die 2 niet te linken.

    Maar je kunt voor de 2de kaart toch een ander account aanmaken? Dat heb ik ook gedaan en dan kun je daarmee gewoon inloggen voor je gold kaart transacties etc. Makkelijk is het niet maar wel de enige optie denk ik
     
  2. Mathijs

    Mathijs Newbie Premium Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    hmm, een collega van me zegt dat hij beide kaarten onder dezelfde login heeft hangen, dat ga ik binnenkort toch maar eens checken dan. 2 logins zou wel bijzonder onhandig zijn in de app, op de website maakt het weinig verschil
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Bijzonder.
    Ik heb in mijn account de reguliere platinum en de FB Gold staan.
    Het enige wat problemen geeft zijn gespreide betalingen met de FB kaart. Workaround, de reguliere kaart uit het account verwijderen, gespreide betaling activeren en dan de reguliere kaart weer koppelen aan het account.
     
  4. Goldman

    Goldman Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Erg benieuwd of jullie nog iets hebben gehoord/gezien. Wacht nu ook al ruim twee weken op de 50K retentiepunten, terwijl ik wel al de dubbele punten ontvang.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    In het verleden altijd gekregen, ben nu opnieuw bezig met 2.5k spend target. Zal delen als ik een update heb.

    Ik heb ze gekregen, was eigenlijk direct nadat
    Heb zelf de 2 kaarten (prive en zakelijk) in 1 account. Enige nadeel is dat je alleen de pin-code van de 1ste kaart kan zien, dus meestal is het beter 2 logins te hebben. Punten komen wel op 1 account binnen als je dat doet.
     
    Gill35 vindt dit leuk.
  6. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Nou, mijn wiskunde is niet super, maar die dubbele punten lijken toch ook niet echt doorgekomen

    Schermafbeelding 2024-08-26 104029.png
     
  7. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3

    Okay, ik ga proberen. Heb de welkomst bonus van FB silverkaart ook gekregen, ondanks dat ik al Amex Plat had.
     
  8. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Je kunt boven in het menu onder overzicht en transacties de membership rewards per transactie zien, daar zie je ook direct hoeveel bonuspunten het betreft.
     
  9. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Iemand ervaring met het volgende?

    Reguliere AMEX gold aanvragen en binnen een maand upgraden naar Platinum voor de upgrade bonus? Volgens mij kon pas na 6 maanden geüpgrade/gedowngrade worden, maar kon vorig jaar de FB gold na een maand upgraden naar Platinum.
     
  10. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Heb zelf ook de normale gold kaart sinds eind juni. Wilde deze ook upgraden nu met het mooie aanbod maar de medewerkster aan de telefoon gaf aan dat dat pas na 6 maanden ging.
    Ik zie wel het upgrade offer staan op mijn account maar ben bang dat ik dan de 100k punten niet ga krijgen...

    Iemand enig idee of je de punten gewoon ontvangt als je upgrade?
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Ik werd gebeld dat ik de kaart nog niet kon upgraden omdat ik de FB Gold nog geen zes maanden heb.
     
  12. Jochem

    Jochem Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb de upgrade naar FB platinum een paar dagen geleden online gedaan, en na het invullen van mijn gegevens kreeg ik de melding dat ze ermee aan de slag gingen.

    Maar ik heb geen bevestiging gekregen per email, is dat normaal?
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Meestal krijg je na een paar dagen een email met als onderwerp "uw nieuwe kaart is onderweg".
     
    Jochem vindt dit leuk.
  14. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Had je de upgrade aanvraag online gedaan?
     
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Ja.
     
  16. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Precies, ik kreeg hetzelfde antwoord en oplossing. Wel stoeien met twee accounts, maar aan de andere kant ook duidelijk wat welke kaart is.
     
  17. Jochem

    Jochem Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb net een bericht gekregen dat mijn kaart in de Amex app en Apple Wallet geüpgraded is naar platinum. Verder niets over een nieuwe kaart die per post komt. Lijkt me dat die nog wel komt. Vraag me af of het kaartnummer verandert en of ik mijn fysieke gold card nog wel kan gebruiken aangezien ik over een paar dagen op reis ga. Iets betere communicatie van Amex zou prettig zijn.
     
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Waarschijnlijk komt dat bericht vannacht.

    Ja het kaartnummer verandert. Je kunt je fysieke Gold Card nog wel gewoon gebruiken.
     
    Jochem vindt dit leuk.
  19. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Bij de Duitse AMEX Platinum binnenkort maximaal 50 loungebezoeken per jaar incl. partner.
    Ben benieuwd of we deze beperking ook in NL krijgen. Overigens kom ik niet eens op de helft daarvan.
     
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Ook in Duitsland: het maandelijkse tegoed van EUR10 voor streaming diensten (en niet alleen Amazon Prime zoals in NL) gaat verdwijnen
     

Deel Deze Pagina