American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Chat even met AMEX, ze hebben hetzelfde issue bij mij gefixt. Duurde een dag.
     
    cvr vindt dit leuk.
  2. Domans

    Domans Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Mijn referral heeft laatst zijn 4k uitgaven binnen 3 maanden gehaald en daarna gelijk de 100k MR bonuspunten ontvangen. Deze heeft hij overgeboekt naar zijn Flying Blue. Nu vraagt hij aan mij wanneer hij de Platinum kaart op kan zeggen. Weet iemand of dat zomaar mag binnen X maanden na aanvraag? Vind het sowieso niet netjes om snel op te zeggen en dat heb ik al tegen hem gezegd..
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Bij de upgrade-actie geeft Amex aan dat als er binnen 6 maanden een opzegging of downgrade wordt gedaan zij de punten kunnen terugvorderen...
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  4. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ik had 50k als retention gekregen + de dubbele punten. 6 weken later, nog steeds niets gekregen natuurlijk. Vanochtend gebeld, en nu krijg ik die 50k ook dubbel :DNu nog maar even kijken of ze leveren.

    Ik heb die 500.000 maximum punten bijgeschreven gekregen voor de referrals. Ik heb nog gevraagd of ze die kunnen resetten, maar helaas, dat is echt de max in een jaar.
     
    llowboy en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. Domans

    Domans Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Alleen is dit geen upgrade actie, maar een nieuwe klant. Zou dan hetzelfde gelden? Er stond er niks over in de voorwaarden ten tijde van zijn aanvraag. En diegene heeft zijn punten al overgeboekt naar Flying Blue (en al deels uitgegeven aan vluchten).
     
  6. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Heb erg mooie deal gevonden voor de Amex Zakelijke kaart of als je ZZP bent.

    25.000 punten bij 2.5k uitgaven in 3 maanden en eerste jaar geen kaart bijdrage (vooral dat laatste zie je niet meer bij Amex). Is alleen beschikbaar via zakelijke referral.

    Tervergelijking het vorige aanbod was 30.000 bij 15.000 euro uitgave in 3 maanden. Dus nu stuk makkelijker te behalen.

    https://www.americanexpress.com/nl-...erGetsMember=4c2caaf5cb9c6acdf27cdf5fe48c9225

    Ik weet dat je op IF niet actief links mag delen, gezien dit echt een speciale aanbieding is, hoop ik dat het okay is :oops:
     
  7. Jochem

    Jochem Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Is de 70/k miles een goede deal als je kijkt naar upgrade bonussen in het verleden?
     
  8. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik zit ook al 2 maanden te wachten op die 50k punten. Misschien dan ook maar eens bellen om een extra 50k te krijgen. Vroeg je om een vorm van compensatie of kwam de customer support agent hier zelf mee?
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Het is de hoogste ooit.
     
  10. Jochem

    Jochem Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Begrijp ik het goed dat je na 6 maanden weer kan downgraden(naar gold bijvoorbeeld)?
    Zolang je maar voor 17-12-2024 €5000 hebt gespendeerd op de kaart?
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Ja, je kunt na 6 maanden weer downgraden. In de praktijk wordt de bonus wel pas na zes maanden bijgeschreven.

    Je hebt geen 6 maanden voor de € 5/K, maar iets langer dan drie maanden.
     
  12. Jochem

    Jochem Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Klopt, ik herinnerde de 17dec deadline en wijzigende mijn post maar je was net eerder ;)

    Je zou kunnen stellen dat je voor 6 maanden platinum 55 x 6 = €330 betaalt, en 70.000 punten krijgt. (Hoewel je natuurlijk zonder platinum ook maandelijkse kosten zou hebben)

    Dat is 330/70.000 = €0,0047 per mile.
    Dan zou je eigenlijk moeten kijken hoeveel een mile waard is bij het boeken van een ticket met miles, of dat meer of minder is per mile.
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Je bent je € 231,00 extra kwijt voor de upgrade bonus van 70.000 miles. Dat is € 0,0033 per mile. Prima value.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Heb je binnen 5 dagen na telefoontje een uitgave met de kaart gedaan? Dat is een vereiste om de 50k punten te krijgen zo vertelde de dame mij.
     
  15. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Jep, eigenlijk direct. Had al gebeld een maand na mijn retentie telefoontje en de medewerker gaf mij aan dat de promocode correct was toegepast door de medewerker en dat het eraan zou moeten komen. Toch wel erg lang wachten voor punten die "de volgende dag" op mijn account zouden worden bijgeschreven
     
  16. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ze kwam er zelf mee. Maar ik heb nog niets gezien o_O Eerst maar zien, dan geloven.
     
    hollandje vindt dit leuk.
  17. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ik snap dus echt helemaal van deze melding?

    Schermafbeelding 2024-08-22 144627.png
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Je vertraging moet nog binnen je vakantie vallen. Als je meer vertraging hebt dan je reis überhaupt zou duren, is het voor Amex denk ik geen vertraging meer, maar een geannuleerde reis.
     
  19. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Vraagje: krijg je ook deze punten als je al een prive (platinum) Amex kaart hebt?
     
  20. Mathijs

    Mathijs Newbie Premium Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Even wat frustratie wegschrijven:
    Sinds midden juli heb ik naast mijn FB platinum een reguliere Amex aangevraagd. Tijdens de aanvraag aangegeven dat ik al een kaart had, de nieuwe kaart geactiveerd vanuit mijn bestaande account, maar alsnog zijn de 2 niet gelinkt.
    Ik zit nu al weken zonder inzicht in mijn transacties. Ook geen flauw idee van de bestedingslimiet, 15k is gelukt in de eerste maand, maar geen idee of er nog ruimte is. Via de chat al meerdere requests gedaan om de 2 te linken, dan mag ik 10 werkdagen wachten om het maar weer opnieuw te proberen. De voordelen van de kaart heb ik handmatig via de chat laten activeren, dat wordt netjes opgelost en ook snel verwerkt.

    Is er iemand hier die hetzelfde heeft gehad met de gouden tip?
     

Deel Deze Pagina