American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Darryl

    Darryl Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Hopelijk bevat de verplichte Mastercard/Visa update die iedereen moet gaan doen binnenkort ook AMEX...

    Ik weet niet wat de minimal spending is voor die 100k signup bonus, maar zit er vast al overheen. Verre reis geboekt, paar hotels via FHR en ook al tickets voor vrienden gekocht (geef ze €50 korting). Kijk bij elke boeking wel of het goedkoper kan via andere portals.

    Ben ook benieuwd wat de HH Gold status gaat opleveren in Florida.
     
  2. Logido

    Logido Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Voor wat betreft de spending; voor de 100k campagne, minimaal € 4.000 in de eerste 3 maanden na goedkeuring van je aanvraag.
     
    Darryl vindt dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Nope. En Mastercard/Visa ook alleen voor kaarten van buiten de EU.
     
  4. Darryl

    Darryl Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Nee, want al onze Vpay en Maestro kaarten worden vervangen. De nieuwe kaarten moeten dus ook hier in Nederland dag werken.
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Toch schijnt er een verschil in acceptatie tussen debitcards en creditcards te zijn voor ondernemers, afgaande op onderstaande afbeelding van een grote Nederlandse bank.

    Screenshot_20240807-223401.png

    In ieder geval zal dit dus niet voor Amex gelden.
     
    Enzo en Darryl vinden dit leuk.
  6. Darryl

    Darryl Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    De 100.000 punten van de referral zijn al toegevoegd. Dat is snel, pas is nauwelijks een week geleden aangekomen.
     
    Enzo vindt dit leuk.
  7. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Dan heb je waarschijnlijk in die eerste week al aan de minimum spend van €4.000 voldaan
     
    Enzo vindt dit leuk.
  8. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Wat ik mij afvraag. Zou je nu na de eerste maand de kaart kunnen beëindigen of moet je de kaart minimaal een x aantal maanden aanhouden om de referralpunten te behouden?
     
  9. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Nieuw met Fine Hotels + Resort.

    Binnenkort wil ik gebruik maken van Fine Hotels + Resort AMEX. Nu is lees ik gratis ontbijt voor 2 personen. Echter heb ik 2 kamers voor 4 person total nodig. Is het dan slim om 2 boekingen te maken of kan ik 2x gratis ontbijt + 100$ tegoed gebruiken voor dit ontbijt?

    iemand tips en ervaring hiermee om beste deal te maken? (Amex Plat)
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Als je twee kamers reserveert met FHR dan krijg je de benefits voor beide kamers. Dit tot een maximum van 3 kamers per kaart/reservering. Dus ontbijt voor 4 personen en $ 200,00 credit.
     
    FlyingDuck en FlyingFonz vinden dit leuk.
  11. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Dankjewel voor je reactie! Als ik het goed begrijp, hoef ik dus geen 2de boeking te maken, maar alles onder 1 boeking zetten?
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Dat klopt. En als het een punten toko is kun je - afhankelijk van de voorwaarden van het programma - ook punten voor die twee kamers krijgen. Met twee losse boekingen niet.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  13. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Super, heel erg bedankt voor je snelle reactie! Dit is duidelijker taal dan wat ik op de AMEX website kon lezen.
     
    arjen05 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Het gaat steeds beter met de acceptatie van Amex: met ingang van vandaag accepteert eBay geen American Express meer.
     
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Dit is wel erg kort de bocht en ligt iets genuanceerder. eBay gaat niet akkoord met de hoge fees voor Amex (tot 4% per transactie).

    Why are you no longer accepting American Express on eBay?
    We will no longer accept American Express as a form of payment on eBay effective August 17, 2024 since we have been unable to agree on terms that are acceptable to eBay.

    https://www.ebay.com/help/buying/paying-items/paying-items?id=4009#section2

    Het is ook ietwat ironisch, aangezien eBay zelf ook niet vies is van hoge fees...
     
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Of dit waar is, weet ik niet. Maar als het waar is, schijnt het wel een ander licht op de zaak. En ligt het verhaal misschien genuanceerder.

    RedditHatesHonesty
    1mo ago
    The REAL REASON is that consumers win more disputes with AMEX than other CreditCard Issuers. Ebay wants to limit its losses from chargebacks which are the real "high fees" to which they are objecting.


    RegularUser10
    1mo ago
    Amex passes the fees to the merchant. And Amex payment disputes are rather favored towards the consumer. The only thing eBay hates more than doing the right thing, is footing the bill.

    https://www.reddit.com/r/Ebay/comments/1e2r0ld/why_is_ebay_no_longer_taking_american_express/
     
  17. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Interessante achtergrond informatie (als het waar is).
    Overigens staat in de mail van eBay wel de workaround via PayPal:

    Als u American Express toch wilt gebruiken op eBay, dan kunt u uw kaart aan uw PayPal-rekening toevoegen.

    U kunt een nieuwe betalingsmethode aan uw eBay-account toevoegen. U heeft een keuze uit verschillende opties die we wel accepteren, waaronder PayPal, Apple Pay, Google Pay, bankpassen en creditcards zoals Visa en Mastercard.
     
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Ook interessant:

    PayPal is free for online and in-store consumer transactions without currency conversion. For commercial transactions for merchants, PayPal charges fees that are a percentage of the amount (ranging from 1.90% to 3.49%) plus a fixed fee per transaction.

    Zou het dan echt om die 4% Amex fee gaan of is er toch meer aan de hand?
     
  19. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Heb inderdaad niet het idee dat PayPal veel goedkoper is dan Amex. Overigens werkt deze workaround ook in Nederlandse webwinkels die wel PayPal, maar niet Amex accepteren, bijvoorbeeld Praxis.
     
  20. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben nu op Madeira de laatste 2 weken en heb werkelijk alles met AMEX kunnen betalen. Tot de kleinste winkel aan toe. Dat is dus wel positief :)

    Negatief is dat ze de 50k punten niet hebben bijgeschreven die ik zou krijgen. Dat is het derde jaar op rij. Kan ik weer bellen, eikels.
     

Deel Deze Pagina