American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Toch nog wel flinke klacht. Ben op Madeira en niks kan landen of opstijgen. Het is enkel wachten op bericht dat onze vlucht geannulleerd gaat worden. Er zijn, mede door bosbranden, nauwelijks hotels beschikbaar. Ik wil dus direct bij een annulering iets boeken. Maar, het is RETEDUUR. Dus, overleg met AMEX/AXA zou fijn zijn. Maar gewoon enkel door de week bereikbaar.....
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Valt onder de reis ongemakken dekking. Maximaal € 150,00 met Platinum.
     
  3. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Ooit is me wel eens gezegd dat je dan de alarmlijn mag bellen, omdat je dan ook met de reisverzekering verbonden wordt. Was toen ik in het weekend vertraagde bagage had, en de reguliere service dicht was.
    Is de chat wel open in het weekend?
     
  4. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie in de huidige Platinum voorwaarden €200,- per persoon staan.
    @pw1979 Wel belangrijk; pas ná 4 uur wachten of je luchtvaartmaatschappij een alternatief aanbiedt.
    Succes daar!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Ah, dan is dat omhoog gegaan. Was, meende ik, € 150,00.
     
  6. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Mooi, want ik heb net voor 700 een kamer geboekt. We zijn met zijn vieren, dus dat komt mooi uit.

    TAP komt niet met een alternatief, er is geen kamer meer te vinden verder.
     
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Je moet idd de alarmlijn bellen, tijd terug hadden ze alleen 'medische spoedgevallen' op het bandje staan. Maar dat moet je dus selecteren als je met spoed iemand van Axa wilt spreken.
     
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    `Tip: sluit een fatsoenlijke reisverzekering af die je in dit geval een x bedrag per persoon per nacht vergoed, en gebruik de Amex Platinum voor alles dat niet via die reisverzekering gedekt is. Persoonlijk zou ik de Amex-reisverxekering nooit, maar dan ook nooit als primaire reisverzekering gebruiken.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  9. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Dat is dus wel een totaal helaas, niet per dag. Ben bang dat ik nog wel 2 dagen moet blijven. Ik heb een reisverzekering, die dekt 300 per dag. Allemaal niet voldoende ben ik bang.
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Upgrade bonus is terug. Platinum Classic kaart 100/K punten. FB Amex 70/K miles. In beide gevallen 5/K min. spend.
     
    Yuni, FlyingFonz, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Oscar

    Oscar Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Zeker? Ik zie het nog niet?
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Oscar vindt dit leuk.
  13. Oscar

    Oscar Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Wat heeft het eigenlijk voor nut als je naar Amex belt dat je als taal Nederlands kan kiezen, je heel het riedeltje moet aanhoren/invoeren en vervolgens de mededeling krijgt dat je in het Engels geholpen gaat worden. Maakt mij voor de rest niet zoveel uit (vind het overigens wel irritant) maar zal best vervelend zijn voor mensen die het liever in het Nederlands bespreken.


    *** Overigens hebben veel mensen nog een oude Amex handtekening, waar je nog meer dan 12.000 punten kan verdienen, werk deze even bij zou ik zeggen ***
     
    Menno en arjen05 vinden dit leuk.
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Ik kies altijd 1 voor Nederlands en erna direct een 0 om snel geholpen te worden...
     
    Menno vindt dit leuk.
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Is mij ook vaak overkomen dat ik voor Nederlands koos, maar een Engelstalig persoon aan de lijn kreeg. Tegenwoordig kies ik liever voor Engels. Heb veel betere ervaring met het KCC in de Filipijnen dan met de Nederlandse ledenservice.
     
  17. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Tip, voor als je nog ter plekke bent, maak meerdere screenshots van vergelijkingswebsites zoals Trivago, Kayak, Booking, Expedia. Dan heb je bewijs dat je noodgedwongen in een duur hotel moest overnachten.
    Allereerst moet de airline redelijke overnachtingskosten vergoeden. Ook bij overmacht. Als je kunt aantonen dat alles volgeboekt was en dat er alleen nog dure opties waren, moeten deze ook als redelijk gezien worden.

    Vervolgens kun je nog terecht bij je normale reisverzekering, daarna nog bij AXA.

    Bewaar in ieder geval de hotelrekeningen, taxi- en restaurantbonnetjes.
     
  18. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Upgrade bonus is geldig t/m 17 september en €5000 moet uitgegeven zijn voor 17 december. Als je er snel bij bent heb je dus bijna 4 maanden om de spend te halen. Normaliter was dit altijd 3 maanden
     
  19. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Ik wil rewards punten overboeken naar mijn FB account. Op de daarvoor bestemde pagina https://www.americanexpress.com/nl-...?linknav=nl-mr-vrp-travelpartners-af02-addacc heb ik al een aantal keren mijn FB gegevens ingevuld maar krijg telkens een foutmelding.

    Ik krijg eerst de melding dat ik een partneraccount moet toevoegen, op de vervolgpagina krijg ik vervolgens een foutmelding na het invullen van mijn gegevens.

    Heb ook geen idee wat ik in het verplichte veld "aanhef" moet invullen. Dhr, de heer, mijn voornaam etc?

    De foutmelding komt al na 1-2 seconden dus ik betwijfel of de Amex-website daadwerkelijk schakelt met FB om het account te verifiëren.

    Iemand ervaring met deze pagina?
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2024
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Vandaag zijn eindelijk mijn 75k punten gestort van de upgrade in februari.
    upload_2024-8-21_14-5-21.png
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina