American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Online staat dat je bij Shell, Tango, Esso en Tinq met AMEX kan betalen. Afgelopen week geprobeerd, zowel Tinq als Esso accepteerden te kaart niet... Waarom staat het dan op de AMEX website?
     
  2. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ook zo fijn. Staat er dat je bij Kruidvat met AMEX kan betalen, blijkt dat alleen in de winkel te kunnen en niet bij online Kruidvat bestellingen....
     
  3. Darryl

    Darryl Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Bij drogist.nl dan, daar accepteren ze Paypal.

    Vandaag in een klein winkeltje wat gekocht, gewoon proberen.. de dame had een pinapparaatje met bluetooth aan de smartphone, ging prima.
     
  4. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Als dat soort bluetooth smartphone-pinapparaatjes naar voren komen, is in mijn ervaring de kans héél groot dat Amex aanstaat. Ook in de horeca, als de serveer(ster/der) zoiets uit de holster pakt.
     
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.649
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    @Menno wanneer ga je je handtekening eens aanpassen aan het beleid wat door @Christian laatst werd beschreven?
     
    VinceG en arjen05 vinden dit leuk.
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Het is steeds een hit or miss.

    Esso hier in de buurt heeft zelfs een sticker op het raam en Amex wordt niet geaccepteerd. Tango weer wel alleen niet met Apple Pay.
    Argos zou hem niet accepteren maar bij luchthaven Rotterdam doet ie het wel...
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Wedden voor 100.000 Amex punten (waarover mij laatst door @Menno in een 1:1 videocall verteld werd dat dat zonder bijbetalen en zonder minimum spend direct inwisselbaar is voor een raketvlucht naar Mars en terug met SpaceX, voor jezelf, je partner, je kinderen en je bonuskinderen) dat het na 6 augustus wordt?

    Blij dat meer mensen zich eraan ergeren. Als een marktkramer rondschreeuwen wat de bonus is en alle kleine lettertjes verzwijgen, om lekker te blijven reageren en met oogkleppen op de berichten van admins te negeren. @Menno heeft het leven begrepen.
     
  8. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Ik wil nu toch even gaan reageren, vooral op de berichten van @arjen05 en @Godenzoon14 richting mij. Ik ben voor mijn plezier op dit forum omdat ik geniet van reizen. Die passie hoop ik hier te delen met andere forumgenoten - waarbij we van elkaar leren en tips & tricks delen.

    De cynische en sarcastische manier van mij steeds persoonlijk aanvallen op m'n handtekening vind ik erg onprettig. Nu er leugens over mij geschreven worden, vind ik dat teleurstellend. Ik heb @arjen05 nooit in een videocall gesproken, en vertel dat er een minimale spend is en voorwaarden aan de kaart zitten. Dit is dus gewoon raar om te posten, als je eerlijke en transparante berichtgeving zo belangrijk vindt:
    Screenshot 2024-08-05 at 07.49.40.png

    Het forum faciliteert het om een handtekening met referral links te mogen posten. Dat is gaaf, want daarmee creëer je voor velen van ons een win-win situatie waarin je allebei een leuke reis kunt maken. N.a.v. de post van @Christian , waarin hij aangeeft dat opmaak niet meer toegestaan is, heb ik de groene kleur van de bonusmiles aangepast naar de standaard donkergrijze tekst. De tekst is verder in een standaard handtekening-grootte, bevat alleen ASCII tekens, spaties en enters. Is het ook niet meer toegestaan om een woord bold te maken? Dan zal ik dat aanpassen.

    Over het "je verzwijgt dat mensen een minimale besteding hebben" - heb ik keurig een regel staan waarin ik de minimale besteding communiceer om de punten te ontvangen, en verwijs naar de voorwaarden bij de kaart.
    Screenshot 2024-08-05 at 07.33.51.png


    Kijken we bijv. naar de handtekening van @Godenzoon14 , dan staat daar niks over gemeld.
    Screenshot 2024-08-05 at 07.35.35.png

    En dan zijn er op het forum nog vele handtekeningen waar ook alleen over punten gesproken wordt, er kleurtjes gebruikt worden, sterretjes te zien zijn.. Dus het is me een vraag waarom je steeds specifiek mij moet hebben.

    Zoals gezegd ben ik voor m'n plezier aanwezig op dit forum om met andere reisfanaten leuk te kunnen schrijven. Ik hoop dat we op een professionele, respectvolle en gezellige manier met elkaar kunnen omgaan, en dit soort cynische berichtgeving achterwege kunnen laten.

    Menno.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2024
    noppie en Darryl vinden dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    De win-winsituatie bevindt zich met name in jouw portemonnee natuurlijk. Anders hoef je geen aangepaste opmaak aan te brengen in je handtekening, toch?
    Ik denk dat lezers er vooral bij gebaat zijn als het aantal posts met 2 regels tekst en 8 regels handtekening reduceert.
    En dan heb ik het nog niet eens @Menno met 10 regels handtekening met maar liefst 12 onderstrepingen, doorhalingen en vetgedrukte tekst.

    Christan, twee weken geleden:
    Het is natuurlijk fijn dat je je inzet voor het forum en je posts worden gewaardeerd. Deelname aan het forum is vrijwillig, maar niet vrijblijvend. Als een beheerder al lang geleden aangeeft dat het tekst zonder opmaak moet zijn, wees dan een vent en verwijder die van/voor Aldi-folder uit je handtekening.

    Overigens zou ik wel een voorstander zijn dat elke post die minder tekst bevat dan de eraan gekoppelde handtekening, automatisch verwijderd wordt.
     
    VinceG, Daan3 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ik dacht tijdens verblijf in de lounge eens bij te lezen op IF. Heb er alweer spijt van, het gehengel naar bonussen, ook van nieuwe leden na 10x korte reactie, is de grootste reden dat ik weinig meer op het forum te zoeken heb. @arjen05 en @Godenzoon14 succes met jullie strijd.
     
    stefan_vdb, Maarten_22, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Gratis tip van mij.
    Er is een negeerknopje waarmee je de reacties van iemand kunt negeren;)
     
    Darryl, Menno en arjen05 vinden dit leuk.
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.209
    Trofeepunten:
    223
    Als dat eens zou kunnen ;)
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.618
    Trofeepunten:
    428
    Nog 1 dagje en we kunnen weer lekker gaan zeiken op wat voor een waardeloos product Amex is met maar een schrale 20.000 aan punten! Zin in!
     
    Urbanjazz, VinceG, Escape en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    117
    Trofeepunten:
    43
    Afhankelijk per franchiser. Zo kwam ik laatst bij een Total elders, geen Amex. Maar de 3 Total’s in de regio waar ik kom (bemand en onbemand) wel weer Amex.
    Zo kom ik bij de Jumbo om de hoek geen Amex, maar de Jumbo aan de andere kant van het dorp wel weer Amex.
    Shell nog nooit de Amex geweigerd gehad.
    Tinq en Esso heb ik altijd weer met de Amex kunnen betalen, maar daar kom ik niet frequent.
    Ik vind het ook verwarrend, soms lastig ja..
     
    Menno vindt dit leuk.
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.649
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    En dan is dit topic ook ineens weer een stuk rustiger :D
     
  16. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    649
    Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    203
    Als ik het forum vanaf mijn telefoon bekijk worden onderschriften bij de berichten helemaal niet weergegeven. Dat is nog rustiger lezen.
     
    noppie, Urbanjazz, stefan_vdb en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. ikverzinnogweliets

    ikverzinnogweliets Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Zijn er mensen die issues hebben met het betalen bij Q-Park met Amex?
    Was laatst bij een Q-Park en dacht lekker te betalen met Amex maar dat ging mooi niet door.
    Stak fysiek de kaart erin en vroeg om een pincode. Pincode ingetoetst en werd tot twee gezegd dat de pincode niet klopte, wat wel het geval was, nog maar 1 poging over dus maar gestopt.
    Toen met mijn telefoon geprobeerd en werd de betalingswijze geweigerd.
    Daarna bij de Jumbo geprobeerd en geen enkel probleem en werd niet om een pincode gevraagd.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Ik denk niet dat ik er heel ver naast zat toen ik vermoedde dat de barmhartige Moeder Theresas, die zich zo hard inzetten voor de maatschappij door hun extensieve kennis ter ieders beschikking te stellen in een handtekening onder elk bericht, de verzoeken van beheerders zouden negeren tot minimaal 6 augustus.

    @Menno Theresa is ook weer even op stilteretraite tot de grote bonus afloopt.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb klachten ingediend bij deze tankstations (en ook AMEX gemaild) en heb al reactie gehad dat het moet werken, en dat ze iemand erheen gaan sturen om te checken.
     
  20. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Jup, Zettle (overgenomen door PayPal) en Sumup accepteren Amex. Mijn kapper gebruikt een apparaatje van Rabobank, die accepteren Amex niet standaard. Men kan het wel handmatig activeren maar kost best veel extra per transactie, dus denk dat niemand dat zomaar zal doen.
     

Deel Deze Pagina