American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Waarschijnlijk druk bezig met 1-op-1 videocalls.
     
    Menno en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  2. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Deze nog aangevraagd, nu zegt de klantenservice dat er 15.000 euro moet worden uitgegeven in de eerste drie maanden om die 30k. Ik weet heel zeker dat dit niet in de voorwaarden stond, maar heb helaas geen screenshotje gemaakt.. Iemand hier wellicht wel?
     
  3. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    518
    Trofeepunten:
    123
    Ik zag hier laatst de opmerking/vraag of 500k de max was per jaar, weet niet of hij al beantwoord was.

    Ik heb nu deze actie 500k bijgeschreven gekregen. Maar ik krijg ook nog gewoon de miles voor mijn bestedingen (en retentie). Die 500k is dus echt enkel voor referals. Wel jammer, had er nog wel 5 die wilde. Maar die kan ik januari gaan inzetten.
     
  4. Logido

    Logido Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Wanneer je zelf gebruik hebt gemaakt van een referral en dus 100.000 punten cadeau hebt gekregen, tellen deze punten dan ook mee voor de max 500k?
     
  5. FlyingNelus

    FlyingNelus Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    Geen screenshotje van maar heb ik zeker wel ergens gelezen in de voorwaarden
     
    FlyRemco vindt dit leuk.
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Ja, ik kan het me ook herinneren. Je moest wel goed kijken, maar het stond er wel.
     
    FlyRemco en FlyingFonz vinden dit leuk.
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    M.b.t. referrals:

    American Express behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden voor het introduceren van nieuwe kaarthouders op elk moment te herzien.
     
  8. Exczored

    Exczored Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    13
    Ik wil van de Platinum FB Amex overstappen naar de reguliere Plat, zeker vanwege de eerder benoemde voordelen die meer reisomvattend zijn dan alleen omtrent AF/KLM.

    Nou is het zo dat ik een reservering van een gehuurde auto moet annuleren en dat bedrag van 600 euro volledig wordt teruggestort. Deze is geboekt op de Plat FB kaart.

    Nou weet ik dat Amex niet happig is op een 'positief' saldo op de kaart, maar zou dit gevolgen hebben voor het opzeggen en veranderen naar de reguliere plat? Heb echt geen idee hoe zoiets werkt.
     
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb ook eens een positief saldo op een kaart (welke ik had opgezegd) en Amex benaderde mij toen heel proactief om het terug te storten naar mijn bankrekening. Dus mijn ervaring hierin is heel positief.
     
    Menno, Exczored en FlyingFonz vinden dit leuk.
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Toen ik mijn FB Gold kaart opzegde, moest ik daar zelf achteraan gaan. De medewerker zei toem heel verbaasd dat ik daarvoor moest bellen. Wat in de voorwaarden staan dat Amex het vanzelf terugstort heb ik nog niet meegemaakt. Sterker nog, toen ik dat bij mijn Amex Platinum eens aan de hand had (groot bedrag terug na online aankoop te hebben gestuurd), gaf de medewerker zelfs aan dat het handiger zou zijn om het erop te laten staan voor volgende aankopen. Terugstorten zou een aantal weken gaan duren. Ik heb het toen via Paylal opgenomen en aan mezelf teruggestuurd.

    Dat gezegd hebbende: mijn ervaring is dat Amex het geen probleem vindt als je een positief saldo aanhoudt. Gewoon even bellen of via Paypal terugstorten als het sneller moet.
     
    Exczored en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  11. Felipe

    Felipe Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Deze vraag had ik inderdaad. Ik heb dit kalenderjaar inmiddels 510.000 referral punten gekregen, weliswaar 1x 30.000 toen ik nog de Flying Blue Gold had, en nu 6x 80.000 sinds ik de Platinum kaart heb. Ik ben echt benieuwd of dit actief wordt gemonitord.
     
  12. Yuni

    Yuni Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Mijn partner is hoofdkaarthouder. Mijn partnerkaart is nog onderweg.
    Als ik nu vliegtickets + verblijf boek via de kaart van mijn partner, heb ik dan straks wel recht op de reisverzekeringen als ik met mijn eigen kaart op pad ben? M.a.w., geldt de verzekering voor het gezin, of alleen voor diegene (of de kaart) waarmee de reis is betaald? Ik kan ook wachten met de vliegtickets boeken tot dat ik de partnerkaart heb, maar dan is er een kans dat de tickets duurder zijn geworden.

    Aanvulling: ik ga niet met mijn partner reizen voor deze specifieke trip, maar met een vriend.
     
  13. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Je kan dit het beste even via de chat (via de amex app) vragen, dan weet je het zeker. Maar ik vermoed dat het per gezin geldt, aangezien de hoofdaanvrager ook verantwoordelijk is voor het betalen van alle kosten, ook de kosten van vrienden/familie met een extra pas (zoals jij in dit geval).
     
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    De algemene voorwaarden zeggen dit:

    Verzekerd is de Platinum Cardmember inclusief zijn/haar gezinsleden en de houder(s) van de extra kaarten.

    In de AV's staat nergens dat de hoofdkaarthouder bij de reis aanwezig moet zijn, maar dit even checken bij Amex kan geen kwaad.

    Verder zou ik - en dat heb ik hier al vaak herhaald - nooit op Amex vertrouwen als mijn primaire reisverzekering, gezien de limieten en restricties van niet meer dan. twee claims per twaalf maanden. En altijd een reisverzekering ernaast afsluiten.
     
  15. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Wat is uit jullie ervaring de beste amex inruil partner voor vluchten om het meeste uit je punten te halen? Tot nu toe heb ik aardig wat rondgesnuffeld, maar kom ik voornamelijk uit bij flying blue, met hun maandelijkse promo rewards en af en toe iets leuks bij krisflyer, met hun spontaneous escapes.

    Zijn er bij jullie nog andere ervaringen of tips, waar ik op kan letten bij het zoeken naar vluchten? Ik ben volledig flexibel in de reisdata en bestemmingen. Dus zou overal heen kunnen, wanneer er een vlucht beschikbaar is.
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Voor mij ook wel flying blue. De inruilwaarde naar ratio bij Delta is helemaal schandalig wat je daar 'verliest'.
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Bij mij voornamelijk BAEC (voor QR awards) en SQ met de NL Amex.

    Heb ook een artikel geschreven over de beste inwisselmogelijkheden van Amex punten. Zie deze link.
     
    FlyingFonz, lloydje33, Yuni en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Welke inruilpartner je ook kiest, houd wel rekening met het feit dat het inwisselen soms even kan duren. Snel een ticket boeken is er niet bij, als je niet al je MR's hebt overgeschreven naar de betreffende partner.
     
  19. FlyingNelus

    FlyingNelus Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    Flying Blue voor Economy tickets naar US / maandelijkse award bestemmingen
    QR (via BA) voor Business tickets in Qsuite / business (meeste waarde per MR)
    SQ voor Business tickets binnen Zuid-Oost Azië, slechts 30k MR per enkeltje voor BKK -> DPS/MNL of DPS -> HAN/SGN met tussenstop (van paar dagen) in Singapore

    Naar mijn ervaring is het na 1 (werk)dag overboeken bij British Airways al binnen en kan je ze direct overboeken naar QR. FB en SQ nog geen ervaring mee.
     
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Voor een tussenstop van een paar dagen heb je een stopover nodig. Dan heb je ofwel een retourticket nodig (met 1 stopover) of een advantage award. Die zijn aanzienlijk duurder (40/K KF miles). Voorheen kon je voor $ 100,00 een stopover toevoegen op een Saver award maar helaas is dat niet langer het geval.

    Ervaring met FB, SQ, BA, IB en CX: allemaal de volgende dag.
     
    FlyingNelus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina