American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Yuni

    Yuni Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor deze aanvulling. Die 100 euro p/j voor de doorlopende reisverzekering houd ik dan wel aan, voor de zekerheid.
    Bovendien kwam ik er gisteravond bij het boeken van de vliegtickets achter dat Wizz Air geen American Express accepteert, dus komt een eigen verzekering alsnog goed van pas.
     
  2. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Als je een claim in gaat leggen bij AMEX, moet je niet aanvinken dat je nog een reisverzekering hebt. Dan krijg je onmiddellijk een bericht dat zij slechts secundair zijn en je je andere reisverzekering moet aanspreken.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. Yuni

    Yuni Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Op de nieuwe plat kaart heb ik inmiddels ruim 2500 euro uitgegeven in een week tijd. Had wat nieuwe keukenapparatuur nodig, en zo kom ik ook snel aan de 4k spend voor de welkomst bonus. Bij de Jumbo werd de kaart vandaag geweigerd. Gebeld met de ledendienst van Amex. Die gaven aan; de eerste paar maanden is de limiet 2500 euro. Als de afschrijvingen paar keer goed gaan, gaat de limiet omhoog. 19 Augustus kan ik blijkbaar weer spenderen.
    Wat is jullie ervaring hiermee? De medewerker gaf geen tips of suggesties hoe ik de kaart toch nog tot 19 augustus kan gebruiken. Helpt het als ik zelf centen overboek naar Amex?
     
  4. ikverzinnogweliets

    ikverzinnogweliets Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik vind dat "fair use policy" limiet van Amex toch een beetje vaag moet ik eerlijk zeggen. Geen idee waar je aan toe bent. Ga straks op vakantie en ben blij dat ik nog een Visa achter de hand heb zo.
     
  5. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Ja, daarmee wordt de bestedingsruimte dan verhoogd.
     
  6. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Heb nu ruim 3 maanden de gold card. Je begint met een laag limiet. Zelf heb ik regelmatig handmatig tussendoor extra geld overgeboekt naar Amex, om zo het limiet te vergroten. Dit ging prima. Duurt wel paar dagen voor dat het is verwerkt.

    Ging van eerst maar €1000 startlimiet, de volgende maand naar €3000, naar nu inmiddels €15000 in 3 mnd tijd.

    Je kunt gemakkelijk dagelijks op de website je bestedingslimiet checken door een bedrag in te voeren (totaal 3x).

    Als je het systeem beetje door hebt is het helemaal niet zo moeilijk ..
     
    ikverzinnogweliets vindt dit leuk.
  7. ikverzinnogweliets

    ikverzinnogweliets Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ach dus als ik bij "Check uw bestedingsruimte" een bedrag invul en dat bedrag is goedgekeurd dan wil dat zeggen dat ik op dit moment, zeg huidige maand, minimaal dat bedrag kan besteden? Tevens misschien ook maximaal bedenk ik mij. Maar in ieder geval dat bedrag.
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Voor de mensen met een US Amex: 30% transfer bonus naar Avios.
     
    Godenzoon14, Wilmade, dutchskies en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Yuni

    Yuni Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb nog maar een keer gebeld. Dit keer wat beter geholpen. Tijdens het gesprek kreeg ik een iDeal link toegestuurd en heb direct een bedrag voldaan. Helaas moet ik alsnog 2-3 werkdagen wachten voordat ik weer bestedingsruimte heb.
    De tip van de ledendienst is ook om de 'check je bestedingsruimte' tool te gebruiken voordat je een uitgave doet. Het is wat omslachtig, maar ik vertrouw erop dat dit gaat wennen en dat de limiet steeds wat hoger wordt.
    Ook meteen de dining-credit aangevraagd via de telefoon; kreeg online een foutmelding.
     
  10. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ik krijg hem bij mijn derde poging tot 150.000 euro. Morgen maar eens kijken hoe hoog hij kan.

    Maar ik hoop toch dat als ik een keer 100k aftik ergens, ik wel een belletje krijg.
     
  11. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Als de bedragen zo hoog kunnen, zijn er autodealers waar je met Amex mag betalen? :D.
     
  12. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Overigens zie ik net op een Instagram-reclame de nieuwe niet-referral 'aanbieding' van de Amex Platinum kaart. €200 cashback bij besteding 10K in 6 maanden.

    Echt wel een stuk soberder dan de 100K Membership Reward Points bij een referral. Is daar een monetaire waarde aan te koppelen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ruut vindt dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Ongeveer € 750,00.
     
  14. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  15. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    181
    Trofeepunten:
    43
    Even een update nav bovenstaande. US Amex EveryDay kaart is inmiddels binnen. Via de Amex NL een consolidatieverzoek ingelegd, dat kan eenmaal per jaar tegen actuele koers. Daarmee zijn 600k punten omgezet naar 650k Amex US punten.
     
    FlyRemco, Menno, Darryl en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Darryl

    Darryl Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Gisteren de AMEX Platinum kaart ontvangen. Gelijk een lange reis geboekt, dat ging goed wat betreft betalen. Echter op de AMEX Travel site kreeg ik 5 keer achter elkaar de melding dat de reis niet meer beschikbaar was... Exact dezelfde vluchten waren via KLM zelf sowieso €200,- goedkoper. Denk dat het geen verschil maakt zolang afgerekend is met de AMEX.

    Wat me opvalt is dat er blijkbaar geen enkele bevestiging is dat de referral gelukt is, dus gewoon 2-3 maanden afwachten en hopen dat de 100k punten er dan op staan? En ik las wel eens iets over een puntenbonus wanneer je een bepaald bedrag uitgeeft in de eerste periode, maar volgens mij geldt dat momenteel niet.

    Tenslotte lukt het toevoegen aan de Google Wallet ook niet. Bij het uitlezen via NFC krijg ik de melding dat de kaart niet geschikt is voor NFC, bij het handmatig toevoegen zegt hij ook dat de kaart niet contactloos betalen kan.

    Privium en PriorityPass wel al aangevraagd. Nog even wachten op de partner pas.
     
  17. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Zolang je afgerekend hebt met Amex heb je inderdaad de punten, reisverzekering etc. Plek van boeken maakt dan niet uit. Soms heb je via Amex Travel wel nog voordelen als extra credit bij het hotel, maar soms is dat niet interessant omdat ergens anders voordeliger te boeken.

    Als je via een referral de kaart hebt aangevraagd (en Amex vindt dat je in aanmerking komt) krijg je inderdaad na behalen minimale spend (€4000 in eerste 3 maanden) de punten bijgeschreven op je account.

    Edit: zoals @menzo2003 correct zegt nog geen ondersteuning Google wallet. Zit zelf in het Apple ecosysteem dus verwend met Apple Pay.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2024
    Darryl vindt dit leuk.
  18. menzo2003

    menzo2003 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Amex Nederland doet (nog) niet aan google wallet.
     
  19. Yuni

    Yuni Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Tip voor de puntenspaarders: vanmiddag is mijn amex platinum geaccepteerd bij de Gamma bouwmarkt. Op de website van Gamma staat overigens specifiek vermeld dat ze geen AMEX accepteren, maar de praktijk is anders.
     
    Menno vindt dit leuk.
  20. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    bij welke vestiging? Mogelijk een keuze van de specifieke franchise?
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2024

Deel Deze Pagina