American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    889
    Leuk Bevonden:
    411
    Trofeepunten:
    63
    Hoi allemaal, het plaatsen van een referral link als reactie op dit forum is niet toegestaan. Neutraal gebruik in een handtekening mag nog wel, maar niet met aangepaste opmaak. Ik reken op ieders begrip en medewerking zodat we deze opzet kunnen houden.
     
    Dan1, Jack of all trades, Optimel en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Sterker nog, helemaal niet beschikbaar. Het tarief dat jij noemt, met KLM naar Hong Kong, verloopt op 31 juli. Hoe denk je dat iemand binnen één week een Amex aanvraagt, goedgekeurd krijgt, thuis ontvangt, 4000 euro ermee uitgeeft (dat is een vereiste, 'vergat' je ook te vermelden), de welkomstbonus wordt goedgekeurd door Amex, die 100.000 MR ook daadwerkelijk ontvangt, ze daarna laat overschrijven naar Flying Blue, die 80.000 Flying Blue miles kan gebruiken om dat retourtje Hong Kong te boeken? Om vervolgens teleurgesteld te zijn omdat jij ook 'vergat' te vermelden dat er nog 400 euro bijbetaald moet worden.

    upload_2024-7-22_9-42-58.png


    Hoewel een beheerder je post al verwijderd heeft @Jelle omdat je puur een Amex aan het aanprijzen was, kan ik nog begrijpen dat je dat uit eigenbelang doet. Maar om hier nu als een straatverkoper te gaan schreeuwen om een financieel product te slijten dat vervolgens vol verborgen gebreken zit, mwa.
    Laten we de info waar mogelijk gewoon eerlijk en betrouwbaar houden, zeker als het gaat om de verkoop van zulke dure producten.
     
    Dan1, VinceG, Jasonkennedys en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Oscar

    Oscar Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Hebben jullie niet beide een beetje gelijk?

    Zoals @arjen05 zegt. Het is niet zo simpel dat je met 100.000 punten altijd maar even een retourtje Hong Kong krijgt. Je moet nog behoorlijk belastingen betalen, er is een 5:4 omzet ratio naar Flying Blue en je bent afhankelijk van de tarieven die KLM vraagt voor de reward tickets. Die veranderen nogal sterk. Dus op zijn minst moet je er zin in hebben goed te zoeken, en een beetje flexibiliteit is ook handig.

    En zoals @Jelle wellicht bedoelt. Als je toch al geïnteresseerd bent in een Platinum Amex, is dit wel een goed moment hem te nemen. Je kan met goed zoeken en flexibel zijn bij verschillende airlines echt wel goede deals vinden met reward tickets. Soms zelfs zo goed dat je met de 100.000 punten je eerste jaar van de kaart er ongeveer uithaalt.
     
  4. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Hebben jullie ook gezien dat er een Chef's Table zomer editie is toegevoegd?
    Als dat de dining benefit is die ze hebben aangekondigd tezamen met de €10 kosten voor de partner kaart, vind ik dat wel erg tegenvallend..
     
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.620
    Leuk Bevonden:
    2.455
    Trofeepunten:
    583
    Denk zelf niet dat dit de aanvulling is. Chef Menu is er al een tijdje naast het dining voordeel.
     
  6. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    680
    Trofeepunten:
    123
    Check. Sorry. Ik was niet op de hoogte hiervan. Begrijp het volledig.
     
    Christian vindt dit leuk.
  7. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    680
    Trofeepunten:
    123
    Kijk ook even op amex travel. Soms is deal beter dan booking.com - amex travel gebruikt Expedia
     
    Wilmade vindt dit leuk.
  8. philipphilip8

    philipphilip8 Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Toch benieuwd; je kunt dus gewoon na 1 maand opzeggen? Ik had dit via de chat gevraagd en toen werd aangegeven dat dat pas na 1 jaar kan.
     
  9. Logido

    Logido Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Je kunt binnen het eerste jaar opzeggen. Er is een opzegtermijn van 30 dagen.
    AMEX adviseert om dit telefonisch te doen, online kan ook.
    Meer info op de site van AMEX (Service > Persoonlijke gegevens wijzigen > Kaart opzeggen).
     
  10. Menalert

    Menalert Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb in mei meegedaan met de upgrade bonus van 75k punten. Voorheen kreeg je de punten vaak uitgekeerd bij halen van de minimum spend. Dit keer niet. Hebben anderen hier ook last van? Amex chat geeft aan dat je moet wachten tot 1 nov, maar was eerder niet zo.
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Tsja, heeft er mee te maken dat veel mensen al weer een downgrade deden nadat ze de bonus binnen hadden. Als ik het hier zo lees zal dit met de aanmeldbonus ook wel zo worden....
     
  12. Menalert

    Menalert Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ja eigenlijk wel logisch ook.
     
  13. Yuni

    Yuni Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Hallo. Ik heb een vraag over de Amex Plat reisverzekering. Deze is (alleen) van toepassing als je de reis met de creditcard betaald. Weet iemand hoe dit werkt als je een vlucht met Flying Blue punten betaald (bijv. zo'n FB promo ticket). Is het dan afdoende als je de luchthaven belasting etc met de Platinum kaart afrekent? Alvast dank voor uw inzicht(en).
     
    Wilmade vindt dit leuk.
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Ja, de cash component zou ik dan met Amex betalen. Dit staat zelfs expliciet in de voorwaarden, dat er ook met travel reward programma's betaald mag worden, mits eventuele belastingen en toeslagen met Amex betaald zijn. Verder helpt het om ook het verblijf met Amex te betalen en als dat niet kan, maak daar een screenshot van, zodat het desgevraagd aan te tonen is. Een eventuele huurauto idem dito, of als het een eigen auto betreft in ieder geval de brandstof.

    Verder verschillen de voorwaarden per verzekering. Voor reisongemakken is de eis dat de reis "volledig" met Amex of miles + Amex combi en de annuleringsverzekkering betaalt officieel zelfs geen kosten terug die niet met Amex betaald zijn.
    Ziektekosten zijn weer een positieve uitzondering; die worden wel vergoed.
     
    Yuni vindt dit leuk.
  15. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Bizar, ben lekker aan het spenden, krijg ik een mail dat mijn kaart geblokkeerd is omdat ik eerst dingen moet bewijzen (iets met loonstrookjes en bankafschriften). Ipv dat ze dat tijdens het aanvraagproces alvast doen.. Raar dat ze direct blokkeren en niet eerst een week de tijd geven om het aan te leveren.
     
  16. ikverzinnogweliets

    ikverzinnogweliets Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Mag ik zo brutaal zijn om vragen wat je in een week heb gespendeerd om geblokkeerd te worden? Dan kan ik daar ook rekening mee houden namelijk.
     
  17. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    181
    Trofeepunten:
    43
    Kreeg ik ook bij een eerste uitgave van €25k. Toen ik een tussentijdse betaling deed waren er geen issues meer.

    Bij de aanvraag van een nieuwe kaart voor mijn partner viel mij recentelijk op dat er een jaarlijks verdiencap bestaat van 500k punten. Was dit eerder ook al zo? In dat geval wordt het gebruik van mijn kaart voor de rest van het jaar niet meer interessant.
     
  18. ikverzinnogweliets

    ikverzinnogweliets Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Nou ok dus als de "limiet" 25k is dan hoef ik mij voorlopig nog geen zorgen te maken.
     
  19. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Hier ook nog niet binnen. Mij werd verteld dat het binnen 3 maanden na behalen van de spend de punten bijgeschreven worden. Daar zit ik al overheen.
     
  20. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Voor de referral bonus is dat wel het geval, voor spend nog niet eerder gezien en vind het ook niet als ik een dummy aanvraag maak. Mocht je een screenshot hebben dan zou dat helpen!
     

Deel Deze Pagina