American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een vraag over de priority pass via amex platinum. Mag je op dezelfde dag meerdere lounges bezoeken? Iemand ervaring hiermee? Worden kosten in rekening gebracht voor de volgende loungebezoek op dezelfde dag op dezelfde luchthaven?

    Iemand ergens de voorwaarden hiervan weet te vinden?

    Hoor graag van jullie.
     
  2. Oscar

    Oscar Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Bij overstappen heb ik een aantal keer op één dag meerdere lounges bezocht, maar dus wel op verschillende luchthavens. Ook een keer door vertraging twee keer dezelfde lounge bezocht met 1,5 uur ertussen. Voor beide situaties zijn geen kosten in rekening gebracht. Ik weet niet of hier iets over staat in de voorwaarden.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Heb op BKK wel eens 4 of 5 lounges achter elkaar gepakt, dus kan prima hoor
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    BKK is qua lounges ook wel echt een feestje :).
     
    VinceG vindt dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Jazeker, vooral de Coral lounges zijn erg fijn!
     
  6. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ohhh.. Nou, dan hebben wij toevallig 15 accomodaties zonder amex uitgekozen :( en airbnb hetzelfde dan? Daar krijgen wij de melding dat de bank de transactie weigert...
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Is je limiet wel toereikend? Bij nieuwe kaarthouders kan dit het punt zijn.

    Off topic maar: 15 keer Booking.com, loop je dan niet heel veel waardevolle hotelpuntjes mis, of is het allemaal non-chain?
     
  8. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Lijkt mij een AMEX probleem. Ik kan aan elke boeking op booking.com mijn amex toevoegen. Vergeet ook zeker niet om de reserveringen te maken via de speciale flying blue portal van booking.com om 2 miles per uitgegeven euro te ontvangen. Voor de betaling met je amex ontvang je uiteraard ook nog gewoon MR punten.
     
  9. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Let wel dat dit er toe kan leiden dat je hogere prijzen ziet! Het heeft zin om ook de prijzen direct via Booking en via de app te vergelijken, ook daar zitten vaak verschillen in.
     
    Wilmade en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Sowieso niet blindstaren op alleen booking.com, even je hotel in Google maps checken en dan kan het dat je bijvoorbeeld via Agoda of hotels.com goedkopere prijzen ziet.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Wij gebruiken altijd booking.com omdat we altijd per stad kijken wat de beste optie is. Zijn altijd andere chains dus! Alleen congressen doen we dure hotels/chains dus daar ga ik nu even beter opletten en inlezen via dit fora :)
     
  12. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ohhh ja, ik gebruik sinds vorige week de link van Lufthansa omdat ik vaker met Lufthansa naar Amerika vlieg dan KLM. Maar daar krijg ik maar 1 punt per euro.. Dus wellicht is KLM dan toch beter!
     
    Menno vindt dit leuk.
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Ook ik ben vaak een tijd bezig om de beste deal te krijgen.

    Inderdaad via Booking en Hotels.com en erna kijken wat het kost en oplevert via earnonline.

    Via Amex Travel heb ik regelmatig goede deals gevonden.
     
    Wilmade vindt dit leuk.
  14. menzo2003

    menzo2003 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    In de booking.com app doet amex safekey het regelmatig niet en dan weigerde amex de betaling. Op de website werkt het wel.
     
    Wilmade vindt dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Kap nou eens met dit soort autoverkopersgedoe jongens. Ik begrijp dat je persoonlijk beter wordt van die bonus, maar ik kan het niet blijven herhalen: een retourtje Hong Kong voor 2pax kost minimaal 100.000 Flying Blue Miles + 400 euro cash, en dat is dan meestal niet met KLM voor dat bedrag. Daarvoor moet je ook nog eens 4000 euro uitgegeven hebben bij Amex.

    Om de "waarde" zoals jij die noemt te krijgen, heb je 125.000 MR punten en om die 400 euro volledig met punten te betalen heb je nog eens 130.000 MR punten nodig.

    Iedereen die een Amex kaart wil aanschaffen, nu is inderdaad een perfect moment omdat de bonussen echt hoog zijn. Het kan best zijn dat als je niet voor begin augustus een Amex classic platinum aanschaft, je pas weer over een half jaar zo'n groot welkomstcadeau krijgt. Hoewel er in het verleden ook vaak gewoon cash kortingen waren.
    Maar houd er wel rekening mee dat als je gelooft wat hier over het algemeen geschreven wordt over de "waarde" je van een hele koude kermis thuis kunt komen. Ja het is een mooie kaart, maar nee je kunt niet heen en weer naar Hong Kong met 2 personen puur als welkomstcadeautje. Wie dat zegt is een charlatan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2024
    Dan1, Jasonkennedys, Godenzoon14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Pffff deze thread begint wel een beetje een hengelhok te worden voor referrals hoor. :confused:
    Beetje aandoenlijk. maar jah Amex houdt ook wel een grote kluif voor. Dus mensen worden daar hongerig van.
    Heb geen referral link in mijn handtekening hoor, maar wil je die, dan mag je me een pb sturen :D Ik ken graag de persoon die mijn linkje gebruikt :p
     
    Godenzoon14, arjen05 en Ruut vinden dit leuk.
  17. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Zo doe ik het ook. Booking via Flying Blue portaal (helaas pas een paar maanden geleden ontdekt). Autohuur via Amex portaal leek me ook goedkoper dan bij bedrijven zelf. ik heb nu een auto gehuurd die bij Thrifty zelf een stuk duurder uit zou vallen
     
  18. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Nou nou, hopelijk raak je niet te oververhit met de buitentemperaturen van de afgelopen dagen. Om mij nou meteen als charlatan te bestempelen… En zo goed gaat het niet met de autoverkopen, de afgelopen jaren heeft nog nooit iemand gebruik gemaakt van de referral links hahaha

    Om nog even terug te komen op m’n voorbeeld zie de afbeelding. Dan zou je nog 25.000 punten overhouden, en ja, deze rate is waarschijnlijk niet op elke dag beschikbaar. Geniet nog van de zondag
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 21 jul 2024
  19. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Je Amex classic punten (MR) hebben een wisselkoers van 5:4 naar Flying Blue Miles. Dus 100.000 MR (na behalen minimale besteding) leveren 80.000 Flying Blue Miles op. Je zou dus 5000 punten overhouden. En zoals genoemd, luchthavenbelasting en andere toeslagen moeten altijd met € betaald worden en kunnen niet met Miles. In het geval van 1 ticket Amsterdam > Tokyo, economy, geboekt tijdens promo reward, direct met KLM kom ik op deze prijsberekening uit:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. FlyingNelus

    FlyingNelus Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    Die €120 p/j haal je eruit met alleen Privium partner (is al €180), dan heb je nog de extra priority pass en toegang voor 6 man (als je samen reist) in de Centurion Lounges.

    Ik hou hem persoonlijk aan
     

Deel Deze Pagina