American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Waarom zou ik in vredesnaam nog willen upgraden naar platinum als alle ‘perks’ maar minder en minder worden. ‘Voor de punten’ hoef je het ook niet echt te doen want er gaan standaard 20% de prullenbak in als je ze overboekt naar een luchtvaartmaatschappij. De Amazon prime bonus is ook een farce want ze wilden niet eens de 2 euro prijsverhoging per maand bijlappen. Zonder concurrentie hoeft en doet Amex echt niets om huidige klanten tevreden te houden en te behouden.
     
    Ruut en cvr vinden dit leuk.
  2. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Heb in juli Gold aangevraagd en inmiddels ook al de bonus ontvangen. Wilde nu gebruik maken van de overstapactie naar platinum, maar volgens de live chat support mag ik pas na 6 maanden upgraden.
     
  3. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Er zouden nieuwe perks aan komen toch?
    Laat wel op zich wachten inmiddels
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. Tijs_M

    Tijs_M Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi, net nieuw hier en aan het orienteren tussen MC Black en AMEX Gold. Nu ben ik voor de MCB gecharmeerd van het PP voordeel. Voor de AMEX Gold heb ik het idee dat die punten sparen wel leuk is maar dat je "veel" moet uitgeven om er gebruik van te maken bij de partners. Of vergis ik me? Wat mis ik nog qua "vergelijk"?
     
  5. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Hoi Tijs, dat dacht ik ook toen ik in februari een Amex Platinum nam. Nu een half jaar verder met spend van naar ik schat 30K al 515.000 punten weten te verzamelen. Als je handig bent met acties, dan kan het behoorlijk oplopen. Anders beter is elk half jaar downgrade en upgrade als puntenaanbieding is. Succes!
     
    Wilmade en Tijs_M vinden dit leuk.
  6. Tijs_M

    Tijs_M Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Thanks for je reactie Gill. Dat schiet erg lekker op lees ik haha! Aan welke acties moet ik dan denken bijvoorbeeld? En kun je unlimited down- en upgraden?
     
  7. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Ik had ook FB platinum upgrade aangevraagd en werd gebeld door Amex dat dit pas na 6 maanden kan. Heb datum in mijn agenda gezet en wacht dan op nieuwe aanbieding.
     
    Wilmade vindt dit leuk.
  8. Xentor

    Xentor Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Misschien dat ik het verkeerd heb aangepakt, maar in een gesprek over retentie kreeg ik enkel dubbele points per uitgegeven euro voor 3 maanden aangeboden. 9 jaar FB gold, 2.5 Platinum - nooit eerder om iets gevraagd. Aangegeven dat de perks afschalen en de kosten gaan stijgen. Enige tips ?
     
  9. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    649
    Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    203
    Deze week gebeld voor een retentie aanbod (heb platinum kaart, jaarlijkse spend zal rond de 40k liggen denk ik), kreeg direct een Nederlands sprekende medewerker aan de lijn.

    Aangegeven dat ik niet blij ben met de verschralingen van de laatste tijd, zoals het moeten betalen voor de partnerkaart, maar ook dat ik best vaak niet kan betalen met AMEX door beperkte acceptatie (bijvoorbeeld in Caribisch gebied). Aanbod was 25k punten en 3 maand dubbele punten. Had geen zin om nog een keer te bellen, dus heb het maar geaccepteerd.
     
    Dan1, VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  10. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    515k punten op 30k spend houdt hoogstwaarschijnlijk in dat Gill flink gerefereerd heeft. Als hij 60k punten kreeg door zichzelf aan te melden met een referral + 30k spend kom je op zo'n 90k punten. Denk dat er toen tijdens de laatste referral actie zo'n 4 mensen zijn gerefereerd door hem en zo kom je een beetje rond die 515k punten.

    Ik reageer alleen om je aan te geven dat je zulke punten resultaten alleen kan verwachten als je mensen kent, of via een andere weg, die misschien ook zo'n kaart willen die jij dan introduceert. Je spaart maar 1 punt per euro dus het sparen van punten is niet super rap zoals Gill het doet voordoen ;)

    Kijk goed naar de perks voor de gold card en zie of het bij je aansluit. Vind je het leuk om punten te sparen, ze een beetje bij elkaar te sprokkelen en maak je misschien gebruik van het diner credit/lounge bezoekjes dan kan het misschien interessant zijn :)

    Om je vraag te beantwoorden over het up- en downgraden. Je kan upgraden elke 6 maanden, en als je daar een beloning voor krijgt (in punten) dan moet je de geupgrade kaart 6 maanden aanhouden en een bestedingsdoel bereiken. Je kan ook eerder up- en downgraden maar dan kan amex de punten terugvorderen die je als beloning kreeg voor het upgraden.
     
    FlyingFonz, VinceG, Wilmade en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Tijs, klopt idd ongeveer wat je zegt. In combinatie met paar keer bellen met Amex met terechte klachten. Persoonlijk denk ik dat het bijna iedereen wel moet lukken om ongeveer 1 persoon per jaar tijdens een hele goeie referral aanbieding (100K punten) aan te melden. En zou je dus met beetje spend en acties op de 150K punten per jaar uit kunnen komen. Dat is mijns inziens in ieder geval voldoende om de kaartbijdrage er uit te halen. Al blijft de bijdrage natuurlijk hoog. Als ik het goed heb, kan dit ook allemaal met een Amex Gold. Weet ook niet of ik volgend jaar de zelfde punten kan behalen.

    Ik wil met de post wel aangeven wat de mogelijkheden kunnen zijn. Heb geen aandelen (of referrallink in deze post)
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2024
  12. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb ook gewoon de 500.000 refferal punten. En de volgende 5 heb ik ook al klaar staan voor als ik in januari weer mag en er een actie is :D
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Het is wel afwachten of het systeem zo blijft zoals het nu is. Het ontgaat Amex natuurlijk niet dat er nu zelfs mensen zijn die geld bieden voor referrals. Het zal er vooral vanaf hangen hoe lang die mensen de kaart houden.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2024
    FlyingFonz, Gill35, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Vandaag exact dezelfde redenering gebruikt en een dame aan de lijn (Engels) die het allemaal haarfijn uitlegde. Overigens ook dat je pas volgend jaar voor de partnerkaart gaat betalen als je deze al voor augustus dit jaar had of aangevraagd hebt.
    Ik kreeg wel de 50.000 en dubbele punten voor 3 maanden. (120K spend)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  15. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Nav jullie tips (dank) ook maar Amex gebeld aangeven naar gold te willen downgraden of vraag om retentie aanbod. Afgelopen jaar 35K spend (komende half jaar wordt minder). Ze kwamen direct met 25K punten en 3 maanden dubbele punten. Hen gemeld dat ik hier niet mee akkoord ging. Na paar minuten wachten kwam de vriendelijke meneer callcenter Manila met 50K bonuspunten. Over half jaar ga ik weer bellen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Een half jaar is te vroeg. Mijn spend is nu 250k+ per jaar en zo snel doen ze het bij mij ook niet. Een maand of 10-11 en ze kunnen wel weer wat bewegen.
     
    Gill35 vindt dit leuk.
  17. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Heb een reisverzekering claim ingediend. Dan krijg je na 5 dagen antwoord staat er in de mail.

    Dat was dus 3 weken geleden. Wat een ongelofelijke ballenclub is het toch ook.
     
  18. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik krijg nergens reactie op vanuit AXA. Had een klacht ingediend en tegelijk een dossier gesloten omdat ik het via elders vergoed heb gehad.
    Beide geen reactie.
     
  19. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Het blijft bijzonder: met een veel lagere spend 50k MR, 3 maanden dubbele punten. Tenzij ze naar historische spend kijken (ik ga in uit van een lopend kaartjaar).
     
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Voor wat het waard is: ik kreeg in de Filipijnen ook 50K MR met, zoals gezegd, veel lagere spend (ik heb meerdere Amex-kaarten). Ik vraag alleen nog maar naar Engelstalige medewerkers. Veel betere ervaringen mee dan het NL KCC.
     
    Gill35 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina