American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    699
    Leuk Bevonden:
    1.347
    Trofeepunten:
    203
    Volgend jaar moet ik toch maar wat langer doorzeuren om ook 50k MR te krijgen
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  2. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Mijn lokale Tango werkt prima met Apple Pay. Mogelijk is dit per locatie verschillend?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.243
    Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Vers in de mail, AXA exit bij Amex per 2025...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • EA.PNG
      EA.PNG
      Bestandsgrootte:
      56,4 KB
      Weergaven:
      37
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    749
    Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123
    Ik lees het! Blijkbaar hadden we een heus dashboard voor onze Amex-verzekeringen? Ik zie dit vandaag pas voor het eerst.

    Zou de service nu beter worden?
     
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.243
    Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Hoop dat het beter wordt.
    Hoor nu ook voor het eerst van het online dashboard. M'n claims gingen altijd, heel omslachtig, via mail...
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    749
    Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123
    Hmm, vreemd. Het ligt dus niet aan mij dat dit dashboard voor mijn gevoel ineens uit de lucht komt vallen?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.243
    Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Nope;)
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  8. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Christian en Ruut vinden dit leuk.
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    749
    Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123
    Wat ik zou willen weten: in de voorwaarde staat dat we moeten bellen. Maar ik kan ook een claim indienen via dat dashboard. Iets zegt mij dat de technologie niet zo geavanceerd is dat je na het bellen meteen een claim in je dashboard krijgt.

    Heeft iemand (die dit dashboard wel kent) recente ervaring mee?
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3.517
    Trofeepunten:
    598
    Er is momenteel een transfer bonus bij Asiamiles (Cathay Pacific). Je krijgt 15 procent bonus, waaronder vanuit Amex NL.

    Let op:
    - Registratie is verplicht.
    - Het duurt vrij lang voordat je de bonus krijgt. Is dus meer voor toekomstige awards.

    EDIT: nevermind. In tegenstelling tot eerdere acties is deze actie alleen voor Asia Residents.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2024
    lloydje33 en Daan3 vinden dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.140
    Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Als ik de registratie doe dan is deze al op 31 Maart afgelopen.....
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3.517
    Trofeepunten:
    598
    Heb de link even aangepast.

    EDIT: nevermind. In tegenstelling tot eerdere acties is deze actie alleen voor Asia Residents.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  13. jorts

    jorts Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor deze link. Dit heb ik in al die jaren ook niet eerder gezien.

    Wat mij opvalt is dat 'ziekte' een reden is voor annuleren van een reis. Er is niet gedefinieerd hoe en wat ziekte is. Zijn hier ervaringen mee? Is een simpel griepje bijvoorbeeld ook voldoende om niet te gaan? In de praktijk boek ik voor weekenden weg vaak een refundable tarief bij hotels om die reden. Als dat niet nodig scheelt weer in de kosten :)
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    749
    Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123
    Mijn (echte) reis- en annuleringsverzekering (van de ANWB) heeft hier nog nooit een punt van gemaakt. Zelfs niet toen mijn vrouw buikgriep kreeg vlak voor vertrek naar Londen. Dit is natuurlijk niet aan te tonen, en een huisarts geeft je in principe geen medische verklaring oid.

    Bij AMEX mag je maar twee claims per 12 maanden indienen en staat als uitsluitingsgrond in de AV’a dat je het moet kunnen aantonen door middel van een verklaring van een medisch behandelaar.

    Ik blijf het zeggen: sluit een echte, fatsoenlijke reisverzekering af en gebruik die van AMEX alleen als je koffer is kwijtgeraakt door de bagage afhandelaar of om een eigen risico op een huurauto te dekken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 20 sep 2024
    cvr, FritsJ, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. jorts

    jorts Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor je antwoord. Eens met dat het beter is een 'echte' reisverzekering af te sluiten. Die heb ik ook, maar dan zonder annuleringsdekking. Ik heb die alleen voor als mij iets overkomt in het buitenland en ik daardoor niet failliet wil gaan als ik een privekliniek wordt binnengereden.
     
  16. Goldman

    Goldman Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand wellicht recente ervaring met het overboeken van MR naar Asia Miles? Ik ben erg benieuwd hoe lang dit doorgaans duurt.
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3.517
    Trofeepunten:
    598
    Over het algemeen staan ze er de volgende dag bij. Waar men wel strikt mee is bij CX is de naam. Deze moet exact overeenkomen.
     
    Goldman vindt dit leuk.
  18. Goldman

    Goldman Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Dank! Gisteren heb ik een aanvraag ingediend via Amex, maar ik zie dat de status nog op "in behandeling" staat. De punten zijn ook nog niet bijgeschreven op mijn Asia Miles-account. Eerder heb ik al eens MR omgezet naar Flying Blue Miles, en die werden de volgende dag al bijgeschreven.

    Mogelijk bel ik volgende week nog een keer als de punten er dan nog steeds niet op staan.

    Ik merkte ook dat CX mijn naam als [ACHTERNAAM] [VOORNAAM] weergeeft in mijn accountoverzicht, terwijl Amex dit omgekeerd doet. Ik hoop/verwacht dat dit geen probleem zal zijn.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2024
  19. Goldman

    Goldman Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    FWIW: de miles waren na ongeveer 48 uur bijgeschreven op mijn Asia Miles-account.
     
    Ruut en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3.517
    Trofeepunten:
    598
    Dank voor de terugkoppeling @Goldman . Belangrijker nog: wat heb je er mee geboekt?
     

Deel Deze Pagina