American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Als je een bewijsje van de huisarts kan krijgen, is het vaak voldoende. Mijn ouders konden niet op vakantie door covid, bewijsje bij huisarts gehaald, en hun CC maatschappij heeft het netjes vergoed.
     
  2. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    43
    Ben nu op vakantie in Marokko, en daar wordt een kaartbetaling uberhaupt veel minder geaccepteerd (‘ga maar contanten halen’), maar de plekken die wel kaartbetalingen accepteren zijn dan de Amex-mogelijkheden erg beperkt. En dat terwijl diverse van die zaken wel tig andere kaarten accepteren, zoals Visa/Mc/Discover/Diners Club/Jcb etc.
     
  3. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    467
    Trofeepunten:
    63
    Wat een fijne huisarts! Vaker verhalen gehoord dat een huisarts zo'n briefje niet wil verstrekken - https://www.knmg.nl/actueel/dossiers/beroepsgeheim/geneeskundige-verklaring
     
  4. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
    Onlangs via Accor een hotel geboekt in Casablanca, maar kon inderdaad niet met AMEX betalen terwijl dat bij de meeste andere accor hotels wel kan.
     
  5. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    140
    Trofeepunten:
    33
    Net gebeld voor een retentie aanbieding voor de Platinum Card en kreeg gelijk 25000 bonus punten aangeboden, plus 3 maanden dubbele punten. Gezien mijn uitgaven fors lager liggen dan wat ik hier soms lees, leek me dit erg netjes en heb het dan ook meteen geaccepteerd. Ik had trouwens de optie voor Nederlands gekozen, maar werd alsnog doorverbonden met een Engelstalige medewerker die mij erg netjes hielp.
     
  6. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb via Hotels.com/Expedia eigenlijk alles vooruit betaald, want dan kon het met Amex. Koos ik ter plekke betalen, kon ik geen Amex voor de garantie selecteren waardoor ik er vanuit ging dat Amex ter plekke niet geaccepteerd werd. En dat klopte ook, die werkte daar ook niet.
    Heb qua hotels alleen het Widiane Resort aan het Bin el Ouidane meer met Amex kunnen betalen, verder is het mij nergens gelukt ondanks dat ik het steeds probeerde. hier in Casablanca nu in het Relax Hotel Casa Voyageurs en accepteert ook geen Amex. Het Ibis Casa Voyageurs accepteert ook geen Amex.
     
  7. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    467
    Trofeepunten:
    63
    Na een eerdere cashback actie van 10% op KLM tickets, nu 20% cashback (max €400 op je hele KLM holidays reis. Ondanks dat het niet altijd de goedkoopste hoteldeal is, kan het toch interessant zijn.
    Je moet je wel via de amex site aanmelden.
    Screenshot 2024-10-03 at 15.36.35.png
     
    Sandor vindt dit leuk.
  8. MCA90

    MCA90 Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Weet iemand hier hoe het zit met mijn Privium abonnement mocht ik besluiten om van Platinum terug te gaan naar Gold?

    Blijft dit geldig tot het einde van de abonnementsperiode en kan ik het dan zelf verlengen, of wordt het per direct per rato aan mij gefactureerd?
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Privium blijft gewoon doorlopen. De facturatie is inderdaad naar rato, maar soms geeft AMEX dit laat door aan Privium en dat is dan in je voordeel.
     
    MCA90 vindt dit leuk.
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Toch fijn dat Amex dit bericht stuurt, nadat ik betaald heb :rolleyes:

    De totale valutawisselkosten voor uw recente transactie in PLN zijn 2.164% hoger dan de door de Europese Centrale Bank gepubliceerde referentiewisselkoersen.

    We sturen u dit bericht in lijn met de Europese regelgeving. Als u deze meldingen niet langer wenst te ontvangen, klik dan op onderstaande link.
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    En dat bovenop de FX fees....
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Had eigenlijk mijn Revolut moeten gebruiken… Maar ja. Ik krijg nog steeds dubbele MR op mijn AMEX.
     
  13. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Wat had je dan gedacht, dat amex je proactief informeert als je naar Polen gaat, en dmv AI of zo wordt gelokaliseerd en je dit bericht dan stuurt voor dat je de kaart gebruikt?
    Overigens kan je die wisselkoers verschillen zelf hier van te voren opzoeken.
     
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Rustig maar hoor, wist niet dat je kwaad werd! Werk je soms voor AMEX, aangezien je ze zo verdedigt? Je overschat in ieder geval hun IT capabilities aanzienlijk.

    Zit iedere maand in Polen en heb tot nu toe nog nooit deze mail gehad. VK idem. Op mijn zakelijke AMEX (die ik 99% van de tijd in Polen gebruik) idem. Mag in daar dan even mijn irritatie over uiten? Fijn, dank.
     
    Ruut en VinceG vinden dit leuk.
  15. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    467
    Trofeepunten:
    63
    Op mijn laatste US reis kreeg ik na élke transactie zo'n mailtje. Na een paar dagen maar uitgezet.
    Maar inderdaad, met een FX fee/koersopslag van 2,5 procent en dan óók nog eens een slechtere wisselkoers dan de ECB aangeeft... :oops:o_O
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63

    Wat vreemd! Ik was in juli in de US en heb geen enkel mailtje gekregen toen ik mijn AMEX daar gebruikte. Overigens krijg ik die mails, als ik ze krijg, wel voor mijn AMEX Platinum. Maar weer niet voor mijn AMEX FB Platinum.
     
  17. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Haha, nee ik werk (gelukkig) niet voor amex hoor, maar ik vind het vooral naïef gedacht dat je je een betaling een seintje krijgt en misschien verwacht dat je een seintje krijgt vóór je een betaling doet. Zo lees en interpreteer ik het tenminste. Ook kan je zelf bedenken dat amex en alle andere creditcard maatschappijen geen filantropische instelling zijn.
    In elk land waar ik mijn kaart gebruik krijg ik die mailtjes en vind dat prima, ook om direct eventueel misbruik van je kaart te zien. That's all.
     
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
    Waar op de amex site kan ik de aanmeldlink vinden? Moet waarschijnlijk nog een tripje boeken, dus dan komt 400 euro korting mooi uit.
     
  19. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    vermoedelijk alleen voor degenen die een email van amex hebben ontvangen, want daar staat de link in en die is persoonlijk
     
  20. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
    Dat is balen, loop ik waarschijnlijk 400 euro mis.
     

Deel Deze Pagina