American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.435
    Trofeepunten:
    483
    Met beide kaarten verlies je een belangrijke benefit: 3x punten op hotels, travel&transfer. Dat tikt toch behoorlijk aan.

Als je een van beide kaarten wilt hebben dan doe je er verstandig aan om niet te upgraden maar een nieuwe aan te vragen naast je huidige kaart. Dan pak je een signup bonus mee. Die zijn in de US once in a lifetime en als je een upgrade hebt gedaan ben je uitgesloten voor de signup bonus. De signup bonus voor Gold is regelmatig 90K en Platinum 175K.

Als je de Platinum neemt kun je geen signup bonus voor de Gold meer krijgen. Andersom wel.

FlyRemco, lloydje33, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Binnenkort vlieg ik met China Airlines via Taipei naar Denpasar (Bali). Het wordt mijn eerste keer met een tussenstop op Taipei. Heeft iemand ervaring met de lounges daar en tips over welke het beste is voor houders van een American Express Platinum kaart?

3. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.305
    Trofeepunten:
    203
    Dan vlieg je als het goed is uit terminal 1. Vond de lounges daar allemaal matig toen ik er afgelopen zomer was, de plaza premium lounges waren ontzettend druk, niet echt schoon en matig aanbod qua eten en drinken. De China Airlines lounge is de beste optie denk ik, als je skyteam status hebt.

4. stijnec

stijnec Blue Tier

Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Amex biedt al jaren Apple Pay aan, maar nog steeds geen google wallet, zou toch fijn zijn de kaart niet altijd mee te hoeven nemen. Heeft iemand enig inzicht of dit in de (nabije) toekomst gaat komen? Snap niet zo goed waarom apple wel ondersteund wordt maar android niet

5. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Goedemorgen,

Laatst las ik dat je via British Airways ook vluchten kunt boeken met Qatar. Zijn er meer van deze combinaties mogelijk?

Oftewel, bij welke vliegmaatschappijen kan ik vanuit een NL AMEX een vlucht boeken met punten. Iemand hier een overzicht van?

Bij voorbaat dank!

6. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.435
    Trofeepunten:
    483
    Deze combinaties zijn er heel veel. Een klip en klaar lijstje heb ik zo niet.

Je kunt Star Alliance (Turkish Airlines, EVA Air, Singapore Airlines, Air India, Thai Airways, United, Lufthansa etc. etc.) boeken via Krisflyer.

OneWorld (Qatar, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Alaska, Qantas, etc. etc.) boeken via British Airways, Iberia maar ook via Asiamiles (Cathay).

Skyteam (Garuda, KLM, Air France, Vietnam Airlines etc. etc.) kun je boeken via Flying Blue en Delta.

Er zijn daarnaast nog andere partnerships buiten de allianties om. Je kunt bijvoorbeeld Etihad en Virgin Atlantic boeken met Flying Blue. Vistara met Singapore Airlines Krisflyer.

Gin_klm, Godenzoon14 en r0n vinden dit leuk.
  7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Bij elke luchtvaartmaatschappij en voor elke online aankoop waar Amex geaccepteerd wordt, kun je ook Amexpunten gebruiken in plaats van euros. Je kunt er ook pepernoten mee kopen als je dat zou willen.

De vraag die denk ik relevanter is, is hoe je er maximaal voordeel uit kunt halen. Het direct gebruiken van Amexpunten is meestal niet zo interessant, omzetten naar een frequent flyerprogramma kan interessanter zijn. Dat ligt er vooral aan waar je zelf naartoe zou willen en hoe de beschikbaarheid van rewardvluchten is, zeker als je gaat overboeken naar een luchtvaartmaatschappij waar je verder niet of nauwelijks punten spaart via het eigen programma.

Gin_klm, Ruut en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  8. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Idd, mijn man vindt dit ook heel irritant!

9. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
  10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Zie voor The Hotel Collection
    Voor Fine Resorts zie hier (wel een platinum kaart nodig)

Meeste aanbiedingen kun je beter via het programma van het hotel zelf boeken, wil je dezelfde voordelen als Fine Resorts ($100 credit/ontbijt/upgrade/late check out) dan heb je een travel advisor nodig. Hier op het forum zijn er enkele actief waar ik persoonlijk goede ervaring mee heb. Doe er vooral je voordeel mee want het kost je niks :)

Wilmade vindt dit leuk.
  11. vlieg8877

vlieg8877 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Op de website van AMEX zijn de nieuwe verzekeringsvoorwaarden te vinden (reizen na 1-1-2025). Over het algemeen is alles gelijk gebleven maar er zijn een aantal nieuwe beperkingen. Onder andere bestaande medische aandoeningen zijn niet meer gedekt. Toch wel een grote beperking om te verstoppen in de kleine lettertjes.
    "Elke al bestaande of huidige medische aandoening waardoor symptomen zijn ontstaan of waarvoor een behandeling, medische
    consultatie, onderzoek of controle/nazorg werd vereist of voorgeschreven medicijnen zijn ontvangen in de 2 jaar voorafgaande
    aan elke reis; EN
    - Elke cardiovasculaire of circulatieaandoening (bijvoorbeeld hartkwaal, hypertensie, bloedprop, hoog cholesterolgehalte,
    beroertes, aneurysma) die zich op enig moment heeft voorgedaan voor elke reis."

Ook annulering wegens ziekte is strenger geworden. Geen verklaring van de arts is geen dekking (erg onhandig aangezien de artsenfederatie haar artsen adviseert om geen verklaringen meer af te geven).

12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Die van reeds bekende aandoeningen kan ik nog begrijpen, maar ik vind het een enorm dikke red flag en no go om een bepaald type medische oorzaak uit te sluiten. Ik heb een reisgenoot met een aneurysma dissecans gehad in Oostenrijk, dusdanig levensbedreigend dat ipv de ambulance een helikoper werd ingeschakeld om naar het dichtstbijzijnde UMC te vliegen. Reisverzekering (niet Amex) heeft zelfs 2 familieleden laten invliegen vanuit NL omdat het zo ernstig was. Je moet er niet aan denken dat Amex naderhand zegt: ja was u maar gestruikeld en in een ravijn gevallen, een aneurysma valt buiten onze voorwaarden.

vlieg8877 vindt dit leuk.
  13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Bestaat er in NL geen verplichting om een overzicht te maken van de wijzigingen? En dat dit overzicht dan naar alle klanten gestuurd moet worden?

vlieg8877 vindt dit leuk.
  14. vlieg8877

vlieg8877 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Dat zou ik ook verwachten. We hebben wel een mailtje gekregen dat de verzekeraar overgaat van AXA naar Europe Assistance maar de voorwaarden zouden gelijk blijven. Dat is niet helemaal het geval.

Ik wacht ook nog op informatie over het nieuwe dinervoordeel. Het lijkt erop dat het huidige tegoed van 300 euro niet gecontinueerd zal worden.

15. Jasonkennedys

Jasonkennedys Newbie

Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Hmm dat zou wel vreemd zijn. Waar baseer je dat op?

16. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je de referral bonus van amex ontvangt? Ik heb 12 weken geleden wat mensen uitgenodigd (zijn geaccepteerd) en nog niks ontvangen. Vreemd

17. Wally

Wally Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Weet niet op basis van welke informatie jij deze conclusie trekt, misschien mis ik iets maar dit is onjuist. Zojuist heb ik de huidige en de nieuwe voorwaarden vergeleken voor de gold en platinum card, maar kom dezelfde definitie van 'bestaande medische aandoeningen' tegen en bepaling waarin dit van toepassing is en ook ontbreken van de medische verklaring was al een uitsluiting in huidige voorwaarden.

De claim van Amex dat de voorwaarden niet veranderen lijkt mij dus te kloppen en wordt er niets verstopt in kleine lettertjes.

18. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Referral bonus normaliter direct zodra de acceptatie rond is. Upgrade bonus pas na 3 maanden en het halen van de spend

19. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Had ik eerder dit jaar ook last van gehad, wel 5x contact voor opgenomen voordat ze het hadden opgelost. Beste wat je kan doen is per chat aangeven dat je het nog niet binnen hebt en dan de volledige namen opgeven van de personen welke zich met jouw link hebben aangemeld!

20. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Tip! Er staat dat je bij plein.nl niet met AMEX kan betalen, maar kan gewoon hoor. Gewoon op credit card klikken en je AMEX gegevens invullen :)

Deel Deze Pagina