American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. vlieg8877

vlieg8877 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    * De bestaande medische aandoening staat er inderdaad nu ook al in. Was mij nooit eerder opgevallen. Het blijft natuurlijk wel een groot risico voor wie ooit een aandoening heeft gehad, daarna nergens last van heeft en geheel onverwacht op vakantie weer verschijnselen heeft en naar de dokter moet.
    * De medische verklaring bij annulering wordt bij kleine schades door AXA door de vingers gezien als je kunt aantonen dat de arts niet meewerkt. Als ik Trustpilot moet geloven is dit niet bij Europe Assistance. Daar werden claims voor een weekendje Centerparcs afgewezen als men ziekte kon bewijzen maar de arts niet meewerkte aan een verklaring.
    * Er zijn nog steeds kleine verschillen tussen de oude en nieuwe voorwaarden. Bijv. de sanctieclausule. Nederlandse kaarthouders met de Amerikaanse nationaliteit niet naar Cuba en Venezuela. Nederlanders niet gedekt voor reizen naar Iran, Syrië, Rusland. Ook moet men voor klachten straks naar de Franse ombudsman.

Gelukkig valt het allemaal nog goed mee. AXA zorgde ook voor veel frustratie op dit forum.

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.435
    Trofeepunten:
    483
    De verhoogde aanmeldbonus is weer terug: 40/K voor Gold en 100/K voor Platinum. Referral plafond is verhoogd naar 800/K op jaarbasis.

3. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Trofeepunten:
    508
    Benieuwd hoe lang het duurt voordat alle referral-zwervers hier weer in dit topic te vinden zijn...

Voor de mensen die op zoek zijn naar een referral, kijk aub even goed naar de posthistorie van iemand via wie je de kaart aan wilt vragen, er zijn hier een aantal mensen die bijna op dagelijkse basis mensen helpen en van adviezen voorzien, en een aantal schooiers die alleen maar langskomen als er referralbonussen te harken vallen...

Laatst bewerkt: 30 okt 2024 om 08:19
    Ready2Board, Vliegende_Keep, Dan1 en 11 anderen vinden dit leuk.
  4. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Iemand enig idee of de NL in de toekomst markt ook verhoogde conversie ratio's krijgt?
    Ik zie dat ze in de US op 1 November bij Bilt een 100% bonus geven voor overzetten van punten naar Avios (welliswaar geen AMEX), maar AMEX doet ook vaak genoeg 30%

Vraag 2: Is er ergens informatie te vinden op het forum (of extern) over het overstappen naar een US AMEX kaart? Iemand ook ervaring mee hoe ingewikkeld dit is?

5. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Deze post omschrijft in het kort de stappen: https://www.flyertalk.com/forum/32986558-post4.html. Zelf geen ervaring mee.

FlyingNelus vindt dit leuk.
  6. Jeroen23

Jeroen23 Newbie

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    18
    FlyingNelus en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  7. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Beide bedankt!

8. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Scherp gezien zeg!

Platinum
    "Jaarlijks € 300 dinervoordeel || NIEUW: Vanaf 2025 geniet u drie keer per jaar van een diner voor 2 bij geselecteerde restaurants in de Benelux"

Vraag mij af of dit dan een set-menu (excl drinken?) wordt i.p.v. het huidige krediet. Wat denken jullie?

Zie dat de voorwaarden bij de Gold card wel gewoon nog €100 aan tegoed behouden

Gold
    "Jaarlijks € 100 dinertegoed || Verwen uzelf met € 100, te besteden bij geselecteerde restaurants in Nederland, België en Luxemburg."

9. vlieg8877

vlieg8877 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Ik verwacht ook een set-menu excl. drank. Het restaurantaanbod zal wel iets minder exclusief worden. 3 keer voor 2 personen zijn 6 menu's. Dat komt neer op € 50 waarde voor één driegangenmenu. Dat is niet mogelijk in de sterrenrestaurants die nu in de lijst staan.
    Het grote voordeel van dit moment is dat je niet hoeft te reserveren op basis van actiebeschikbaarheid, mag bestellen wat je wilt en de ober niet weet dat je gratis eet.

FlyingNelus vindt dit leuk.
  10. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Bij de Gold Card kwam ik er gisteren in de voorwaarden achter dat die € 100 in tweeën gedeeld wordt. Je krijgt € 50 tegoed van jan-jun, en jul-dec nogmaals € 50.

11. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Ja sorry had ik even bij moeten vermelden, maar dat is volgens mij al sinds 2023 het geval. Dit jaar in ieder geval wel

12. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Geen sorry nodig hoor ;). Ik vind het sowieso geen duidelijk systeem. Bij Gold krijg je een selectie restaurants, en kiezen ze ervoor het bedrag te splitten op basis van maanden. Bij de Platinum krijg je weer een andere selectie restaurants en splitten ze het op basis van NL/buitenland. Maargoed, het resultaat telt en dat is lekker eten ;).

Ruut vindt dit leuk.
  13. MCA90

MCA90 Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    13
    Zou jammer zijn als het alleen nog maar de Benelux is.. Juist leuk om nieuwe restaurants te proberen tijdens het reizen.

14. Jasonkennedys

Jasonkennedys Newbie

Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Wow 800/k punten. Amex zet echt volledig in op referrals om nieuwe klanten te lokken. De voordelen worden echter continu versoberd…

Menno vindt dit leuk.
  15. Jasonkennedys

Jasonkennedys Newbie

Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Helemaal mee eens. Ik kreeg de afgelopen twee jaar het tegoed in de Benelux niet eens op.. Misschien toch maar een een US kaart aanvragen...

16. MCA90

MCA90 Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    13
    Zit ik ook aan te denken…

17. Goldman

Goldman Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Beter laat dan nooit: HKG -> SIN (BC). Kostte 28K Asia Miles. Zeer te spreken over de BC lounge op HKG. Verder was de A350-900 cabin van CX ook erg prettig.

lloydje33, FlyingNelus, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    485
    Trofeepunten:
    63
    Interesting! Ik heb liever wereldwijd die €300, heb er goed gebruik van gemaakt steeds :)

Of heb ik niet goed gelezen en geldt het voordeel van 2024 ook weer in 2025?

De algemene voorwaarden zijn in ieder geval nog niet aangepast: https://www.americanexpress.com/nl-nl/benefits/diningbenefit/Algemene-voorwaarden-Netherlands.pdf

19. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    163
    Trofeepunten:
    43
    Ik denk dat het 300€ huidige credit eruit gaat voor het nieuwe systeem. Zal ik wel jammer vinden want dan verlies je al je flexibiliteit en kan je bijv. niet meer ergens lunchen voor €30,-. Het zal wel een diner moeten zijn met 2 personen :(

20. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.305
    Trofeepunten:
    203
    Ik krijg inmiddels maandelijks € 10 in rekening gebracht voor de extra AMEX kaart die op naam staat van mijn partner. Beetje jammer, omdat zij de pas nooit gebruikt. Heb ik het goed dat zij haar gratis privium partner kaart verliest als ik haar extra AMEX kaart opzeg?

Deel Deze Pagina