American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Mikkel93

Mikkel93 Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik had toevallig vorige week iemand van amex aan de lijn die aangaf dat de dining credit (de €300) ook in 2025 zou terugkomen. Ik vroeg toen ook of er een nieuw dining voordeel ging aankomen en dat wist ze toen nog niet. Vermoed dat ze toen nog niet intern had gehoord over de veranderingen.
    Zou mooi zijn als de €300 blijft staan, maar dat zal samen met het nieuwe voordeel wel te veel worden gok ik.

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.435
    Trofeepunten:
    483
    Geen ervaring mee, maar als het net zo werkt als de reguliere Amex - Privium koppeling dan loopt het nog een tijdje door. Op den duur krijgt ze dan een factuur en vanaf dat moment kun je er voor kiezen om het stop te zetten. Of weer een partnerkaart aan te vragen waardoor er weer een streep door de factuur kan.

3. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ja klopt, privium partner is gekoppeld aan de extra Amex kaart. Is ook de enige reden dat ik hem maar aanhoud en met tegenzin de €10 extra ga betalen..

4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    484
    Trofeepunten:
    63
    Hoop het niet! Ben geen fan van setmenu’s. Ik wil zelf kiezen. Maar goed. Laten we eens zien waar ze mee gaan komen!

5. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.305
    Trofeepunten:
    203
    Twijfel wel, het zou dan alleen voor de grenspassage op AMS zijn. Een enkele keer vliegen we vanaf BRE of DUS via AMS, dan is het fijn om met privium van schengen naar non-schengen te kunnen gaan op AMS. Moet wel zeggen dat de laatste keren de reguliere rijen kort waren en het voordeel van privium echt maximaal 2 minuten was. Feitelijk betalen we dan € 120 per jaar zodat ze paar keer per jaar niet in een rij hoeft te staan.

Nu krijg je natuurlijk ook een extra prioritypass en loungebox to go, maar die gebruikt ze niet. Gun AMEX dit extra tientje per maand daarom eigenlijk niet, na de verlaging van de MR en andere verschralingen. Misschien de suggestie van @Bijzonderetickets maar proberen, de extra pas opzeggen en rond de factuurdatum van privium weer de extra pas aanvragen en vervolgens na een maand weer opzeggen.

6. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Even goed opletten met Privium. Een vriend van me heeft laatst een betalingsherinnering gekregen toen hij de Privum Clublounge West binnenliep. Zijn pas was nog actief op basis van een Amexkaart die niet meer actief was. Het abonnement was sindsdien niet meer betaald door Amex, maar blijkbaar werkte zijn Priviumpas nog en is hij die ook blijven gebruiken. Die betalingsachterstand werd aan hem toegerekend inclusief bijbehorende sores, niet aan Amex.

Staat ook zo op de Privium website overigens.

upload_2024-11-1_17-21-1.png

7. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.435
    Trofeepunten:
    483
    Dit klopt. Mijn ervaring is dat ik op enig moment een herinnering kreeg. Toen ik vervolgens mijn kaart weer geüpgraded heb kwam deze te vervallen. Ik had verwacht een gedeelte zelf te moeten betalen, maar viel in de praktijk dus gunstig uit.

8. RLS

RLS Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik hoop op de expertise hier.

Afgelopen maandag een AMEX green aangevraagd. Gister is deze goedgekeurd en krijg deze dus de komende dagen binnen.

Ik zie nu echter de leuke actie om via een referral voor gold of plat te gaan, met daarbij de bonus punten.

AMEX gebeld of ik de green nog kan annuleren; dat kan, echter ben ik geen nieuwe klant meer omdat ik al een acceptatie heb gehad (en mijn vrouw idem).

Iemand hier nog een goede tip om toch een gold/plat met bonuspunten te krijgen?

Ik zou zelf natuurlijk nog een gold card kunnen aanvragen en iemand kunnen referren, maar in mijn omgeving heeft niemand interesse.

Laatst bewerkt: 1 nov 2024 om 17:40
  9. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    In dat geval zou ik wachten tot een upgrade bonus naar platinum, deze zijn vaak 75k punten. Dit kan vanaf het moment dat je 6 maanden de kaart hebt. De upgradeactie bonus heeft AMEX een aantal keer per jaar.

RLS vindt dit leuk.
  10. Dennisfr1993

Dennisfr1993 Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een nieuwe manier gevonden om met AMEX te betalen bij winkels waar deze niet geaccepteerd wordt. Via de Woolsocks app kan je vouchers kopen en betalen met je Amex kaart. En je krijgt er tevens gelijk een klein beetje cashback op ;)
    Ik heb 10 vouchers om weg te geven aan nieuwe gebruikers voor een paar verschillende winkels. Als je interesse hebt stuur maar even een PB (ik krijg hier zelf niks voor terug)

11. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Dat is inderdaad een extra manier om met Amex te betalen. Nadeel is alleen dat je dan opgescheept zit met al die cadeaukaarten. Ik heb ook nog wat van die vouchers - dus liefhebbers kunnen zich melden - MAAR je moet je wel opgeven bij Woolsocks en ze toegang geven tot je bankrekening voordat je die voucher kan gebruiken.

Dennisfr1993 vindt dit leuk.
  12. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    163
    Trofeepunten:
    43
    Enige nadeel is dat als je het zo doet dat je geen aankoop verzekering hebt op je product dat je er mee aanschaft. Goeie manier voor dagelijkse dingetjes maar ik zou op deze manier geen dure spullen kopen bij Coolblue bijvoorbeeld

Dennisfr1993 vindt dit leuk.
  13. RLS

RLS Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Kan het volgende?

Ik ben dus net te vroeg aangemeld, zonder de huidige referral actie.

Ik begrijp dat ik wel voor de referral vwb FB gold/plat in aanmerking kom.

Wanneer ik over 6 maanden mijn huidige green upgrade naar gold, met de bijbehorende aanbieding, kan ik dan de punten van de FB overzetten en de FB opzeggen?

14. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    De punten van je FB kaart worden overgezet naar miles op je Flying Blue account en je kan je kaart opzeggen als je hem niet meer wil.

Wel een punt van aandacht is dat je officieel al een kaart bij Amex hebt dus geen garantie dat je de FB bonuspunten krijgt als je hem aanvraagt. Ik heb ze overigens zelf wel gekregen terwijl ik al een amex kaart had maar lees ook verhalen van mensen die het niet ontvangen hebben.

15. RLS

RLS Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    thanks! Ik zou liever de Amex rewards krijgen, maar van miles naar rewards gaat niet dus? Ik vlieg meer *A dan ST. Denk dat ik maar geduldig moet wachten tot de 6 maanden voorbij zijn dan ;)

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    484
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb er al eentje gespot, gisteravond laat :mad: Postte ‘de aanbieding voor de FB Amex Platinum’ ‘er bonuspunten. Ook nog met fout, want het zijn geen punten maar FB Miles. Je kon hem uiteraard een PB sturen voor een referral link. Zijn post heeft het niet lang volgehouden (dank, admin!). Daarna dook hij in een ander forum op met ‘een vraag’.

Ruut vindt dit leuk.
  17. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Vraagje over de Presale van concert kaartje met American Express.
    Kan je dit ook voor iemand doen? Of moet je als kaarthouder mee? Is er iets van een check of zo qua naam van de kaarthouder?
    Ik ga zelf nooit naar concerten dus bestel ze ook nooit.
    Alvast bedankt voor het antwoord.

FlyingNelus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina