American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    28
    Idd geen probleem. Puntentrotter heeft het mooi uitgelegd idd.

Ter referentie punt: AMEX MR NL punten worden ook op een zaterdag bijgeschreven :)

FlyingNelus vindt dit leuk.
  2. Pedro1989

Pedro1989 Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    120
    Trofeepunten:
    33
    Zojuist gebeld met Amex voor een verlengingsaanbod. Het was een prima gesprek, echter was ik toch wel verbaasd wat men mij mededeelde:

- 25.000 + 3 maanden 1 MR per Euro extra --> Behoud Platinum;
    - 10.000 --> Downgrade Gold
    - 5.000 --> Downgrade Green

Verder deelde meneer mij mee dat het goed kon zijn als ik een andere keer zou terugbellen, dat het aanbod weer anders kon zijn. Hoger, lager, of zelfs helemaal geen aanbod. Iemand recentelijk dezelfde ervaring?
    Ik heb nog even geen keuze gemaakt, gezien ik in dubio zit of ik de kaart wel wil behouden of dan downgrade naar Gold.

3. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Maar jij bent dus in staat om in Nederland gespaarde punten op een Nederlandse amex plat/gold kaart over te zetten naar je Amerikaanse Green Card? Is dit iets wat je jaarlijks kan doen, eenmalig?

Dan is een green card in de US best interresant want die jaarlijkse kosten liggen niet heel hoog en die transfer bonussen zijn het meer dan waard.

Edit: lees net dat het eens per kalenderjaar kan. Heel erg interessant ;) Ik ga denk ik maar eens aan de slag

Laatst bewerkt: 12 nov 2024 om 13:27
    lloydje33 en FlyingNelus vinden dit leuk.
  4. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    123
    Ze houden ons wel lang in spanning hè met dit. Hoe lang staat deze mededeling nu al in de (disappointing) experiences app?

Bijgevoegde bestanden:

Zr40 en FlyingNelus vinden dit leuk.
  5. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    18
    Al ruim 3/4 maanden ondertussen

Ruut vindt dit leuk.
  6. Mikkel93

Mikkel93 Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik dan dat vernieuwde dining credit nergens meer terugvinden. Zou dat een fout zijn geweest?

7. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    18
    Is inderdaad veranderd. Dat stond eerst aangegeven bij de referral links voor de reguliere AMEX Plat kaart.

Dit staat er nu, dus of ze hebben het weer veranderd, of het is onbedoeld te vroeg naar buiten gekomen.

Bijgevoegde bestanden:

8. Jeroenn

Jeroenn Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Helaas, ook op de pagina van platinum is het nu aangepast. Geen vrij besteedbare 300 euro meer, maar tot 300 euro voordeel met 2 gangen menu's...

Bijgevoegde bestanden:

Ruut vindt dit leuk.
  9. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    contact gehad met amex, gevraagd of landen buiten benelux nu buiten gesloten worden, word me verteld dat ze nog niet het complete programma compleet hebben en en ze vragen mij te wachten tot de complete details met ons gedeeld worden

ook hebben ze geen ETA voor de nieuwe experiences app update en worden we daarvan ook van te voren op de hoogte gesteld

10. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    123
    Wat een armoede. Zo’n melding plaats je hoogstens 2 weken van tevoren, niet meer dan een kwartaal. Omdat Amex nog steeds geen concurrentie heeft binnen Nederland (of Europa) zal de geweldige update wel een versobering betekenen. Ik wacht nog heel even de aankondiging af en als het een armetierige update is zeg ik mijn reguliere Amex op en houd ik alleen nog mijn flying blue kaart aan.

11. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Een versobering? Is die app dan nu wel ergens goed voor?

12. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    ik krijg soms een melding van de acties die ze hebben? dat vind ik wel handig

ben wel benieuwd wat er zo speciaal gaat zijn aan de nieuwe app

Deel Deze Pagina