American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. FlyingChris98

FlyingChris98 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! ik heb de AMEX PLAT aangevraagd met de 100.000 mr punten refferal bonus. Nu moet ik 4000 besteden in 3 maanden tijd, is dat alleen op de kaart van de hoofdkaarthouder of telt de extra kaarthouder ook mee voor het behalen van de bonusvoorwaarden!

2. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    De bestedingen op de partnerkaart tellen zeker mee

Menno en FlyingChris98 vinden dit leuk.
  3. Tetsujin

Tetsujin Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,

Als Gold-houder overweeg ik een upgrade naar Platinum in verband met grote aanstaande reizen. Onder andere de dekking van een autoverzekering met Platinum maakt het gunstig om te upgraden t.o.v. Gold.

Volgende week vrijdagavond begint één van die reizen. Denken jullie dat ik de Platinum Card aankomende week thuisbezorgd kan krijgen als ik maandagochtend bel voor een upgrade voorstel? Een normale aanvraag duurt 10 werkdagen, het is me niet duidelijk hoe dat zit met een upgrade van kaart.

4. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk dat het mogelijk is, ik had mijne (vorig jaar Dec) binnen 4 werkdagen binnen. Wel moet dan ook echt alles meezitten, of je die gok wilt wagen is je eigen keus.

Verder betwijfel ik of ze je een voorstel gaan doen om te upgraden, deze zijn meestal 2x per jaar (Meest recente actie was 100,000 punten) + moet je ook minimaal 6 maanden in bezit zijn van je Gold card.

Bij goed aanbod en semi garantie op levertijd, doe wat jij denkt dat goed is.
    Bij geen aanbod zou ik altijd wachten op de volgende actie, die 100,000 punten zijn in mijn ogen meer waard dan het voordeel van een autoverzekering. Deze is tevens alleen geldig is als de huurauto (en volledige reis?) betaald is met je AMEX

5. Tetsujin

Tetsujin Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor je reply! Ja bij die vorige actie was ik helaas net geen 6 maanden klant, nu inmiddels wel.

6. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.467
    Trofeepunten:
    508
    Ik snap dat je de kaart nu graag snel wilt hebben. Ik verwacht begin december weer een promotie met een flinke upgrade bonus.

7. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    489
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben nu in Boekarest (Roemenië) en AMEX heb ik tot nu toe nérgens kunnen gebruiken. Niet bij het station voor een treinkaartje, niet bij m'n Accor hotel, niet bij de McDonald's en zelfs niet bij de Duitse DM drogisterij. Jullie ervaringen met waar hier wél amex geaccepteerd wordt? Google zegt dat het wel bestaat in Roemenië.

8. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Klopt maar het is niet heel erg veel was ook mijn ervaring, enkele restaurantjes en bars en een aantal winkels in van die grote winkelcentra.
    Er zit wel een grote Kaufland waar Amex werkt kun je drank en sigaretten halen of cadeautjes voor thuis. Wij halen daar meestal van die mini flesjes of setjes met glazen erbij.

Vergeet niet een bezoekje te doen aan de Therme Bucaresti, geen amex maar wat n ervaring is dat!

Menno vindt dit leuk.
  9. Tetsujin

Tetsujin Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    De beslissing gemaakt om inderdaad af te wachten tot ze weer met een mooie actie komen en dan upgraden. Dank!

FlyingNelus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina