American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Tetsujin

Tetsujin Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Mensen die vandaag ook niet met Amex konden betalen? Ik kreeg vanmorgen een verbindingsfout bij Starbucks met Apple Pay en vanmiddag bij Jumbo hetzelfde issue. Amex vervolgens gebeld. De Engels sprekende man aan de telefoon had het over een outage in Nederland, oa bij tankstations, Jumbo, Amac etc. Het zou dus niet aan mijn kaart liggen

2. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    kreeg bij de jumbo inderdaad dat er geen verbinding met de bank gemaakt kon worden

Tetsujin vindt dit leuk.
  3. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    507
    Trofeepunten:
    123
    Ook op mijn werk bij de kantine “geen verbinding met bank mogelijk”.

Tetsujin vindt dit leuk.
  4. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.368
    Trofeepunten:
    203
    Bijvoorbeeld, volgens mij dekt de AMEX verzekering tot maximaal 1 miljoen USD. Bij een serieuze aanrijding met meerdere betrokkenen is dat voor mijn gevoel te karig. Ook de dekking voor schade aan de huurauto zelf is maximaal 75k, wat ook niet voor alle huurauto's in de USA voldoende is. Dan betaal ik liever iets meer bij bijvoorbeeld Sunnycars waar je tot € 10 miljoen bent gedekt.

Dan1 en westi vinden dit leuk.
  5. Tetsujin

Tetsujin Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hierbij de bevestiging dat het mogelijk is. Vanwege de 100k actie toch de upgrade gedaan. Dinsdag halverwege de middag de upgrade naar Platinum online aangevraagd, drie dagen later (vandaag) de fysieke kaart met de post gekregen!

FlyingNelus vindt dit leuk.
  6. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    507
    Trofeepunten:
    123
    Zojuist kon ik weer niet met amex betalen (nu niet bij la place, bij Kruidvat net wel). Reactie van amex:

Bijgevoegde bestanden:

7. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Als je AMEX belt voor een retentie aanbod, en je pas dan weer 2 maanden later downgrade / opzegt, brengt dat problemen met zich mee?

Ga er vanuit dat dat niet kan, maar ben benieuwd naar de mogelijkheden...

8. Mikkel93

Mikkel93 Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb dat een keer eerder gevraagd hier en toen was het antwoord dat het niet uitmaakt. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan er verder niet veel over zeggen, maargoed.

FlyingNelus vindt dit leuk.
  9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.246
    Trofeepunten:
    223
    Ik zit meer met die 75k. Die staat volgens mij al een jaar of 10 in de voorwaarden terwijl de prijs van auto's fors gestegen is de laatste jaren. Die zouden ze wel eens mogen indexeren.

Ruut vindt dit leuk.
  10. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.080
    Trofeepunten:
    223
    Reactie om er van af te zijn...

11. Yuni

Yuni Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Wie weet - of heeft ervaring - of Amex punten kunnen worden overgeboekt naar een FlyingBlue account met een andere naam? Mijn partner is hoofdkaarthouder, ik heb een flyingblue account.

12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.080
    Trofeepunten:
    223
    Kreeg toevallig net een mail van ABN over hun gold card.
    Die hebben ook een huurautoverzekering. Maximale uitkering is 500,-- euries...
    :confused:

Menno vindt dit leuk.
  13. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    zie dit staan als ik naar de overboekingspagina ga, lijkt me dat het dan wel een probleem word? kan je partner geen flyingblue account aanmaken en dan flying blue family?
    upload_2024-11-30_18-25-30.png

14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.246
    Trofeepunten:
    223
    Dekt net je eigen risico als je een verzekering bij de verhuurder afsluit.

Ruut vindt dit leuk.
  15. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    De ABN denkt inderdaad alleen het eigen risico: "Eigen risico bij autohuur verzekerd tot € 500"

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    530
    Trofeepunten:
    123
    Absoluut niet! Leuk als je er je eigen risico mee kunt betalen, maar een dekking van €75k daar kom je in de meeste landen niet heel ver mee. Net als een WA-dekking van €750k (€1mio in de VS).

Ter illustratie: deze dekking ligt in ons land tussen minimaal €1mio en €2,5mio, de dekking van AMEX is dus beneden het gemiddelde in de markt. Ik heb het al vaak in dit forum gezegd, maar ik zou dat risico persoonlijk niet willen nemen.

westi vindt dit leuk.
  17. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    530
    Trofeepunten:
    123
    Wat een armoede zeg. Ze verkopen het als een geweldige benefit, dat we de Amex God op onze knieën mogen dekken dat we dit voordeeltje krijgen, terwijl het weer een flinke verschraling is.

Wat ik nog het allerergste vind is dat de Amex Platinum in de marketing wordt aangeprezen als de premium credit card voor mensen die veel reizen. Kosmopolitisch zijn. De wereld als hun speeltuin zien! Privium! Privium voor je partner! Wereldwijde loungetoegang! En als kers op de taart krijg je tegoed voor een tweegangenlunch of -diner in een restaurant in de Benelux :D Waarbij ik me afvraag of Luxemburg er echt bij zit, of Amex met Benelux alleen België en Nederland bedoeld (wat eerder regel dan uitzondering is...) ;)

Francisco_NL vindt dit leuk.
  18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    530
    Trofeepunten:
    123
    Helemaal mee eens! :cool:

19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    530
    Trofeepunten:
    123
    Het probleem is dat er geen concurrentie is in Nederland. 'De markt' is in handen van slechts een paar spelers. Er is sprake van overregulering, waarbij banken en cc maatschappijen maar al te graag naar de EU/Brussel wijzen. Terwijl het diezelfde EU is waarin je nog steeds niet een credit card in een ander land kunt afsluiten bij een maatschappij die wel betere benefits biedt. Dan pas is er echt een interne markt van vrij verkeer van goederen, personen, diensten en kapitaal. Wat niet betekent dat ik dan direct een groot fan ben van de EU en de bureaucratie die daarbij hoort, maar da's een ander verhaal ;)

Ruut en Francisco_NL vinden dit leuk.
  20. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ik opende vandaag de experiences app van Amex en moest registreren met kaartnummer en dit kon 2 dagen duren. zou eindelijk de app update erdoor zijn en wat meer benefits gaan komen?

Dennisfr1993 en hollandje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina