American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Een verdeling 75% restaurant / 25% Amex mag al tot de betere "deals" worden gerekend. Waarschijnlijk schermt Amex met het aantrekken van nieuwe klanten, mogelijkheid tot upsale en gratis promotie voor het restaurant.

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    522
    Trofeepunten:
    123
    Voor twee gangen ga je natuurlijk niet naar een sterrentent. De vraag die ik heb is hoe het dan werkt met add-ons, en wat de waarde is van mijn twee gangen. Oftewel: is uit je zak eten voordeliger dan met dit Amex 'aanbod'.

Ruut vindt dit leuk.
  3. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Twee gangen menu kan men toch geen menu noemen. Eigenlijk maakt het ook niet eens uit of het wel of niet in een sterrentent is. Net een soort groupon bon waar je mee aankomt. Niet best

4. Domans

Domans Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Boeken jullie wel eens met AMEX Travel (Fine Hotels + Resorts)?
    Ik heb laatst een hotel geboekt in Dubai. Echter heb ik enkel en alleen een automatische bevestigingsmail van AMEX Travel gekregen, ten tijde van de boeking.

Nemen de hotels normaliter daarna ook nog contact met je op om de boeking te bevestigen? Of is de automatische bevestigingsmail van AMEX voldoende? Ik zou namelijk ook graag willen weten of de early check-in (één van de FHR benefits) gaat lukken, maar anders neem ik zelf wel even contact met ze op.

5. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.517
    Trofeepunten:
    598
    De bevestigingsmail van AMEX is voldoende. AMEX is in dit geval de reisagent. Je kunt zowel Amex Travel als rechtstreeks bij het hotel navragen of ze een vroege check in op voorhand kunnen bevestigen of dat dit o.b.v. beschikbaarheid bij check in blijft.

Domans vindt dit leuk.
  6. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Mijn ervaring in Dubai het volgende:
    Als je vooraf mailt en vraagt krijg je een reactie dat het noodzakelijk is een extra nacht te boeken om gegarandeerd eerder te mogen inchecken.
    Als je niets doet en gewoon vroeg aankomt lukt het altijd en hoef je niets bij te betalen.

VinceG en Domans vinden dit leuk.
  7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    522
    Trofeepunten:
    123
    Voor degenen die zich afvragen hoe goed de Amex marketing werkt:

Ik heb in het verleden blijkbaar iets op Facebook over Amex gezegd, wat is gelezen door iemand die me via datzelfde Facebook een vraag wilde stellen over de American Express kaart.

Vrienden van deze persoon hadden een hotel met korting en gratis ontbijt geboekt met hun American Express en raadde om die reden die kaart ook aan.

Op de vraag: 'heb je die creditcard nodig?' (mijn eerste vraag) kwam niet echt een duidelijk antwoord. De persoon in kwestie had duidelijk niet veel verstand van creditcards, dacht dat Amex een Visa card was, wist niet wat Privium en Priority Pass waren, etc. De moeite genomen om een en ander uit te leggen. Het hotel in kwestie zou geboekt moeten worden via American Express travel. Vaak natuurlijk duurder dan rechtstreeks, tenzij er aanbiedingen zijn.

Mijn simpele advies 'reken het uit', bleef niet echt hangen. terwijl dat het enige juiste antwoord op de vraag is. Dan nog begrijp ik niet waarom je €660 per jaar voor een credit card zou betalen met een heleboel perks die je niet gebruikt, om voor één vakantie korting op een hotel, een 'gratis' upgrade en 'gratis' ontbijt te krijgen. Gratis, voor €660 per jaar. Dat dan weer wel.

Kudos voor de Amex marketingafdeling.

8. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Net gebeld voor een retentie aanbod. Aangegeven dat oa de devaluatie van de punten eerder mij tegen stonden."U kunt ook voor de gratis Blue-card gaan als u 3000 per jaar uitgeeft, of u heeft nog andere goedkopere kaarten". Verder in het gesprek kwam er een "eenmalige aanbieding": ik kan u 25.000 punten bieden + 3 maanden 1 extra MR-punt per euro.
    Akkoord mee gegaan.

lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  9. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    In de voorwaarden van de upgradebonus van gold naar platinum staat:
    • Indien u een upgradebonus heeft ontvangen en u uw kaart binnen 6 maanden na het upgraden downgrade, kan American Express uw bonus Membership Rewards terugvorderen.
    Als je dus na 6 maanden platinum weer downgrade, kunnen ze je upgradebonus terugvorderen. Klopt dit in de praktijk ook, of zijn er mensen die dit wel zonder terugvordering hebben gedaan?

10. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    @philipphilip8 Na 6 maanden juist niet. Minder dan 6 maanden hebben ze wel recht op terugvordering.

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  11. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.719
    Trofeepunten:
    1.573
    Afgelopen week m'n minimum spend behaald voor m'n Amex Platinum. Goed voor 150.000 punten via referral sing up, maar vandaag geïnformeerd bij klantendienst... kan toch 12 weken duren voor die verschijnen in m'n account. Dus ondertussen lekker verder sparen.

Deel Deze Pagina