American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    18
    Gelukkig geen 8 maanden! De punten staan erop!

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.743
    Trofeepunten:
    428
    Ik zie overigens in jouw handtekening dat je het over 80k miles hebt, maar moet dit niet 50k zijn? :rolleyes:

Godenzoon14 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  3. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Wat zou er gebeuren als ik nu weer amex neem, ik boek tickets (en reken direct af) voor hotels vliegtickets, boottrips etc voor over 6 maanden pas voor 4000€. En zeg 1 maand later gelijk al mijn amex op… zou ik dan problemen krijgen bij het inchecken etc? Dan hoef ik de dure platnium kaart niet 6 maanden aan te houden…

4. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.743
    Trofeepunten:
    428
    Je krijg je miles/punten pas na een half jaar, dus als je na een maand opzegt krijg je dus niks.

5. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    owh? Dat was 2023 niet toen kreeg ik m gelijk na het behalen van 3000€ toen…

maar dat bedoelde ik eigenlijk niet, als je de credit card niet meer in het bezit bent krijg je dan problemen met toekomstig geboekte vliegtickets,hotel tickets etc?

6. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.743
    Trofeepunten:
    428
    Denk dat er teveel mensen meteen cancelde nadat de punten binnen zijn.

Zou imo niet uit moeten maken. Vliegmaatschappijen hoef je later niks meer aan te tonen qua credit card. Hotels kan je ook gewoon met andere kaarten betalen, ik heb bij bijv booking zo vaak mijn credit card gegevens aangepast nadat ik geboekt had.

7. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Weet dat bij autoverhuur dat ze dezelfde creditcard willen zien.. ok ik ga t erop gokken; zodra de bonuspunten binnen zijn dan cancell ik m

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  8. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Bij een aanvraag via referral krijgt diegene meteen de punten bij het behalen van de spend voor zover ik weet. Dit was een half jaar geleden ook nog zo toen een vriend van mij de kaart heeft aangevraagd.

Bij het upgraden van gold naar platinum krijg je inderdaad pas de punten na een half jaar en staat dit ook duidelijk in de voorwaarden erbij.

Of heb ik het hier verkeerd?

9. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.663
    Trofeepunten:
    598
    Dit klopt inderdaad. Tenminste, tot en met de laatste actie wel.

10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Nou, in theorie kunnen ze je bij inchecken vragen om de creditcard waarmee de reis betaald is/je verzoeken deze creditcard te tonen bij de incheckbalie als extra controle.

Ik had moeite dit te geloven, maar drie mensen hebben dit afzonderlijk van elkaar gehad. Turkish Airlines heeft dit bijvoorbeeld in de vervoersvoorwaarden staan. Heb je de kaart niet bij je en er wordt om gevraagd, dan is het denied boarding. Na wat Googlewerk blijkt dat het ook kan zijn dat je boeking als 'verdacht/potentieel fraudeleus' kan worden aangemerkt, waarna deze check noodzakelijk is. Een creditcard gebruiken die je daarna opzegt, zou zomaar een fraude-alert kunnen triggeren :D

Zie ook: https://www.triptipedia.com/tip/dg6...-card-at-check-in#81-klm-royal-dutch-airlines Oude info, maar toch...

11. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.743
    Trofeepunten:
    428
    Nou in principe kan je die kaart dan nog wel laten zien als je 'm hebt gecanceld, alleen werkt ie dan niet meer haha

Oh apart dat daar dan verschil inzit, wat zou dan de reden zijn om dit zo te doen bij een upgrade en bij een nieuwe aanvraag niet..?

Dan1 vindt dit leuk.
  12. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Vliegendekeep je hebt gelijk. Zelfs na het annuleren vd kaart heb ik de kaart nog wel fysiek in bezit dus ik kan m altijd nog tonen, en geld is al betaald dus ze zouden niks kunnen zeggen behalve dat ie niet meer werkt. Scheelt me weer 6 maanden 65€ betalen

philipphilip8 vindt dit leuk.
  13. Jasonkennedys

Jasonkennedys Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb onlangs een Amex aangevraagd in de UK via Global Transfer. Klonk via de website erg simpel en goed doordacht, praktijk bleek net anders.

Ik moest uiteindelijk gewoon een nieuwe aanvraag starten en daarbij het NL kaartnummer invoeren. Vervolgens werd de aanvraag wekenlang in de wacht geplaatst waarna ik zelf contact heb opgenomen. Wegens onvoldoende credit history konden ze niets voor mij doen. Pas na de 3e persoon aan de lijn leek er bij “Global Transfer” een lichtje te branden.

Moest flink wat additionele documentatie overhandigen maar na pakweg 3 weken nu wel gelukt.

Zag wat andere reacties waarbij het soepeler ging, maar dit is vooral ter informatie.

Overigens moest ik met de NL desk weer contact opnemen voor het sturen van punten en voor behoud van de NL Amex

14. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Het is bij Amex beter bekend als "International Points Transfer"

Jasonkennedys vindt dit leuk.
  15. Amarens

Amarens Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Heeft iemand al iets gehoord van de nieuwe dining credits?

16. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    Ik geloof dat AMEX begin maart een aankondiging / uitnodiging eruit stuurt voor de eerste ronde. Ben erg benieuwd maar verwacht er eerlijk gezegd niet echt heel veel van...

Amarens vindt dit leuk.
  17. Amarens

Amarens Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben er ook een beetje bang voor. Ik vond het oude dining voordeel echt een meerwaarde.

18. Amarens

Amarens Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    dan heb je niet de voordelen van de reisverzekering meer.

19. Jasonkennedys

Jasonkennedys Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Ha, dat moet je maar net weten… Ach ben blij dat het in ieder geval kan

20. Amarens

Amarens Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Kun je eigenlijk het totaalbedrag dat je uitgeeft met amex ergens zien of moet je zelf de maandafrekeningen optellen?

Deel Deze Pagina