American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Je kan inloggen op een computer > overzichten & transacties > Recente transacties > Selecteer een periode. Dan een gewenste periode selecteren en onderaan zie je 't totaal

Amarens vindt dit leuk.
  2. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Overigens @Amarens. Ook al gemeld in een ander blog maar check nog even je blog waarnaar je linkt in je handtekening. Naast de jubelstemming, waarbij het lijkt alsof een creditcard die honderden euro's per jaar kost voor iedereen een geniale deal is, staan er ook dingen die niet kloppen:
    - De Amex kaart maakt het gemakkelijker om wereldwijd betalingen te doen, met lagere kosten voor buitenlandse transacties.
    - Daarnaast krijg je bij de Amex Flying Blue kaart extra voordelen zoals toegang tot KLM Crown Lounges

Beide onzin. De Amex kaart wordt slechter geaccepteerd dan Mastercard en Visa en is één van de duurdere opties wat betreft wisselkoersen. Kortom, ik zou vrienden aanraden een debitcard naast hun Amex te nemen voor transacties in andere valuta. En je krijgt geen toegang tot de KLM Crown lounge bij de Amex Flying Blue kaart. Je krijgt toegang op basis van je Flying Blue status of aangekochte ticket, hier heeft je creditcard niets mee te maken. (Je zou kunnen benoemen dat je wat XP krijgt met een Amex FB kaart die ervoor zorgt dat je iets sneller status krijgt waardoor je een lounge in mag. Maar dan moet je wel al heel veel XP zelf gespaard hebben, dit is voor de gemiddelde reiziger totaal niet aan de orde)

Ik geloof in je beste bedoeling maar als je advies aanbiedt is een eerlijkere voorstelling van zaken denk ik beter.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    268
    Trofeepunten:
    63
    Is de VK versie een beetje beter qua perks?

Jasonkennedys vindt dit leuk.
  4. Amarens

Amarens Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Dank, ik pas het aan!

5. Amarens

Amarens Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Gelukt! dankjewel

6. Jasonkennedys

Jasonkennedys Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    ik zou er niet speciaal voor emigreren ;) Wat vooral opvalt is de lagere kaartbijdrage als je een extra kaarthouder hebt, anders zijn de jaarlijkse kosten vergelijkbaar (pakweg 20 eu minder hier). Paar pluspunten: 1 op 1 MRR vs Miles bij transferpartners (waar er ook een stuk meer van zijn). Echter staat de pond ook hoger dus ontloopt elkaar niet al teveel omdat je langzamer spaart. Daarnaast 400 pond dining credit en nog wat andere random perks (100 pond Harvey Nichols tegoed, een soort Bijenkorf, dat soort zaken). Daarnaast een stuk meer tijdelijke “Lifestyle” offers door het jaar heen (nu 20% cashback bij +800 restaurants/bars/wat koffiezaken in Londen, Flash sale tickets bij culturele instelingen etc).

Bij Gold krijg je overigens 2x punten bij het boeken van vluchten bij airlines (3x bij Amex zelf) - een van de redenen om die kaart te nemen wat mij betreft

Al met al best tevreden maar zou een service als Privium al helemaal waarderen, al is dat hier niet. :rolleyes:

7. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    Iemand enig idee binnen hoeveel dagen / weken een nieuwe Platinum kaarthouder de 100k punten aan zijn/haar account krijgt toegevoegd na het behalen van de €4000 in minimale spend?

Is dit 12 weken of slechts een aantal dagen?

8. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.663
    Trofeepunten:
    598
    Het was altijd vrij snel na het behalen van de drempel. Maar Amex wijzigt haar gewoontes nog wel eens.

DirkOnTour en FlyingNelus vinden dit leuk.
  9. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    203
    Trofeepunten:
    268
    Bij de vorige actie kreeg je het nog op de dag van het behalen van de minimum spend.

10. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Om wat voor type bonus gaat het hier? Standaard signup bonus, signup bonus met gebruik van een referral link, of upgrade bonus?

Zelf wacht ik nog op de Platinum upgrade bonus van augustus.

11. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    203
    Trofeepunten:
    268
    Ik bedoelde de sign up bonus.

12. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    In december stonden de punten er bij mij direct na het behalen van het minimum op (uiteraard pas nadat de transacties definitief verwerkt waren).

13. Zr40

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    In dit artikel van vandaag wordt er gesproken over een travel voucher. Was Amex daar niet enkele jaren geleden mee gestopt?

Francisco_NL vindt dit leuk.
  14. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Idd, dat beeld heb ik ook.
    Ik heb amex site en app bekeken maar geen indicatie dat de travel voucher een benefit is. Heb insideflyer om verificatie gevraagd.

lloydje33 en Menno vinden dit leuk.
  15. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    517
    Trofeepunten:
    123
    Daarbij wordt ook nog over het dinertegoed van €300 geschreven, vanaf dit jaar natuurlijk vervangen door het mysterieuze 3-keer-uit-eten-met-z'n-tweeën voordeel.

16. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    nee,
    Behalve dat het 3x een diner for 2 twv € 100 zal zijn is er niet meer bekend. Waarschijnlijk zal het zoiets zijn als Restaurant week waar iedereen in een korte tijd op vaste dagen op een vast menu zich moet inschrijven. Ik vrees dat dit zeker een stap terug zal zijn...

17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.108
    Trofeepunten:
    223
    Ben benieuwd of je ook zonder partner hiervan gebruik mag maken, diner voor 1 dus....

18. Zr40

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik kan mij haast niet voorstellen dat dat niet kan. Maar anders, laten we het voordeel met elkaar delen? (Of anders met andere solo Plat kaarthouders hier.) 6x per jaar klinkt best wel interessant eigenlijk :D

Ruut vindt dit leuk.
  19. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.544
    Trofeepunten:
    653
    Er klopt wel meer niet in dat artikel, Privium is geen 235 maar 305 per jaar...

Ruut, Vliegende_Keep, Zr40 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Zr40

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Deze zijn toevallig vandaag bijgeschreven. :)

jvad, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina