American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij ook het geval ja, er staat ook niks meer onder het kopje offers

2. jorts

jorts Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Eens, maar om eigen risico af te dekken natuurlijk wel prima. In de VS zou ik het inderdaad ook nooit doen.

Dan1 vindt dit leuk.
  3. Mikkel93

Mikkel93 Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Mijn registratie is geaccepteerd. Ben benieuwd wat er uitkomt. Zou mooi zijn als er weer eens wat leuks komt ipv eindeloze versoberingen.

4. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    545
    Trofeepunten:
    123
    "Vanaf 2025: Dining for 2
    We bieden u 3 keer per jaar de gelegenheid om samen met een gast, op onze kosten, van een smaakvol 2-gangenmenu te genieten bij zorgvuldig geselecteerde restaurants in de Benelux. In maart kunt u de uitnodiging voor de eerste editie verwachten."

Ik wil echt niet arrogant klinken hoor. Maar wat is een 2-gangen menu? Dat valt toch niet als "menu" te classificeren?

Kan je met wijn en een nagerecht alsnog in de buidel tasten waarschijnlijk. Doe mij die 300,- tegoed maar.

EDIT: Hehe, ik zie dat ik spuit 11 ben. Ik reageer alleen op AMEX mails :p

VinceG vindt dit leuk.
  5. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Oh nice, ik zit vast in een loop… en volgens de chat kan het pas in 2025

Bijgevoegde bestanden:

6. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Hier is de registratie wel gelukt. De experiences app ziet beide kaarten (regulier en FB) en ik kan een hele rits aan pushberichtsoorten configureren. Verder zie ik niets nieuws.

7. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Ik zag inderdaad ook die hele rits aan type notificaties. Ben benieuwd wat ze voor ons in petto hebben. Er zijn een heel hoop downgrades geweest de laatste 1,5 jaar en de enige manier zoals ze de bestaande klant nog een beetje tevree hebben gehouden is insane veel punten als je iemand werft.

8. Rocky

Rocky Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Heb net als jullie met ongenoegen kennis genomen van de wijziging in het dining benefit. Dit was toch een mooi meerwaarde om 300 euro te besparen bij mooie restaurants en leuke diners aan overgehouden.
    Weet niet wie dit approved heeft bij Marketing, maar het op de site als ‘Goed nieuws!’ bestempelen van een downgrade voelt alsof ze onze intelligentie als klant laag inschatten.

Bij het aangaan van mijn Platinum card werden er uitbreidingen in benefits beloofd, tot nu toe downgrade na downgrade eerder. Plus de 120 euro voor een 2e kaart extra. Na het overwegen van tweemaal een Centurion aanbod, zit ik eerder nu te denken per 2025 de kaarten op te zeggen.

Iemand ervaring met Privium omzetten van Amex naar eigen abo?

Francisco_NL en Ruut vinden dit leuk.
  9. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Dat gaat automatisch. Je krijgt van Privium een factuur zodra Amex de koppeling heeft beëindigd.

10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    545
    Trofeepunten:
    123
    Zolang ik elk jaar 500k punten kan binnenharken met referals blijf ik. De dag dat dat niet meer kan, ben ik weg. Met spend erbij zit ik tussen de 800k en 1000k aan punten.

11. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Zijn er nog meer leden die nog geen e-mail hebben ontvangen van AMEX over deze diner versobering?

12. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ja, hier niets ontvangen.

13. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.347
    Trofeepunten:
    203
    Hier ook niks.

14. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb de mail vandaag pas ontvangen.

15. Jeroen23

Jeroen23 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    33
    Hier ook zojuist de e-mail ontvangen:

Vanaf 2025: Dining for 2
    We bieden u 3 keer per jaar de gelegenheid om samen met een gast, op onze kosten, van een smaakvol 2-gangenmenu te genieten bij zorgvuldig geselecteerde restaurants in de Benelux. In Maart kunt u de uitnodiging voor de eerste editie verwachten.

Toegang met de Amex Experiences App
    Dining for 2 zal alleen toegankelijk zijn via de Amex Experiences App. Zorg dat u de app downloadt en pushmeldingen inschakelt, zodat u, wanneer het zover is, met een paar klikken uw tafel kunt reserveren.

Ben heel erg benieuwd..

16. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    343
    Trofeepunten:
    63
    Nieuwe Dining offer hangt veel af van welke restaurants hieronder gaan vallen, als dit "gewoon" sterren restaurants zijn dan kan het nog wel okay uitpakken...we wachten af!

17. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    688
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb gisteren alvast 80% van mn 73000 punten laten overzetten naar flying blue en 20% naar de prullenbak. Stonden vanmorgen al op mijn FB account, dat ging wel snel. Ik zal mijn dinertegoed deze maand nog even gebruiken en dan kan ik in januari, tenzij ze de Gold card onwijs gaan verbeteren, mn gewone Amex opzeggen.

18. Mikkel93

Mikkel93 Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Dat is wel waar. Als er echt goeie restaurants onder vallen kan het ook voordelig uitpakken. Ben benieuwd.

19. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.963
    Trofeepunten:
    648
    Voor restaurants is het nu aantrekkelijker om mee te doen versus de fixed dining credit. ‘High-spend’ klanten binnenlokken met twee gangen en hopen dat ze gerechten+wijn bijbestellen. Het is natuurlijk afwachten wat die twee gangen dan inhouden. Van het reguliere menu of een selectie die doet denken aan een Albert Heijn actie.

VinceG vindt dit leuk.
  20. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Ik vroeg me over het dining credit al af wie het betaalt. Als je ergens voor 180 euro eet en Amex vergoedt 150 euro, hoeveel daarvan betaalt Amex en hoeveel het restaurant?
    Een vast tweegangendiner in een vaste periode, zoals komend jaar wordt voorgesteld, is voor een lagere prijs aan te bieden als restaurant dan open bedrag à la carte natuurlijk.

Deel Deze Pagina