American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. FlyDaan

FlyDaan Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Weet iemand of AMEX de reguliere en FB Amex nog steeds los van elkaar ziet, als het gaat om de bonusvoorwaarden ("Bent u de afgelopen 12 maanden al in het bezit geweest van een kaart van American Express, dan vervalt de welkomstbonus")?

2. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    500
    Trofeepunten:
    123
    Officieel niet (je bent immers al amex kaarthouder), maar vaak gaat het wel goed met de bonus als er een nieuwe wordt aangevraagd wanneer het een andere soort is (dus inderdaad de reguliere vs FB).

FlyDaan vindt dit leuk.
  3. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Heeft iemand hier recent ervaring mee?

Menno vindt dit leuk.
  4. FlyDaan

FlyDaan Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Mijn laatste ervaring was juni 2023

5. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    153
    Trofeepunten:
    33
    Ik had in mei dit jaar een FB AMEX aangevraagd terwijl ik al de gewone platinum AMEX had. Ik kreeg gewoon de korting (FB silver 1e jaar gratis) en ook de bonus Miles, net als geheel nieuwe klanten krijgen.

Maarten_22 en Menno vinden dit leuk.
  6. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Hier vorige maand een gold FB Amex kaart aangevraagd naast een bestaande platinum Amex. Ik heb wel aangegeven dat ik een bestaande kaarthouder ben. Of ik nu daadwerkelijk in aanmerking kom voor de bonus Miles, dat moet ik nog zien. Eerst de benodigde 4k besteding in de eerste 3 maanden maar eens halen. ;)

7. KTSR

KTSR Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb sinds de goedkeuring van mijn referral in augustus mijn punten nog niet binnen. Bij telefonisch navraag vertelde de medewerker mij dat het mogelijk zou komen omdat mijn referral een Gold card heeft gekozen, wat niet in aanmerking komt voor referral punten aangezien het "lager kaart" is dan mijn Platinum kaart.

Erg vreemd aangezien ik voor de zomer nog mijn referral punten heb ontvangen van een Gold kaart. Ook volgens de (huidige) algemene voorwaarden krijg je bonus punten ongeacht de kaart status van degene die zich aanmeldt.

Wat echter wel nieuw voor mij was is artikel 9 in de algemene voorwaarden:

"Om eerlijk gebruik van het verwijzingsprogramma te respecteren wordt het aantal mensen dat zich kan aanmelden via uw gepersonaliseerde link binnen een periode van 30 dagen beperkt"

Heeft iemand enig idee wat beperkt hiermee wordt bedoeld? Beperkt tot 1 referral? Tot 2 referrals? Of beperkt in subjectieve zin? I.e. je hebt al genoeg referrals dit jaar dus de tweede referral in 30 dagen tijd keuren wij af...

Dit is namelijk mijn tweede referral in een periode van 30 dagen.

8. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.719
    Trofeepunten:
    1.573
    Maximaal 5 referrals als ik me niet vergis (bij Amex Plat BeLux), tenminste zo adverteren ze het.

9. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Halverwege dit jaar, heb de punten ontvangen.

10. KTSR

KTSR Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Amex NL werkt volgens mij met een limiet 500k (of 800k inmiddels?) referral points per jaar, ongeacht hoeveel mensen zich aanmelden. Maar dat er ook wordt gekeken naar aantal referrals in een periode van 30 dagen is voor mij in ieder geval nieuw...

11. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Heb ook problemen gehad met referrals uit augustus. Werd uiteindelijk wel opgelost. Ze wilden voor- en achternaam van de referral persoon om een case aan te maken. Binnen een week alsnog de punten gekregen gelukkig maar wel super irritant

FlyingNelus vindt dit leuk.
  12. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Exact hetzelfde gehad met referrals uit Januari, had uiteindelijk pas in Mei alles rond

13. Somchai

Somchai Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    Heb t zelfde probleem gehad. Slechts één referral in augustus. Werd om de volledige naam en PCN nummer gevraagd.

De punten zijn nog niet bijgeschreven maar er is mij verteld dat het goedgekeurd is en nog een aantal dagen moet wachten.

14. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Erg balen het nieuwe diner tegoed, ik gebruikte het ook nog wel eens voor een paar cocktails, harbour club was een goede locatie.

Zojuist ook maar weer eens gebeld met de retentie afdeling en krijg de Engelse support, eerst 25K punten + 1 bonus 3 maanden, na vragen voor een manager only offer of special offer kwam 50k punten eruit en de bonuspunten 3 maanden.

Dan is het nog wel te doen om een jaar te blijven en te kijken wat volgend jaar gaat doen als er veel vriendjes en vriendinnetjes zijn aangemeld en de klanten base groter is.

Waar ik ook veel geld mee bespaar is Melia Gold 3x 20% korting elk jaar en meestal een gratis upgrade.

15. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Goed om te horen, wat is de spend die je ongeveer had vorig jaar voor die 50k punten retentie?

16. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    35-40k schat ik

17. Christian

Christian Administrator Captains

Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Nog maar even een reminder. Het is niet toegestaan om referral links te vragen of te delen. Heb dus een aantal reacties verwijderd.

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  18. Unusualtravelblog

Unusualtravelblog Blue Tier

Leuk Bevonden:
    277
    Trofeepunten:
    63
    Heb je hier ergens een linkje van? Heb in de zomer namelijk meer ontvangen.

19. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.719
    Trofeepunten:
    1.573
    Heb er geen link van, stond in de small print van de uitnodiging die ik per mail ontving voor de aanvraag van een nieuwe kaart.

20. FlyingChris98

FlyingChris98 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! ik heb de AMEX PLAT aangevraagd met de 100.000 mr punten refferal bonus. Nu moet ik 4000 besteden in 3 maanden tijd, is dat alleen op de kaart van de hoofdkaarthouder of telt de extra kaarthouder ook mee voor het behalen van de bonusvoorwaarden!

Deel Deze Pagina