American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. sven020

    sven020 Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Worden de extra punt/€ aan het einde van de 3 maanden of direct bijgeteld? (ik heb zelfde offer gekregen, maar nog geen 50k en uitgaven tellen ook nog niet dubbel...)
     
  2. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Nee, die krijg je direct als bonuspunten bij elke uitgave. Als je gebeld hebt, dan is het meestal geldig vanaf de volgende dag. Transacties op de volgende dag worden na een dag of 2 verwerkt, dus 3 dagen na je belletje zou je ze moeten zien (mits je natuurlijk de dag na het belletje een uitgave hebt gedaan).
     
    sven020 vindt dit leuk.
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Ik zit ook nog te wachten op de 50k bijschrijving.
     
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Hmmm, vreemd. Ik heb op 6 mei gebeld voor een retentie aanbod en die waren bij de eerstvolgende transactie bijgeschreven.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Ook met de bonuspunten vraag ik me af of het goed gaat. Nu zie ik ook voor alle eerdere maanden op het transactieafschrift een aantal aan bonuspunten vermeld staan terwijl de Platinum ook ‘maar’ 1punt/EUR verdient. En de puntenaantallen komen ook niet overeen met het openstaande saldo. Erg onoverzichtelijk allemaal. Hoe checken jullie de bijgeschreven MR punten?
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Houd het redelijk goed in de gaten, maar ik ga het niet exact controleren. Had deze week een grote uitgave en zag dat daar dubbele punten op toegepast waren.
     
  7. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Je kan de historie van je punten zien via de website. Inloggen op de website, dan naar Overzicht & Transacties > Membership Rewards puntenoverzicht, en dan zie je per transactie het aantal punten/bonuspunten.

    Dit is overigens hoe 50.000 extra punten en 1 extra punt per euro eruit ziet:
    upload_2024-5-18_13-41-56.png
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Thanks. Dan lijkt het erop dat ik sinds het afschaffen van de 1,5 punten/€ vorig jaar augustus juist een hele extra bonuspunt ontvang? Maar bij enkele transacties weer niet.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2024
  9. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Verschil tussen een Platinum en Business kaart toevallig? Of heb je één kaart?
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Slechts 1, reguliere, Plat kaart.
     
  11. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb dat ook een jaar lang gehad, na een retentie aanbod. Heeft te maken met het niet juist inzetten van een einddatum.
     
    TheFlyingDutchboy vindt dit leuk.
  12. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Klopt maar ik heb geüpgrade van blue naar platinum dus vandaar ben ik benieuwd welke uitgaven meetellen voor de 5000 spend
     
  13. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Voor de minimum spend kwalificeren in principe alle uitgaven (minus eventuele crediteringen van retour zendingen die je hebt gedaan).
     
  14. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Hi all, vraag is al een aantal keer gesteld, maar ik kom er niet echt lekker uit. Weet iemand hoe het zit met verzekeringen bij gevallen waarin je niet met AMEX kon betalen. Gaat om een situatie van een georganiseerde studiereis naar de VS waarin deelnemers niet afzonderlijk tickets boeken. Raden jullie dan toch maar een additionele verzekering aan? Gaat alleen om het niet-medische deel vd verzekering. Enige dat amex linkt is de ESTA (van vorig jaar) waar ik nu mee reis, maar neem aan dat dat niet voldoende is om te spreken van betaling met de kaart... Dank alvast!
     
    Menno vindt dit leuk.
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Gezien de polisvoorwaarden, maximale uitkeringsbedragen van AMEX en de beperkingen rond het indienen van claims is het altijd raadzaam om een 'normale' reisverzekering (al dan niet met medische dekking) af te sluiten. Zeker als je naar de VS gaat. Persoonlijk zou ik het risico nooit, maar dan nooit nemen.

    Het antwoord op je vraag is dat je moet je kunnen aantonen dat je (lees: jij) niet met je Amex kon betalen. Bijvoorbeeld door middel van screenshots van de betaalopties. Het is daarbij zeer raadzaam om eerst de ledenservice te bellen. Mijn ervaring daarmee is posiitef, na het huren van een appartement in Curaçao dat door middel van een overschrijving betaald moest worden.

    In jouw voorbeeld, is de reis niet door jou zelf betaald. Je bent dus niet verzekerd via je Amex.
     
  16. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van de medische verzekering van Amex en dat was een drama.

    Tand afgebroken tijdens eten in Spanje, zenuw zichtbaar en scherpe tand, kon niet wachten tot de volgende dag. (20:00 woensdagavond)

    Doorverbonden via het Amex nummer naar de alarmcentrale van Axa, dossier geopend maar konden niet helpen aan een tandarts.

    “Vraag uw hotel maar of Google”

    Daarna de Global Assist gebeld of hún konden helpen maar deze gaven aan dat ze alleen hielpen met opnames bij een ziekenhuis. Google kan u helpen meneer.

    Volgens Artikel 2.4 dienen ze gewoon te helpen.

    Ga morgen de ledenservice eens bellen..
     
  17. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Het belangrijkste is wel goed gegaan. Je hebt op tijd de alarmcentrale gebeld en AXA heeft een dossier aangemaakt.
    Ik zou het wel prettig vinden om zelf een aanbieder te mogen kiezen. Het is ook frustrerend om stad en land af te reizen omdat daar gecontracteerde zorg is.
     
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Wat bedoel je precies met gecontracteerde zorgverleners? Met wie moeten die dan een contract hebben?

    Je moet gewoon op zoek naar een zorgverlener. Soms kan deze rechtstreeks declareren op je zorgverzekering. Soms moet je de rekening zelf betalen en declareren.

    In een land als Spanje zijn de zorgkosten gelijk aan Nederland (tenzij je naar een privékliniek gaat). Je zorgverzekering is dan je primaire verzekering en geeft dekking. Tenzij je geen aanvullende zorgverzekering voor tandheelkundige zorg hebt.
     
  19. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    @Dan1 Je moet inderdaad zelf op zoek naar een dokter, tandarts of ziekenhuis. De vraagsteller vond het storend dat AXA hem niet doorverwees naar een specifieke tandarts. Ik zou het juist vervelend vinden als AXA nog meer obstakels opwerpt.
     
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63

    Vervelend van je tand - Hoop dat dit inmiddels is opgelost of wordt opgelost.

    Dit is niet leuk om te schrijven, maar de vraag is natuurlijk wel of de alarmcentrale je inderdaad niet goed geholpen heeft.

    De algemene voorwaarden geven geen definitie van noodgeval en ook geen definitie wat wordt voorstaan onder een verwijzing. De verwijzing die je kreeg is om zelf te zoeken naar een tandarts. Dat is geen gek advies.

    Wat voor hulp had je precies verwacht in dezen?

    Er is geen enkele alarmcentrale die een uitgebreide, wereldwijde lijst van tandartsen heeft. Ik vind het niet heel erg realistisch om dat wel te verwachten. Het advies om zelf op zoek te gaan klinkt redelijk en billijk.
     

Deel Deze Pagina