American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Dan zitten we op dezelfde lijn :) Zoals ik net heb geschreven, klinkt dit advies niet onredelijk of niet-billijk. Er is geen enkele alarmcentrale met een wereldwijd bestand van tandartsen.
     
  2. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    181
    Trofeepunten:
    43
    Ik zit met exact dezelfde vraag. Ik zie regelmatig zeer interessante redemptions op KLM metal voorbij komen via Virgin (stuk aantrekkelijker dan FB, bijv. slechts 40k miles naar SCL/EZE in J met paar tientjes bijbetalen, of first class ANA voor 85k zoals hier beschreven).

    Was ronduit verbaasd dat Virgin op de NL Amex portal niet beschikbaar was. Heb derhalve mijn beklag gedaan bij Amex over het aantal beschikbare partner en de belachelijke valuatie van MR punten (3MR = 1 DL mile?!)

    Zojuist goedkeuring gekregen voor een US Amex cc (de gratis Amex EveryDay kaart), zal later deze week verzoek inleggen om 400k MR punten over te schrijven van NL naar US.
     
    Urbanjazz, Godenzoon14 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Klein beetje off topic: hoe heb je die US Amex aangevraagd/wat heb je daarvoor moeten doen een aanleveren?
     
    Menno, TheFlyingDutchboy en Ready2Board vinden dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Jammer dat dat niet eerder gelukt was, tot gister was er een transferbonus van 30% als je Amex MR naar Virgin overboekte!
     
  5. Jeroenn

    Jeroenn Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Heb je hier een specifiek voorbeeld van? 40k zie ik alleen maar voor Aruba, Curaçao en met een bijbetaling van 300 eur bij virgin Atlantic voor klm vluchten.

     
  6. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    181
    Trofeepunten:
    43
    Aanbod en bijbetaling lijkt nogal te wisselen, maar 42k ook mogelijk voor EZE en SCL, zie voorbeeld in bijlage (welliswaar met hogere bijbetaling). Die Virgin award finder blijft een draak om mee te werken..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    181
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb 'm regulier aangevraagd met m'n SSN en een forwarding adres via forward2me
    com. Maar theoretisch zou je een SSN niet eens nodig hoeven hebben en kan op basis van je NL historie een kaart aanvragen. Zelf niet bekend met die route.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. Rocky

    Rocky Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Iemand een idee of ik mij dit verbeeld heb? Tijd terug werden aantal dingen afgeschaald voor platinum, waaronder de mr punten per euro en de waarde hiervan. Hiervoor in de plaats zouden extra’s komen ter compensatie. Wat is dit dan geweest?
     
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Amex Michelin Star Voedselbonnen enz. enz.
     
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Doel je hier op dat Chef’s Menu, met de facto ‘een aanbieding’ voor een arrangement?
     
  11. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
     
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63

    Nee, je bent niet gek. Maar wat we er nu voor terug hebben gekregen is mij nog steeds niet bekend. Korting op en restaurant (waar de drank nog hon komt en daar ga je natuurlijk altijd nat op als je een wijnarangement kiest) noem ik namelijk geen noemenswaardige benefit…

    Meer partners waar je punten in kunt wisselen zou ik wel kunnen waarderen. Of misschien weer meer waarde geven aan die punten, om maar iets geks te zeggen :D
     
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Nee het “restaurantkrediet”. Apart eigenlijk om met je kaart van 65 euro per maand op stap te gaan voor een paar tientjes korting op het restaurant. Een soort voedselbonnen maar dan van premium metaal.

    Wat is het Chef’s menu?
     
  14. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    181
    Trofeepunten:
    43
    Eveneens gebakken lucht. Je kunt via het Amex portaal tegen hetzelfde tarief en beschikbaarheid een tafel boeken in sterrentoko's als op de website van die toko's zelf.
     
  15. Jeroenn

    Jeroenn Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Ah, interessant dat dit wel vanuit Dusseldorf is te vinden en niet vanuit Amsterdam. Thanks! Volgende transferbonus maar meepakken.
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    En er is weer een aanbieding via KLM tot maximaal 400,-- korting (10%)...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    DirkOnTour vindt dit leuk.
  17. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    En een aanvulling hierop: Kan je niet op de website van de toko zelf reserveren omdat ze volgeboekt zitten, maar wel via Chef's Menu? Verwacht dan dat je reservering last-minute geannuleerd wordt onder het mom van: Oh, we waren vergeten om dat platform dicht te zetten, we hebben geen tafel meer en zien uw reservering nu pas.

    Het hele concept van Chef's Menu is dat je een tafel zou moeten kunnen boeken in restaurants die volgeboekt zijn, maar dat is een wassen neus.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  18. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb letterlijk 9 juni non refundable tickets in wbc geboekt. Ik ben er zo zuur van dat ik geen gebruik heb kunnen maken van deze actie. Had me zo 400 euro kunnen besparen

    Heb al gebeld, werkte niet...
     
  19. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Voor de KLM open: Komen gasten die je meeneemt het birdies nest in? Ik heb platinum tickets en tickets met 30% korting. Als ik het zo lees alleen de mensen die zelf een platinum card hebben.
     
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Er zijn twee loungen in plaats van drie dit jaar en als ik de gisteren ontvangen informatie lees, staat daar inderdaad niets meer in over gasten meenemen.
     

Deel Deze Pagina