American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ben wel benieuwd naar dat dining privilege.
    In tegenstelling tot velen hier vind ik de dining credit wel nice, die etentjes doe ik toch al dus dan is €300 goede waarde.
    Chef's table daarintegen is dan weer echt volledig waardeloos en dat slaat nergens op.
    Aangezien het dining credit tot eind 2024 loopt, hangt het wel af van dat nieuwe privilege of ik de kaart hou of niet. Ben benieuwd.
     
  2. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ja waarschijnlijk één of andere chef waar je ook nog eens honderden euris voor moet betalen....

    Amex wilt gewoon omzet omhoog gooien.
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Het is inderdaad wel een heeeeele slinkse manier om niet nu de "kaartbijdrage" te verhogen maar toch 120 euro per jaar extra uit je zak te rammelen.
     
  4. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Pffff wat klote zeg, 120 euro per jaar extra. Ik ben pas sinds mei lid en heb de 48k bonus al binnen, maar in een normale jaar zonder bonus weet ik niet of het nog aantrekkelijk voor me blijft. Toevallig nu 3x gereisd in 2 maanden en de lounge Access en Privium priority is wel lekker. Ik bekijk het aan na 1 jaar in gebruik
     
  5. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Het is enkel voor de extra kaart. Indien je die niet hebt is er niet zo veel aan de hand.
     
  6. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Dit is wel heel erg zuur. Ga ook maar even nadenken of ik de extra kaart behoud. Had ‘m aan mijn moeder gegeven voor als we eens samen reizen (is maar een paar keer per jaar) en dan is Privium wel handig en de lounge/loungebox ook wel fijn. Maar of ik met haar er 120 euro uit haal, moet ik maar eens goed gaan bekijken.
     
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Ze weten die mail weer mooi te verpakken.

    Ik moet ook maar eens nadenken wat de platinum card mij nog waard is dan.
    Dinercredit is wel handig, al zijn het vaak niet mijn soort restaurants welke er tussen staan.
    Priority pass gebruik ik minimaal
    Privium gebruik ik wel vaak, maar dan meer de lounge dan de grenspassage, gezien de meeste reizen van mij binnen de EU zijn.
     
  8. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb die mail niet gekregen en heb de Amex Platinum ook nog maar twee maanden nadat ik hier veel over heb gelezen. Geldt dit ook voor nieuwe aanmeldingen, of blijft de partnerkaart het eerste jaar gratis?
     
  9. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Het komend half jaar zal ik twee keer naar de VS gaan. De eerste keer in augustus sowieso met JetBlue, omdat degene met wie ik reis daar een voucher voor heeft. Eind december met welke maatschappij het gunstigst is, dan reizen we met zijn vieren. Ik zag JetBlue niet bij de partners van Amex staan. Weet iemand of het via een van de partners wel zou kunnen en of dit gunstig is of dat ik beter deze punten in december kan inzetten?
     
  10. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ja, die heb ik wel want mijn vriendin reist ook soms zonder mij.
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Je kunt JetBlue via Qatar Airways boeken. Je kunt Amex punten overboeken naar British Airways Executive Club. Die kun je koppelen aan een Qatar account en voila, je kunt JetBlue awards boeken.

    Maar vergelijk het ook met Flying Blue awards bijvoorbeeld.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  12. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Dankjewel! Dit had ik zelf niet kunnen verzinnen. Ik zag een (denk ik) heel goede deal voor de terugweg (dan reis ik alleen) via Flying Blue. Nu hopen dat de deal er nog is als de punten overgeschreven zijn.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  13. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Het is gelukt met flying blue! Veel dank voor de tips. Dit scheelt enorm veel geld zo.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  14. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik herken je frustratie. Ook meegemaakt met een claim. Service en snelle afhandeling zoals voor corona is ver te zoeken. Ook devaluatie op devaluatie. Gewoon jammer. Ik ga kijken wat ze doen met retentie aanbod maar als t waardeloos is ga ik ook voor de MC Black.
    Die accepteren ze tenminste ook overal
     
  15. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Meh, nog geen nieuwe AMEX aanmeldacties!
     
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Vandaag ook weer eens gebeld voor de rententieoffers; werkt nu iets anders dan in verleden, spend was 15k (platinum)
    Offer was 50k en 3 mnd 2 pts per euro
    Punten worden wel pas aan het eind van 2024 overgemaakt naar het account zo vertelde de medewerker en betekend kaart aanhouden tot jan 25. We gaan het zien
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2024
    Jeroen23 en Ruut vinden dit leuk.
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    De actie van deze maand is referral tm 30-7; voor de aanvrager 100.000 pts bij aanvraag platinum, 40.000 bij aanvraag gold. Voor de huidig kaarthouder 100.000 per aanvraag
     
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Echt een bizarre referralbonus zeg! Mooi voor iedereen die op een mooie bonus aan het wachten was! :D:D
     
  19. Bjarn

    Bjarn Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Als je nu een Business Gold Companion card aanvraagt krijg je ook 30K bonus.

    Helaas hebben we die al. Maar gezien de devaluatie, stijging van €0,- naar €270,- voor perks die we al in Platinum hebben ga ik deze downgraden naar een Business Green card. Spaar je net zoveel MR per euro als de Gold en ik verlies de perks niet.
     
  20. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Paniek bij AMEX zo te zien haha
     

Deel Deze Pagina