American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Voor zover ik weet is dit de hoogste aanmeldbonus ooit.
     
  2. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Wel uniek dat er bij nieuwe kaarthouders nog vermeld staat dat de extra platinumcard gratis is, terwijl dit binnenkort niet langer het geval is... Ben benieuwd of Amex überhaupt met "nieuwe" voordelen komt
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2024
  3. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    100k punten staat gelijk aan €1000+ als je ze gebruikt voor een business class redemption. Oftewel 1 referral deze maand en je hebt je jaar bijdrage eruit :)
     
  4. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Gek, de medewerkster vertelde mij 2 weken terug dat ik ze de volgende dag zou krijgen, maar tot op heden nog niks. Denk daarom dus :confused:
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Dat is een heel mooie bonus, had ik toch nog maar gewacht!
     
  6. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Deze week ook maar eens gebeld. Kreeg hetzelfde aanbod als @lloydje33 .
    Voor wat het waard is, mijn jaarlijkse uitgaven zijn ca. EUR 65K. Er is mij tijdens het gesprek niets gezegd over dat de 50.000 punten pas eind van het jaar worden bijgeschreven o.i.d. De medewerkster gaf eerst aan dat ik de komende 3 maanden 2,5 punt per EUR zou krijgen. Maar toen ik zei klopt dat wel ging ze het nakijken en kwam ze terug met oja sorry is ipv 1 punt per EUR nu 2 punten per EUR. Ik had beter niks kunnen zeggen:(
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Is er een minimum bedrag dat je per jaar moet uitgeven om die 50.000 punten te krijgen?
     
  8. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Dat is mij niet bekend waar de grens ligt, maar ik lees hier af en toe dat mensen een aanbod krijgen en dat ze het retentie aanbod dan niet goed genoeg vinden terwijl ze veel uitgeven. Maar dat veel uitgeven is natuurlijk subjectief. Ik denk dat Amex wel gebruik van de kaart wil zien anders gaan ze iemand geen aanbod doen. Je kan ze altijd even bellen en vragen. Voor mij is 50.000 punten een OK aanbod. Kan mij niet herinneren dat dit in het verleden meer was.
     
    lloydje33 en Amarens vinden dit leuk.
  9. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Lijkt mij ook oké, en zeker ook de dubbele punten, Ik heb mijn kaart nog niet zo lang, dus ik moet sowieso nog even wachten.
     
    Menno vindt dit leuk.
  10. rosebud

    rosebud Newbie

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb al jaren de FB Gold kaart. Als ik nu de reguliere Platinum kaart wil aanvragen krijg ik deze bonus niet toch, of wel? Ik meen me herinneren te lezen dat amex dit als losse producten ziet en je niet van FB naar regulier kan upgraden zeg maar, maar hoe zat dat ook alweer met referrals?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Er zijn verschillende berichten van mensen welke wel een aanmeldbonus hebben gekregen. Maar is idd niet met 100 % zekerheid te zeggen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Ik had een collega met serieus hoge uitgaven die al 2 jaar geen aanbod krijgt, maar die heeft de kaart sinds 3 jaar. Ik heb 'm sinds 2015 en krijg met minder uitgaven wel af en toe een goed aanbod.
     
    Amarens en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Er lijkt een probleem te zijn met het aanvragen van nieuwe kaarten dmv referrals in Nederland. Ledenservice zegt dat men bezig is dit op te lossen, maar dit een aantal dagen kan duren.
     
    FlyingFonz en Menno vinden dit leuk.
  14. Felipe

    Felipe Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hebben jullie ervaringen met het maximale aantal miles per kalenderjaar wat je kan krijgen voor referrals? In de voorwaarden is 500.000 opgenomen, maar ik vraag mij af of dit ook echt wordt gehandhaafd?
     
  15. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Wat ik me afvraag; wat gebeurd er als je iemand aanmeld met een referral link en deze na een maand de kaart weer op zegt? Er staat bij dat je mensen moet aandragen die de kaart daadwerkelijk interessant vinden.. maar zouden je punten dan echt teruggetrokken worden?
     
  16. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Heb zelf een paar mensen uitgenodigd de vorige keer en deze hebben de kaart na 2-3 maanden opgezegd.
    Zodra de punten bij KLM zijn zal amex ze niet meer intrekken. Is ook nergens in de voorwaarden vermeld.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Kun je de inhoud van de amex experience app ook op de pc zien? Ik vind het zo klein op de telefoon..
     
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Dit draadje gaat over de regular Amex, dus die punten gaan niet naar KLM (tenzij je ze zelf omwisselt)
     
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ik zat al een tijdje te kijken om mijn FB plat in te wisselen voor een regular platinum. Mss toch maar eens proberen nu dan?
     
  20. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik had iemand geïntroduceerd die de kaart niet eens geactiveerd had omdat amex de post (en dus zijn kaart) niet kon leveren omdat z'n adres te lang was. Die heeft hem gelijk opgezegd en mijn punten bleven staan. Anderhalf jaar later weer geïntroduceerd en toen ging het wel goed :)

    Ik had ergens vernomen dat het minimum 6 maanden is, anders kunnen ze de punten terugvorderen. Ik denk echter dat het er echt aan ligt of het met regelmaat gebeurd of een of 2x in een jaar ;)
     

Deel Deze Pagina