American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Vorig jaar waren er af en toe mensen die het probeerden maar die kregen geen toegang. Ik vermoed dat het dit jaar op dezelfde manier gaat.
     
  2. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Ik had iemand uitgenodigd mee te gaan; dus het wordt: of geen birdies nest, of alleen ik in het birdies nest. Dan heb je er dus geen fluit aan.

    Fijn dat AMEX bij de initiële uitnodiging hier zo vaag over is geweest en niet expliciet vermeld heeft dat de aanvullende tickets geen toegang hebben tot birdies nest. Ik vraag me dan ook af hoe het met familieleden / kinderen gaat zonder AMEX kaart.
     
  3. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ja lekker. Aangemeld en een business ticket geboekt naar de US en wat losse intra-europa tickets. Stond er binnen 24 uur (!) op.

    De kleine letters zeggen dat je moet vliegen voor eind november, maar dat US ticket is pas in het voorjaar.
     
    Menno vindt dit leuk.
  4. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Ergens in de voorwaarden staat één boeking. Heb je ze voor meerdere boekingen gekregen? Allemaal achter elkaar geboekt?
     
  5. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    ik heb ze dezelfde dag geboekt. 1x een Retour USA en 4x AMS-AAL voor collega’s. En die laatste, bedenk ik mij nu pas, zijn voor het kerstfeest, dus ook na november.

    Totaal 3700 euro en netjes 370 euro gestort gekregen (afgerond dan)

    IMG_1835.png
     
    ppt vindt dit leuk.
  6. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Een opsomming:
    • Kosten Companion kaart: van €0 naar €270
    • Punten: Van 1,5 per euro naar 1 per euro
    • Nieuw trendy design: Ge-wel-dig (#sarcasme-off)
    • 4x per jaar loungetoegang, die je al onbeperkt bij Platinum krijgt (note: de wijzigingen hebben betrekking op de Companion kaart, dus de kaart die je in combinatie met je Platinum kaart hebt)
    • Loungebox On The Go: Dat voordeel zit ook al in de Platinum kaart
    • Extra business cards: Geen last van omdat ik minder dan 4 extra kaarten heb
    Je gaat dus €270,- betalen voor letterlijk... opnieuw een devaluation. Dat noemen ze dan "Nieuwe voordelen".
     
    FlyingFonz, lloydje33, Hailstorm en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Rocky

    Rocky Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Tijd om die ook weer op te zeggen, baal er wel van, was wel een fijn extraatje voor zakelijke uitgaven.
     
    Sandor, Hailstorm en Sokkenpop vinden dit leuk.
  8. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Datapuntje m.b.t. retentie aanbod. Ik ga mijn 3e jaar platinum in dus ik heb amex maar weer eens gebeld om te kijken of ze een aanbod voor mij hadden.

    Initieel een aanbod van 25000 punten met 3 maanden 2 MR per €

    Ik gaf aan dat ik dit toch wel wat mager vond en uiteindelijk een aanbod gekregen voor 50.000 punten zonder de extra MR. In principe wel akkoord mee gegaan maar toch nog even aangegeven dat ik het ook jammer vond dat ik niet met mijn telefoon en google wallet kan betalen en uiteindelijk nog die extra punt per euro erbij gekregen.

    Het aanbod is uiteindelijk dus 50.000MR + 2 MR punten per € voor de komende 3 maanden (spend lag boven de 35k)

    Had hetzelfde retentie aanbod vorig jaar gekregen na mijn eerste jaar membership dus ik ben er tevreden mee. Moest er dit jaar wel wat meer voor pushen bij de medewerker maar het is uiteindelijk toch goed gekomen :)
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  9. AlexFL

    AlexFL Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Hoe kunnen ze dit nou voorstellen voor als improvements voor de business companion card, die aan platinum houders wordt verstrekt.. die hebben al die voordelen al...
     
    Sokkenpop en Hailstorm vinden dit leuk.
  10. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    934
    Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb deze in mei 2022 aangevraagd voor de handigheid, maar een aparte kaartbijdrage hiervoor is het mijns inziens niet waard. Voor 1 april volgend jaar opzeggen is dan het devies lijkt me.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2024
    Hailstorm vindt dit leuk.
  11. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Dit ziet er goed uit. Ik heb voor 4K aan tickets gekocht, maar tot nu toe alleen de 10% gekregen op een betaalde stoeloptie voor een medereiziger.. Dus €2,20 terug so far...:oops:
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hi! Nieuw hier, en al paar weken aan het verdiepen in amex. Ik wacht op een instapactie voor de gold en wil dan na 6 mnd upgraden als er een upgrade-actie is. Enig idee hoe lang ik nog moet wachten op een gold instapactie? Heb deze week al Bali 2 personen geboekt en moet deze week San Diego 2 personen boeken, en ook NY nog, en denk alleen maar aan de punten die ik misloop, maar wil ook niet instappen zonder de mooie bonussen :( Wat raden jullie aan?
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Ik denk niet lang meer, 1 juli loopt de upgrade bonus af. Vaak volgt er dan spoedig een aanmeldbonus.
     
    Wilmade vindt dit leuk.
  14. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Is er momenteel een upgrade bonus? Kan deze nergens vinden namelijk.
    Heb al lange tijd een FB platinum kaart en sinds kort een normale gold amex. Wellicht dat ik deze nog niet kan upgraden nu?
     
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Je hebt gelijk. Ik dacht dat de upgrade aanbieding nog loopt, maar deze is eind mei afgelopen. Meestal volgt daarna gelijk een hogere welkomstbonus, maar kennelijk zit er nu een langere tijd tussen. Ik verwacht wel dat een upgrade bonus pas weer volgt nadat er weer een hogere aanmeldbonus is geweest.
     
  16. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Mail van Amex. Vanaf 1 oktober extra betalen voor de tweede Platinum Card, en nieuw dining privilege vanaf najaar:

    We zetten ons voortdurend in om u aantrekkelijke voordelen te bieden die uw leven verrijken en uw reizen veraangenamen. Om aan deze hoge standaard te voldoen en u ook in de toekomst te kunnen blijven verrassen met nieuwe privileges, voeren we een wijziging door.

    Maandbijdrage extra Platinum Card: € 10
    Een extra kaarthouder heeft, net als u, toegang tot een aantal waardevolle privileges. Hiertoe behoren bijvoorbeeld het Privium Partner lidmaatschap met snelle grenspassage op Schiphol en onbeperkt luchthaven loungetoegang met de Priority Pass. Samen vertegenwoordigen deze voordelen een waarde van meer dan € 600. Uiteraard willen we deze privileges graag voor u behouden.

    Omdat de kosten hiervoor de afgelopen jaren aanzienlijk zijn gestegen, hebben we moeten besluiten om vanaf 1 oktober 2024 een maandelijkse bijdrage van € 10 in rekening te brengen voor een extra Platinum Card*. Dit gaat in ten vroegste vanaf 1 oktober 2024, op de dag dat het lidmaatschap van de extra Platinum Card ingaat. Overigens kunt u na 1 oktober 2024 nog steeds, zonder extra kosten, profiteren van vier extra Green Cards.

    Nieuw Dining privilege in het najaar
    Tot slot zijn we verheugd u reeds te informeren dat er een aantal spannende culinaire ervaringen staan te wachten. Binnenkort zullen we de eerste details met u delen, dus houd uw mailbox en/of Experiences App in de gaten.
     
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Dat is mooi k*t, die ga ik dan maar opzeggen.
     
  18. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    En ondertussen wacht ik al weer 5 weken op een simpele claim. Wat een vervelend product is het inmiddels toch aan het worden. Mijn vrouw gebruikt die Platinum kaart misschien 2x in het jaar, dat is dus geen 120,- waard. Ik denk dat ik gewoon maar op ga zeggen en Mastercard Black eens ga proberen.
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Eerst de extra Gold kaarten eruit. Nu betalen voor extra Platinum. Enige verbeteringen waar ze naar verwijzen zijn vage dining privileges.
     
  20. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    900 euro per jaar platinum... Dat is een serieuze bedrag. Ik ga eens even goed na of ik dit profuct wil behouden...
     

Deel Deze Pagina