American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Het is inderdaad 500K per jaar. Als je kijkt op de website van AMEX zelf.
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  2. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Gelukkig want die 175k slaat nergens op
     
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.316
    Trofeepunten:
    508
    Sowieso is het weer tenenkrommend om te zien uit welke krochten er ineens weer mensen naar het forum komen zodra er een fatsoenlijke referralbonus is...
     
    VinceG, Urbanjazz, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Ben vrij nieuw op dit forum. Hoeveel posts heb je ongeveer nodig om een referral te mogen posten? Thx

    Ondertussen weer met Amex gebeld, ze vertelde me dat het nog tot donderdag of vrijdag kan duren. Nu al een week.

    Tav max 175K punten. Dit klopt volgens mij niet. Aan de telefoon hebben ze het over 500K max, dit staat ook op andere voorwaarden en zelf heb ik er ook al meer dan 175K mogen ontvangen. Groet
     
  5. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb een vraag voor de Platinum kaarthouders; het diner tegoed. Dien je dit per deelnemend restaurant in één keer op te maken, of mag je het budget van €150,- in etappes uitgeven op verschillende lokaties?
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.440
    Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    483
    Dat mag gewoon in etappes.
     
    lloydje33, FlyingFonz en theflyingrobman vinden dit leuk.
  7. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Kijk dit is IF ten top, binnen een seconde antwoord :eek:
    bedankt @Bijzonderetickets, goed om te weten.
     
    VinceG, lloydje33, Menno en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Alleen zijn de deelnemende restaurants dusdanig duur dat als je met z'n tweeën bent, dit lastig zal zijn. Vooral in NL. In Azië zijn het geregeld betaalbaardere restaurants en zou je voor € 150,- ook met z'n vieren kunnen eten.
     
  9. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben amex een beetje zat. Wéér een aanzienlijke versobering… Hoppa! Weer 120 euro bovenop de jaarbijdrage! Oh, maar wel weer culinaire onbruikbare onzin in het verschiet.

    Net in de mail:
    “We zetten ons voortdurend in om u aantrekkelijke voordelen te bieden die uw leven verrijken en uw reizen veraangenamen. Om aan deze hoge standaard te voldoen en u ook in de toekomst te kunnen blijven verrassen met nieuwe privileges, voeren we een wijziging door.

    Maandbijdrage extra Platinum Card: € 10
    Een extra kaarthouder heeft, net als u, toegang tot een aantal waardevolle privileges. Hiertoe behoren bijvoorbeeld het Privium Partner lidmaatschap met snelle grenspassage op Schiphol en onbeperkt luchthaven loungetoegang met de Priority Pass. Samen vertegenwoordigen deze voordelen een waarde van meer dan € 600. Uiteraard willen we deze privileges graag voor u behouden.

    Omdat de kosten hiervoor de afgelopen jaren aanzienlijk zijn gestegen, hebben we moeten besluiten om vanaf 1 oktober 2024een maandelijkse bijdrage van € 10 in rekening te brengen voor een extra Platinum Card*. Dit gaat in ten vroegste vanaf 1 oktober 2024, op de dag dat het lidmaatschap van de extra Platinum Card ingaat. Overigens kunt u na 1 oktober 2024nog steeds, zonder extra kosten, profiteren van vier extra Green Cards.

    Nieuw Dining privilege in het najaar
    Tot slot zijn we verheugd u reeds te informeren dat er een aantal spannende culinaire ervaringen staan te wachten. Binnenkort zullen we de eerste details met u delen, dus houd uw mailbox en/of Experiences App in de gaten.

    Heeft u nog vragen?
    Bekijk onze veelgestelde vragen.

    Wij hopen dat u ook in de toekomst volop blijft genieten van alle voordelen van uw Platinum Card.”
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  10. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hurray, tijd voor mijn eerste amex card nu er een mooie bonus is! Vraagje, mijn ouders wonen in Duitsland en gaan ook een pas aanvragen tzt via mijn referral link. Werkt dat wel, aangezien ik een account in NL open en zij in DE?
     
    Menno vindt dit leuk.
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Voor een Nederlandse kaart staat in de voorwaarden dat een Nederlands woonadres nodig is. Soms wordt alleen een Nederlandse IBAN echter ook geaccepteerd.
    Als je ouders een Duitse kaart willen aanvragen, kan dat niet met jouw referral.
     
  12. Wilmade

    Wilmade Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ah jammer, dank voor je snelle reactie. Kwam er net ook achter dat ik de referrallink van mijn tante niet kan gebruiken, omdat zij Flying Blue Platinum hebben en ik de gewone Gold wil aanvragen..
     
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Klopt, het wordt gezien als 2 aparte producten, meestal...
     
  14. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Volledig eens. De afgelopen tijd devaluatie op devaluatie zonder dat er ook maar enig zicht is op enige compensatie. Het is dat er eigenlijk geen andere optie is, maar de vraag is waar dit eindigt…
     
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Voor diegene die ook een US Amex hebben, mooie promo bij Amazon. bij 1 punt redeemen krijg je korting. Ik had zelf 50% off. Zie dit bericht op OMAAT.
    Gelijk maar een Uber giftcard gekocht.
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Een beetje neutraal kijkend naar deze: hoeveel is een euro minder waard geworden door de inflatie?
     
    Jasonkennedys vindt dit leuk.
  17. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Hoe snel kun je je bestedingsruimte vergroten? ik heb de Amex sinds eind april en heb deze maand een aantal grote uitgaven gedaan en deze ook meteen extra overgemaakt zodat ik weer op (bijna) nul uitkwam. Vorige week had ik een bestedingsruimte van 3000, maar deze week onder 2000, terwijl de bijstorting er al op staat. Ik wil deze week vliegtickets kopen voor het hele gezin.
     
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Staan er genoeg in de handtekeningen (die zie je niet op de mobiele versie). Ook als je op een Platinum referral klikt, kun je naderhand de Gold card selecteren bij ‘bekijk alle kaarten’.
     
    ikverzinnogweliets vindt dit leuk.
  19. Oscar

    Oscar Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Kan alleen uit eigen ervaring spreken. Na drie maanden was mijn bestedingslimiet in elk geval boven de 5000. Daarna nog wel eens de tool van Amex ingevuld om te kijken hoe ver je kon gaan. Het lijkt vrij snel omhoog de schieten. Heb verder nooit extra overgemaakt, alles via automatische incasso.
     
  20. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Werkt de aanvraag al weer inmiddels? Ik krijg nog steeds foutmeldingen bij Platinum en Gold.
     

Deel Deze Pagina