American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    De enige rendabele manier is om de route voor een buitenlandse creditcard te bewandelen of om de punten te kopen tijdens een sale.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    In ieder geval klagen bij AMEX NL. Hopelijk trekken ze ooit de MR partners recht met andere landen. :rolleyes:
     
  3. Flyers

    Flyers Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Bedankt voor jullie reacties. Ik zal een klacht indienen bij Amex.
     
  4. Ultrafasttv

    Ultrafasttv Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Gebruikt altijd alleen ratio maximaal 75% limiet en full 100% limiet kan daarom niet altijd gegarandeerd he...
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Mag ik de persoon die mijn Amex linkje heeft gebruikt van harte bedanken! Heel fijn dit.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Gebeld voor een retentie-aanbod. Ik moest het er echt uittrekken en sturen dit jaar.
    Eerst stond er geen offer klaar voor mijn account. Nadat ik wat bezwaren over de kaart had gegeven ging de medewerker ‘graven’ en vond 25k MR en 3 maanden een extra punt/€. Daarna gewezen op de spend en of hier geen hoger puntenaantal tegenover stond. Toen werd ineens 50k MR punten ‘gevonden’. In lijn natuurlijk met wat hier eerder al is aangegeven dus succes.

    Leuk overigens die Engelstalige klantenservice die aangeeft dat je bij Durk fan denn Brock met AMEX kan betalen. :D
     
    sven020, jebje, TravelingLobo en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Upgrade offer is er weer 75.000 punten na besteding van €5000 voor 31 augustus.
     
    jebje en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  8. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Helaas moet ik nog 5-6 mnd wachten tot ik kan upgraden naar platinum, de 75.000 spreekt me wel aan.
    Binnen 4 wkn de €2500 spend met de gold card kunnen doen, de 24.000 punten werden instand bijgeschreven!
     
  9. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Nog meer mensen die de 50k bonus van begin dit jaar niet hebben ondanks 5k uitgave?
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Bedoel je de upgrade bonus actie die inging in februari? Die was dacht ik 75/K maar de punten komen dan pas aan het einde van de zesde maand na verlenging.
     
  11. deniaL

    deniaL Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb mijn 50k van de upgrade van november pas vorige week gekregen.
     
  12. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Klopt inderdaad 75k. Maar aan einde van de 6 maanden pas, helder.
     
  13. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag de nieuwe platinum kaart binnen gekregen. Paar vragen hierover
    Ik lees dat de platinum kaart houder 2 gasten mag meenemen in de centurion lounges. Geldt dit ook voor de houder van de partner kaart?
    En kan ik ergens zien hoeveel van de verplichte 5000 euro ik al heb uitgegeven?
     
  14. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    1) ja, partnerkaart telt voor Centurion Lounge toegang als volwaardige kaart en geeft ook 2 gasten. Samen kan je dus met 6 man naar binnen.
    2) tel gewoon de maandelijkse afrekeningen bij elkaar op in de ‘amex NL’ app van de afgelopen maanden (of kijk naar Amex debit bedragen in je bankrekening) en tel daar saldo van lopende maand bij op vanuit de Amex NL app, en je weet je totale spend van de afgelopen periode.
     
    stijnec vindt dit leuk.
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    :eek: Je kan toch gewoon inloggen op je account en zien hoeveel je uitgeeft?
     
  16. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een verzekeraar gevonden die Amex acceptatie heeft! (Woon/inboedel/glas/diefstal/aansprakelijkheid) lemonade.com
    Weer puntjes er maandelijks bij :)
     
    TravelingLobo en jebje vinden dit leuk.
  17. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    De Centurion Lounge op LHR is alleen handig voor reizigers vanaf T3. Ik vertrok vanaf T2 en was verplicht om ook in deze terminal door de security te gaan. Als ik daarna toch naar T3 zou willen zou ik via de transitbalie opnieuw door de security moeten en hetzelfde om weer terug te gaan naar T2. In totaal 3 keer dus. Toch maar in de Plaza Premium T2 gebleven.
     
  18. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Ben benieuwd hoe deze verzekering je bevalt straks. Nooit eerder van gehoord, hoop dat ie betrouwbaar is en ook daadwerkelijk bij schade uitbetaald. Misschien kan je in de toekomst eens posten hoe je ervaring met deze verzekering is. Wel mooi dat je gelijk AmEx punten spaart.
     
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Klopt het dat Nederlandse Platinum kaarthouders nog steeds 2 gasten (of 1) mee kunnen nemen in de Amerikaanse Centurion lounges? Kan er niet veel over vinden
     
  20. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Volgens de voorwaarden: Up to two companions can enjoy complimentary access to The Centurion Lounge. We will admit children under 2 years of age free of charge, provided an accompanying parent or guardian is able to produce a “lap infant” boarding pass or proof of age.

    De regeling dat je geen gasten mag meenemen is enkel voor mensen met een US AMEX kaart. Met de NL kaart mag je nog altijd iemand meenemen. 1 of 2 personen extra meenemen weet ik niet zeker, twee weken geleden met 4 personen in totaal geen problemen gehad (reguliere plat + extra kaarthouder + twee gasten).
     

Deel Deze Pagina