American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Voor witgoed toch maar CoolBlue, via earnonline. Eigen bezorgers met verantwoordelijkheid naar eigen bedrijf, in plaats van ingehuurde cowboys van bol die tegen alle vers gestuukte muren rammen.
     
  2. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    ah, ik lees dit nu pas.......gisteren een nieuwe koelkast gekocht bij Coolblue en wilde betalen met mijn AmEX Plat, maar ging niet.

    Trouwens, ik dacht dat ik bij NS kon betalen met mijn kaart, maar afgelopen zaterdag wilde ik inchecken bij het poortje en het werkte niet. Of werkt het enkel als ik mijn ov-chipkaart opwaardeer op een machine of een ticket koop in de machine?? Weet iemand dat?
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    De NS poortjes werken niet met Amex. Wel kun je online je treinkaartje kopen en betalen met je Amex kaart.
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  4. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Ik bestel treinkaartjes via NS online inderdaad, daarna uploaden in de NS app. Kan zo met Amex betalen.
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Bij de "machines" op het station kun je ook met je Amex betalen.
     
    TravelingLobo en Ruut vinden dit leuk.
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Online is het geloof ik 1 euro goedkoper:rolleyes:
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Haha, ja dat zag ik onlangs inderdaad. Geen idee of mensen die een OV Chipkaart gebruiken er iets aan hebben, vandaar dat ik het toch even meld. Ik reis niet zo veel met het OV in NL moet ik bekennen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  8. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij gaat het reizen op rekening, dus geen saldo nodig. Dit kan alleen via een bankrekening. Abonnementen net zo.
    Ik weet niet of inmiddels álle automaten een creditcard accepteren, maar tot zeker 2020 was er op elk station minstens één automaat die een creditcard accepteerde, de andere automaten kon het zijn dat er geen creditcard werd geaccepteerd.
    Aan de automaat kan je wel saldo laden met je Amex, heb je automatisch opladen gaat het niet. Een los kaartje kopen kan, maar dan heb je een wegwerp ov-chipkaart en betaal je een euro voor het wegwerpkaartje.

    OVPay werkt op dit moment alleen met bankrekeningen van ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS of Triodos. Andere banken worden nog niet geaccepteerd. Qua creditcards gaat het alleen met Mastercard en Visa.
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  9. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    Dit Nederlandse dialect ken ik niet. IMG_6313.jpeg
     
    VinceG, TravelingLobo en Ruut vinden dit leuk.
  10. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag speciaal naar de Jumbo geweest om voor het eerst te betalen met de Plat en mijn kaart werd geweigerd. Ik roepte er iemand bij en werkte ook niet. Ik kreeg een bericht van AmEX dat de betaling geweigerd was omdat ik een groot openstaande bedrag had staan. Dat klopt, ik heb 2 dagen geleden vliegtickets betaald voor de zomervakantie.

    Net met de ledenservice gebeld en een aantal vragen gesteld.

    Deze kaarten zijn van het type "charge" en hebben niet echt een vast limiet, zoals een traditionele creditcard. Ik kreeg dus te horen dat ik geen limiet zou moeten hebben, maar omdat ik een nieuwe klant ben en nu een grote uitgave heb gedaan, dat het risico analyse systeem heeft bepaald dat 2600 euro mijn limiet is. Ik moet dit eerst aflossen voordat ik weer mijn kaart kan gebruiken. De medewerker vertelde mij ook dat mijn limiet met de tijd zal groeien, het is een soort dynamisch limiet. Hoe meer ik de kaart gebruik en netjes mijn saldo afboek, hoe meer het limiet zal stijgen.

    Goed, duidelijk verhaal en heb het begrepen, maar wel irritant dat ik dit dus niet van te voren wist. In de AmEX app staat trouwens dat ik nog niks hoef te betalen want mijn incasso datum is 16 mei pas. Medewerker adviseerde mij nu om een handmatige betaling te doen en dat na 5 werkdagen mijn kaart weer actief zou zijn.

    Misschien is dit handige info voor nieuwe kaarthouders.....
     
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Er zit (of zat?) op de Amex-site een tool waar je kunt bekijken wat je maximaal mag besteden....
     
  12. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    ik zag op de site een tool waar je een bedrag kan invullen en dan krijg je te zien of het goedgekeurd wordt of niet. Heb daar 5000 ingevuld en kwam er gewoon doorheen. Of bedoel je iets anders?
     
  13. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ze hebben ook een nieuwe actie live gezet voor de Plat kaart:
    Helaas niet te combineren met referal korting/extra punten aldus de chat ;-(
    upload_2024-5-1_16-42-57.png
     
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ja, die bedoelde ik...
    Dan zou je er toch vanuit gaan dat je dat bedrag in ieder geval mag besteden?
     
  15. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Ja, tenzij er een fraude-blokkade op de kaart zit, en dat lijkt bij jou het geval te zijn.

    Ik had 2 jaar geleden overigens exact hetzelfde: Kaart ontvangen, grote uitgave gedaan en toen kon ik er niet meer mee betalen. Handmatige overschrijving gedaan en heb er daarna nooit meer last van gehad.
     
  16. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb de gold kaart net 4 weken. Ik had volgens de online tool een limiet van maar €600. Ik heb nu de eerste maand na iedere uitgave, handmatig het bedrag teruggeboekt naar AmEx. Zo heb ik inmiddels de eerste maand toch €2500 kunnen betalen met de Amex.
    Ben benieuwd wat het limiet wordt na de eerste maandafrekening.

    Het is inderdaad wel lastig puzzelen, na 3x een bedrag invullen krijg je een blokkade en moet je weer een dag wachten.
     
  17. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Inderdaad, dit is precies wat bij mij is gebeurd.
     
  18. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Blijkbaar niet. Tool is dus niet heel betrouwbaar
     
  19. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Klopt, heb de tool weer getest vandaag en na 3x werd ie geblokkeerd.

    Ik ben ook benieuwd wat mijn limiet gaat zijn want ik moet nog hotels en huurauto betalen voor de vakantie.
     
  20. Flyers

    Flyers Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Is het mogelijk om Amex Rewards punten naar Virgin te krijgen? Ik lees dat Amex dit wel 1 op 1 mogelijk maakt in andere landen, maar in Nederland niet. Wellicht dat er een alternatieve manier is? Via de hotel partners lijkt dit niet rendabel te zijn.
     

Deel Deze Pagina