American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Ja de verschillen zijn echt enorm.
    Zou je de FB Platinum kaart hebben dan krijg je wel meer miles als je FB tickets koopt dacht ik.

TravelingLobo vindt dit leuk.
  2. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Kreeg net een uitgebreide enquete van Amex over de Platinum kaart in de mail.
    Vond o.a. Spotify wel leuk om erbij te krijgen.

Uiteindelijk krijg je dan de vraag hoeveel de kaart dan mag gaan kosten per jaar... Schermafbeelding 2024-04-22 om 20.01.00.png Schermafbeelding 2024-04-22 om 20.02.29.png Schermafbeelding 2024-04-22 om 20.03.02.png Schermafbeelding 2024-04-22 om 20.03.22.png

Menno, Vliegende_Keep en TravelingLobo vinden dit leuk.
  3. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ook gehad inderdaad! Die vragen op het laatst waren wel het meest intens.

Kennelijk willen ze er weer meer uit persen.. ik vond ook dat punten geven voor onderdelen en dat ze daar de 24/7 ondersteuning en fraude bij benoemde echt heel vervelend.

Wel nice inderdaad de open antwoorden, wellicht gaan ze hopelijk wat nieuwe benefits toevoegen bij door leden genoemde bedrijven.

4. emvi

emvi Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    AMEX PLATINUM ENQUETE (excuus alsi ik dit op de verkeerde plek neer zet)

Vandaag ontving ik een grote enquete, waarvan de bedenkers dachten dat ik dat in 10min kon invullen. Wie van jullie heeft dit ook ontvangen ?

Afgezien van de vraag of ik bereid ben EUR300 pj méér te betalen voor een korting op keukenmessen, massage, taalcursus en nog veel andere onbenullige bedenkels, viel me het op dat als voordeel van de platina kaart werd genoemd dat je tickets kan boeken met 20 % korting.

Weet iemand hoe dat werkt ? Ik heb het geprobeerd via AMEX travel, en kreeg exact dezelfde prijzen als elders, 20% korting ??? niet dus.

5. emvi

emvi Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    20% korting op tickets ,waarvan nooit iemand ons verteld heeft dat dat kan.

6. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Niet alleen in de USA, ook in. Duitsland biedt een Amex Platinum card veel meer voordelen dan de Nederlandse variant. Die kost 720 euro per jaar en heeft naast 150 euro restaurant "guthaben", ook credits voor streaming diensten (120 euro), Sixt car rental (200 euro) en Amex online reisbureau (200 euro). Verder natuurlijk Priority Pass lidmaatschappij. Daarnaast vele acties per jaar met extra 'guthaben'. Voordeel van de NL card is natuurlijk Privium lidmaatschap.

7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Ik kwam het eerder tegen in de Experience app maar heb geen idee hoe ik dit moet boeken.

Laatst bewerkt: 23 apr 2024
  8. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ja het was een pittige enquete. Maar ze vragen in ieder geval wel naar onze mening. Dat is ook wat waard. Nu maar afwachten wat ze er mee gaan doen. Die optie om een budget te hebben om een hogere status bij een hotelaanbieder aan te schaffen vind ik wel interessant.

Ruut vindt dit leuk.
  9. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    725
    Trofeepunten:
    348
    Ik kreeg bij de laatste vraag in de enquete (of ik een hogere bijdrage in de toekomst zou willen betalen) maar een bedrag te zien, €1.080 per jaar…:rolleyes:
    Wordt steeds gekker bij Amex.

10. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Oh...
    Dan heb jij andere "voordelen" gekozen dan ik want ik kreeg als hoogste bijdrage 900,-- voor m'n kiezen.

11. TravelingLobo

TravelingLobo Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Hoi!

Ik heb gezocht via de zoekfunctie, maar kon het antwoord niet vinden.

Betaalt iemand iets van zijn vaste lasten met de creditcard?
    Hypotheek is volgens mij niet mogelijk hier in NL, maar is het iemand gelukt om bijvoorbeeld Eneco of Vodafone/Ziggo ermee te betalen?
    Ik heb net gechat met iemand van Eneco en het is daar niet mogelijk.
    Dacht dat ik ergens had gelezen dat het wel mogelijk is om Vodafone/Ziggo ermee te betalen, maar kan de info niet meer vinden.

Betaalt er iemand iets anders ermee wat elke maand terugkomt? Behalve boodschappen en benzine....

En andere abbo van een streamingdienst of zo?

Probeer manieren te bedenken om kosten te betalen met de kaart die ik toch al maak om zo mijn rewards punten te maximaliseren.

12. jebje

jebje Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Volgens mij kan het niet, tenminste ik heb het nog niet kunnen vinden. Heb mijn kaart nu paar weken en met name gebruikt bij; Texaco, Jumbo, Aldi, Kruidvat, Amazon, aliexpress, NS, KLM, hotels etc. Heb bijna mijn minimale spend voor de aanmeld bonus bijna bij elkaar.. Moet zeggen dat ik wel eerst kijk waar ik met AmEx kan betalen als ik iets nodig ben (bijv cadeautje etc). O ja en PayPal account gekoppeld. Amazon Prime ook opgestart, 1e maand gratis. Daarna via AmEx.

Maar mocht iemand een een tip voor abonnementen of vaste lasten hebben , hou ik me ook aanbevolen!

TravelingLobo vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.656
    Trofeepunten:
    428
    Ik betaal wekelijks m'n maaltijden van Greenchef met Amex.

14. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    @jebje bol.com of amazon gebruiken ipv coolblue, boodschappen bij jumbo of aldi ipv albert heijn inderdaad, apple en spotify via amex laten lopen, alle kleine beetjes helpen, hellofresh mocht je dat gebruiken.

15. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    En sommige incasso's kan je ook omzetten naar Paypal als ze geen Creditcard/Amex zelf accepteren maar wel Paypal, waarmee je wel weer je Amex kan koppelen. Grote uitgaven zoals hypotheek, leningen, telefoonrekeningen etc lukken niet.
    Ik heb ook elke automatische incasso van de vaste lasten nageplozen waar het wel kan en waar niet. En soms kom ik nog ineens iets tegen wat ik alsnog blijk te kunnen omzetten.

16. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    725
    Trofeepunten:
    348
    Netflix accepteert Amex

17. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    mbt rewards sparen, wat geeft vervolgens de beste retentie: cash of FB miles? Alle andere mogelijkheden zijn voor mij niet interessant?

18. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Cash verlies je altijd op, zeker nu de waarde is gedaald voor het omzetten van 4 naar 3 euro per 1000.

cvr vindt dit leuk.
  19. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.517
    Trofeepunten:
    598
    FB miles.

cvr vindt dit leuk.
  20. TravelingLobo

TravelingLobo Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    bedankt voor de tips, ik ga nu pas beginnen met spenden op de kaart, nog 0 gespend, dus alle tips zijn welkom.

Ik heb wel de app EasyPark ingesteld om met AmEX te betalen.
    PayPal heb ik ook ingesteld dat AmEX mijn voorkeurskaart is, dus die minimale spend in 3 maanden moet wel lukken, vooral omdat ik nog vliegtickets moet boeken voor de zomervakantie.

Deel Deze Pagina