American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Mocht je nog aan het wachten zijn, er zijn nu een hoop referal acties waarbij je een mooi aantal punten krijgt!
     
    jebje vindt dit leuk.
  2. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Aangevraagde gold card binnen 8 dgn (6 werkdagen) al in huis.
    Account gelijk aangemaakt, kaart geactiveerd etc.
    Nu was ik via de experience app aan oriënteren hoe het werkt met activeren van de benefits (Diner tegoed, Amazon, vriendenlink etc).
    Bij alle benefits die ik aanklik om de kaart te registreren krijg ik de volgende melding;

    "Bedankt voor uw interesse in het ....(bv Amazon / Dinertegoed.) Dit voordeel is helaas niet beschikbaar. Blijf u kaart gebruiken voor uw dagelijkse uitgaven."

    Kaart werkt verder wel, betalingen geen probleem zowel tanken/winkels als online, zijn ook in account netjes geregistreerd. Nu ongeveer een week in gebruik.

    Moet je een bepaalde periode wachten voordat de benefits beschikbaar zijn? Of moet je eerst de minimale spend in de 1e 3 mnd bereiken? Nergens terug te vinden in de voorwaarden op de AmEx website. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Zou gelijk moeten werken. Je zou via de chat functie in de app om opheldering kunnen vragen. Lukt dat niet maandag (of later tijdens kantooruren ) bellen.
     
  4. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Contact gezocht servicedesk via de chat in app, kreeg volgende reactie terug;
    "..I apologize for the inconvience caused. I can enroll the account in the dining benefit. For referring anyone to Amex, you should complete 6 months with us, post that, you can refer anyone."

    Nou hoef ik niet meteen iemand een referral te sturen voor aanmelden, maar heb dit nog niet eerder ergens gelezen? Nieuw?

    Wat betreft de benefits, kan ik nog niet terugvinden in mijn account. Nog steeds als ik de aanmeld link aanklik krijg ik dezelfde foutmelding "niet beschikbaar".
    Als ik het goed gelezen heb hier op forum zou ik nu een melding "reeds aangemeld" moeten krijgen?
     
  5. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb dit ook gehad, en wist niet meer of ik mezelf aangemeld had.
    Heb toen de ledenservice gebeld en onder het tabje member loyalty kunnen ze zien of het aan of uit staat.
     
  6. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Hoi, newbie hier (nog zonder kaart).

    Ik zit nog steeds in de onderzoeksfase (al 3 dagen). Ik lees van alles overal, bekijk video's en heb hier op het forum ook veel gelezen natuurlijk.

    Ik kwam net een blog tegen uit de VS met een vergelijkingstabel waarin ze eigenlijk zeggen dat Gold beter is voor de "gewone" mensen en Plat meer voor de frequent reiziger. Met Gold krijg je 4x punten bij restaurants en supermarkten en bij Plat krijg je 5x met vliegtickets en hotels. Klopt dat ook voor ons in Nederland?

    Ik zit even te bekijken of ik die 65e per maand er wel uit krijg voor de Plat of dat ik toch meer heb aan de Gold voor 20e per maand.

    Ik heb gisteren even gekeken via de flying blue site naar een vliegticket Ams - Madrid voor december en dat kwam uit op 19.000 + 92 euro. Normaal betaal ik daar (omdat ik meestal te laat koop) toch wel zo'n 350-400 euro voor. Met de welkomstbonus nu van Plat van 48.000 punten (38.000 miles) kan ik ongeveer 2 van die reizen boeken en heb ik "praktisch" gezien al mijn 780 euro eruit gehaald. Plus natuurlijk dat ik 1 jaar lang ga proberen om zo veel mogelijke aankopen te betalen met de Plat om meer punten te krijgen waardoor ik misschien wel 3 van die tickets kan fixen.

    Dit is trouwens ook mijn verkoop pitch aan mijn vriendin want die begrijpt niet waarom ik 65e per maand voor de kaart wil betalen.

    Jullie nog leuke toevoegingen om mee te nemen in mijn pitch? Moesten jullie je vriendin/vriend/vrouw/man overtuigen? Zo ja, hoe???
     
  7. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    2x voor de prijs van een eetcafe bij een sterrenzaak uiteten moet haar toch wel aanspreken ;-)
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Nee, de Nederlandse kaart kent spijtig genoeg geen multipliers.
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Beginnen met een Gold kaart en na een halfjaar upgraden zodra er een bonus is naar Platinum zou ik overwegen. Dan maximaliseer je het qua bonussen.
     
  10. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    -Hilton Gold > Gratis ontbijt en upgrade
    -Retentie korting (na 1 jaar en 1 dag bellen voor punten -150 euro)
    -Nooit lang in de rij staan door Privium en lekker de lounge in
    -Vrienden mee op vakantie? Aspire lounge op schiphol (en alle Priority Pass Lounges) 2 vrienden gratis met jullie mee.
    -De extra partnerkaart waar Privium Partner op zit (altijd snelle security indien je partner alleen reist)
    -Non schengen vluchten bij aankomst geen wachtijd maar iriscan.
    -Verzekeringen zijn echt prima, laatst nog een dekbed geclaimd op de aankoopverzekering, was net een maandje oud en bloedneus gehad.. alles vergoed gehad (2x max per jaar per kaarthouder)
    -Diner tegoed 150 in nl en 150 buitenland (Zelf dagje Londen gedaan en daar opgemaakt)

    Je went ook wel een beetje aan de luxe moet ik zeggen, de mijne was ook erg zo van 65 euro de maand en ik heb gezegd probeer het een jaartje en nu mag de kaart niet meer opgezegd :)
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2024
    VinceG en TravelingLobo vinden dit leuk.
  11. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    508
    Trofeepunten:
    123
    Vandaag op Schiphol. Lange rijen bij security en douane aangezien er gisteren vluchten zijn gecanceled ivm storm.
    Amex platinum? Privium inclusief. Eerst even ontbeten in de privium lounge. Daarma in 6 minuten door de privium security en 1 minuut door de grenspassage. Dat alleen is het geld al waard in mijn ogen. Daarnaast de hotel en autoverhuur status en 2 x150 euro diner credit. No brainer.
     
    VinceG en Lifeasemiel vinden dit leuk.
  12. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    ja, we houden wel van lekker uiteten gaan, dus dat neem ik sowieso mee in mijn pitch!
     
    Vliegende_Keep en Robinho vinden dit leuk.
  13. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    heb ik inderdaad ook over nagedacht, om te bonussen te maximaliseren.

    we zijn momenteel aan het kijken om een vakantie te boeken naar Indonesie in juli. Waarschijnlijk vliegen we Ams - Jakarta en dan Jakarta - Bali (aparte vluchten boeken). Daarna in augustus waarschijnlijk nog 2 weken naar Albanie (ook vliegen).

    Dus we hebben nog wat reizen te boeken en daarom wilde ik nu de Plat nemen, de reizen daarmee betalen en gelijk even flink wat punten scoren door de verre reis naar Jakarta. Reis naar Albanie is voor 4 personen, dus tikt ook wel aan.

    Weet jij (of iemand) als ik nu aanmeld, krijg ik gelijk die 48,000 punten gestort zodat ik gelijk (zodra het kan) de vliegtickets kan boeken? Misschien dat ik met die punten een leuke upgrade kan doen voor de vlucht naar Jakarta, heb nog nooit business gevlogen en me zo'n lange vlucht zou dat wel lekker zijn.
     
  14. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    mooi lijstje, bedankt!

    Ik denk eerlijk gezegd ook dat wij snel zouden wennen aan die luxe. Nu zegt ze nog van "die lounges boeien mij niet en even in de rij staan vind ik niet erg" etc etc, maar zodra je dat dus wel hebt, ga je het waarderen en wil je het altijd hebben
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    had ik dat maar gehad 2 jaar geleden met de gekte op Schiphol. Stond ik 2u30, in de rij en verloor daardoor mijn vlucht. Rennend en zwetend door de gangen om het vliegtuig voor mijn neus te zien vertrekken.

    aan dure autoverhuur verzekeringen hebben we ook vaak genoeg veel geld uitgegeven, dus dat vind ik ook een hele mooie plus.

    thanks!!
     
    JdV030 vindt dit leuk.
  16. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    vraagje:

    als ik vandaag aanmeld voor Amex Plat en ik over paar dagen de kaart binnen heb en account heb aangemaakt etc, kan ik dan gelijk gebruik maken van een referral link??

    ik denk dat ik wel een aantal vrienden heb die interesse hebben om aan te melden en het is natuurlijk wel lekker als ze nog kunnen aanmelden voor 30-04.

    weet iemand dit?
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Voorheen wel, maar @jebje rapporteerde in de afgelopen dagen dat je eerst een halfjaar klant moet zijn. Dat zou iets nieuws zijn, maar is dus wel goed om nu al rekening mee te houden.

    Na het behalen van de minimum spend krijg je de aanmeldbonus.
     
  18. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    dat is wel balen als dat zo is.


    ok, duidelijk en goed om te weten.

    Bedankt!
     
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.061
    Trofeepunten:
    223
    En zeker met vakantie vluchten. Dan begint het feestje al zodra je Schiphol binnenstapt.
     
  20. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Inderdaad!

    Vandaag de Amex Plat besteld
     
    Robinho, jebje en Lifeasemiel vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina