American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Handtekeningen worden gedoogd :)
     
  2. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Kreeg zojuist ook een actie binnen van KLM Holidays via AMEX.

    15% cashback tot max 400 euro:)

    upload_2024-4-3_15-27-17.jpeg

    Alleen voor geregistreerde kaarten en de eerste 15.000 kaarhouders die registeren.
    https://amexcampaign.my.salesforce-...i=GlTh_m5uofLTHG1653b31DNA4iE-ywirpTw_HwpI3so

    De volgende voorwaarden zijn specifiek ten behoeve van bovengenoemde actie:
    • Deze aanbieding is geldig van 2 april tot en met 16 april 2024.
    • Deze aanbieding is persoonlijk en geldt alleen voor Nederlandse (Flying Blue - ) American Express kaarthouders die deze aanbieding hebben ontvangen en zich hebben aangemeld via de registratielink.
    • Deze aanbieding is alleen geldig op reizen geboekt via KLM Holidays.
    • Deze aanbieding is geldig op alle KLM Holidays bestemmingen, mits de vluchten worden uitgevoerd door KLM, Air France of Delta Air Lines (niet geldig op Transavia).
    • Deze aanbieding is alleen geldig op vluchten die vertrekken vanaf een luchthaven in Nederland.
    • De aanbieding is alleen geldig online bij klmholidays.nl.
    • Deze aanbieding is eenmalig geldig en wordt binnen 30 werkdagen na de aankoopdatum automatisch bijgeschreven op het account van de hoofdkaarthouder dit kan tot uiterlijk 90 dagen na einddatum van de campagne worden bijgeschreven.
    • Deze aanbieding is alleen geldig per boeking, niet per persoon en is alleen geldig op pakketreizen van KLM Holidays, niet op losse vliegtickets.
    • Deze aanbieding is geldig voor de eerste 15.000 kaarthouders die zich geregistreerd hebben. Op is op.
    • Deze aanbieding is alleen van toepassing op uitgaven in Euro (EUR) op de kaart waarop de aanbieding is geregistreerd, inclusief een (Flying Blue -) American Express kaart die in een wallet voor mobiel betalen is geladen.
    • Deze aanbieding is niet geldig voor andere (Flying Blue -) American Express kaarten die op uw naam geregistreerd staan en is niet geldig voor transacties die via externe betaalmethodes o.a. Paypal zijn betaald.
    • Uitgaven dienen uiterlijk 16 april 2024 van uw kaartrekening te zijn afgeschreven om in aanmerking te komen voor deze aanbieding. Indien KLM Holidays uw (Flying Blue -) American Express kaart niet heeft belast binnen de bovengenoemde campagne periode dan kunt u geen gebruik maken van deze aanbieding.
    • Aanbieding is exclusief vracht- en vrachtvervoer en aankopen van cadeaubonnen.
    • Telefoon- en posttransacties zijn uitgesloten.
    • Elk misbruik, zoals redelijkerwijs door ons bepaald, met betrekking tot de verzilvering van deze aanbieding, kan ertoe leiden dat een door u ontvangen tegoed wordt teruggedraaid en u niet langer in aanmerking komt voor toekomstige aanbiedingen. Het terugdraaien kan plaatsvinden tot maximaal 180 dagen na de einddatum van de aanbieding. Houd er rekening mee dat als een door u ontvangen tegoed wordt teruggedraaid nadat u uw factuur heeft betaald, u mogelijk een negatief saldo krijgt.
    • Het terugdraaien kan plaatsvinden tot maximaal 180 dagen na de einddatum van de aanbieding.
    • Door u ontvangen tegoed kan gedebiteerd worden als de aankoop wordt geretourneerd of geannuleerd.
    • Daarnaast gelden de algemene voorwaarden van KLM en American Express. Verder geldt ook het privacybeleid van KLM en het privacybeleid van AMEX.
    • Reisperiode: t/m 31 oktober 2024.
    • Boekingskosten (€ 10 per boeking), SGR-bijdrage (€ 5 p.p.) en kosten Calamiteitenfonds (€ 2,50 per boeking) vallen buiten het minimum bestedingsbedrag.
     
    jebje en hollandje vinden dit leuk.
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Hoe weet je dat? Ben benieuwd hoe ze die nieuwe regels gaan controleren, zeker nu blijkt dat je mensen al binnen 12 maanden kan referren en je alsnog miles of punten ontvangt.
     
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Bij BA holidays krijg je dubbele TP, jammer dat KLM dat niet doet met Holidays en XP. Zou ik eerder door boeken dan "15% cashback op Amex".
     
  5. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Vraagje; kan je ook amex punten naar iemand anders overboeken? Kan hier op de AmEx website niks over terug vinden..
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.440
    Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    483
    Dat kan niet. Wel kun je met diverse frequent flyer programma's punten "poolen", zodat iemand anders er gebruik van kan maken. Ook kun je een award ticket voor iemand anders boeken.
     
    jebje vindt dit leuk.
  7. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Jammer had graag familielid tzt wat willen doneren. Bedankt voor je tips hier ga ik even naar kijken.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  8. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Kort 2 dingen:
    - om naar andere persoon over te boeken moet die persoon een van je Authorized Users zijn (=additionele fysieke kaarthouders uitgegeven op diens naam, maar belast op jouw account op jouw online verzoek aan Amex)
    - als je punten omzet naar FB Miles account van dat familielid, loop je soms het risico dat je een fraude check krijgt en de ontvangende FB account (tijdelijk) geblokkeerd wordt door Flying Blue. Er zijn anecdotes dat zelfs de reward ticket die ze hadden geboekt voor de Miles werden geannuleerd door Flying Blue terwijl ze de review aan het uitvoeren zijn (en deze review kan weken in beslag nemen). Dit is met name indien de ontvangende FB lid weinig punten zelf verzameld en/of in verleden nog nooit een reward ticket heeft geboekt. Aangezien we mogen aannemen dat je alleen legale dingen zou doen en niet je Miles aan het verkopen bent, zal het de fraude check uiteindelijk wel doorstaan, maar het is dan wel een enorm gedoe voor diegene en zorg dat je niet een reward ticket dan boekt die maar 3 weken in de toekomst ligt en (non refundable) hotels meteen hebt geboekt etc. Laat het je niet weerhouden, maar als je het wilt doen, is het wellicht wel handig om te weten en zorgen dat als je dit voor het eerst doet met betreffende ontvangende familielid, dat hij/zij alleen reward tickets boekt met aantal maanden speling. Als ze al eerder reward tickets hebben geboekt en ook af en toe een keer status hebben bereikt, zoals silver en gold etc, dan is kans op fraude check kleiner, maar nooit 0.
     
    jebje vindt dit leuk.
  9. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Ik weet dat je niet op dezelfde dag met de priority pass van amex op Schiphol de lounge in mag en een loungebox to-go afhalen. Maar hoe is het als je overstapt? Ik vertrek maandag vanuit Gdańsk via Schiphol naar Antwerpen. Zou ik dan wel in Gdańsk de lounge in kunnen en dan vanwege korte overstap naar de Eurostar ipv de priority pass lounge op Schiphol de box af kunnen halen? Of brengt AMEX dan die box alsnog in rekening? Heeft iemand hier al ervaring mee? Die box zou mooi meegenomen zijn maar niet voor de 15 of 20 die amex mogelijk in rekening brengt.
     
  10. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Ik denk dat het meest handige is om samen een FlyingBlue family te worden.
     
  11. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Aanvraag gold card lijkt nog wel redelijk spoedig te gaan. 3 april kaart aanvraag, vandaag 6 april via mail;

    WELKOM BIJ PRIORITY PASS
    Met plezier bevestigen wij uw lidmaatschap van Priority Pass, het beste luchthavenloungeprogramma ter wereld.
    Meld u nu aan voor uw digitale ledenkaart.

    Dit zie ik maar als de goedkeuring.
    Deze alvast geactiveerd, dan zal de amex gold binnenkort hopelijk wel op de mat liggen...
     
    Ruut, lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  12. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Zeker; houd er wel rekening mee dat je maar 1 additionele volwassene in je family mag toevoegen; dus deze route werkt niet voor degene die al een FB Family met partner heeft aangemaakt.
     
    jebje vindt dit leuk.
  13. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    896
    Leuk Bevonden:
    411
    Trofeepunten:
    63
    Sorry, had je vraag over het hoofd gezien. Vooralsnog wel. Maar handtekeningen met bijv. overdreven verhalen en dikgedrukte gekleurde teksten pas ik aan.
    Ik zie overigens nog steeds sommige forumleden een actieve referentie maken naar deze links. Dat is niet de bedoeling. Ik pas deze reacties aan. Laten we met z’n allen deze regels volgen, zodat we verder geen beperkingen op hoeven te leggen.
     
    FlyingFonz, arjen05, jebje en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb even de prijzen vergeleken van KLM Holidays met losse vluchten en hotels. Zelfs met 15% cashback zijn de pakketreizen duurder :(
     
  15. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ah thanks. Ik had het aanbod net naar mijn vrouw gestuurd om vanavond ook even te kijken voor de herfstvakantie. Goed om te weten dat dit aanbod niet perse aantrekkelijk is. Bovendien krijg ik heel vaak de foutmelding dat de hotels voor die periode niet beschikbaar zijn. Jammer...
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Je hoeft overigens niet voor je hele verblijfsduur een hotel te nemen. Dat kan de prijs misschien drukken.
     
  17. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Gezien de e-mail van 48k bonuspunten voor iemand die een nieuwe Amex Platinum aanvraagt (met 80k bonus voor de aandrager) die ik net krijg, heb je helemaal gelijk! :D
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  18. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Yes! Denk dat april mijn maand gaat worden #de10kanhetgebeuren.

    Grappig! Had ik niet verwacht, maar denk het vakantieseizoen gaat bijna weer starten, dus dan komen ze weer met acties :)
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  19. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63

    Nu nog even een mooie actie voor bonus XP op de Amex FB kaart :D
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  20. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Heb jij ze al binnen? Heb sinds deze week wel ongeveer 75k punten extra, maar kan ook een referral zijn..
    Wordt er een onderscheid in gemaakt vwb de benoeming op het rekeningoverzicht? Of is de omschrijving in beide gevallen "bonuspunten"?
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2024

Deel Deze Pagina