American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.649
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Ik snap je verwarring maar je krijgt echt maar 1x de punten voor de upgrade ;)
     
    marc vindt dit leuk.
  2. marc

    marc Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Dank! Lag enigszins in de lijn der verwachting, maar goed, je weet maar nooit;)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  3. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Deze deal, 48.000 miles voor de aanvraag van een reguliere Amex Platinum lijkt er niet meer te zijn. Weet iemand als het regelmatig aangeboden wordt?
     
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Ik denk vrij snel na afloop van de upgrade bonus weer ( loopt 1-3 af maar zal misschien nog even verlengd worden).
     
  5. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Zijn er mensen hier die een 2e extra Platinum kaart hebben (3e kaart)? Weet iemand wat dit kost en of je dan ook de Privium en PP erbij krijgt?
     
  6. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb deze vraag bij Amex neergelegd en kreeg toen het antwoord dat een 2e extra platinum kaart niet mogelijk was. Wat ik enigszins vreemd vind, omdat er in de voorwaarden wel een optie staat om extra kaarten aan te vragen tegen een betaling van 300€ per jaar

    Er werd mij verteld bij Privium dat je wel meerdere privium partners kan aanvragen voor 130€ per jaar. Ookal staat er online dat bepaalde mensen uitgezonderd zijn. Ik heb mijn broer ook privium partner kunnen geven met mijn 1e extra plat kaart.

    Amex kaartbijdrage.jpg
     
  7. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ja vreemd toch? Ik dacht prima deal voor Privium en PP erbij, mijn broer heeft nu dus die extra green card omdat mijn partner al de 2e plat heeft en ik geen ruzie wil haha.

    Maar wij reizen veel samen dus dacht mooie deal.

    Online krijg ik een error bij het toevoegen van een 2e partner helaas en moet diegene onder de 21 zijn. Zouden ze bij de lounge het wel kunnen fixen?
     
  8. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Het werd mij bij de privium lounge verteld dat dit wel kon toen ik mijn broer als privium partner had aangemeld. Dus ik denk dat je het daar dan ook moet kunnen regelen. Ik heb het zelf echter nog niet geprobeerd, dus weet niet in hoeverre deze informatie die ik gekregen heb klopt.
     
    Lifeasemiel vindt dit leuk.
  9. Francisco_NL

    Francisco_NL Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand iets vernomen over de vermeende aanpassingen in het AMEX platinum programma?
    Dit als vervanging voor de doorgevoerde versoberingen (devaluatie MR points & loungebox, presale concerten freeze, tarief verhoging) in de afgelopen 9 maanden?

    Ik zie afgelopen periode voornamelijk berichten vanuit AMEX over het werven van nieuwe leden en de bonus MR punten die ik daarmee zou kunnen verdienen.
    Ik voel mij daardoor inmiddels meer onderdeel van een marketing campagne, dan klant van een programma.

    https://insideflyer.nl/american-express-devalueert-loungebox/
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2024
    ppt, Ruut, Lifeasemiel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Streaming krediet voor Platinum zou al een begin zijn.
     
    Francisco_NL vindt dit leuk.
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Nieuwe actie voor de Amex Business companion Gold card voor houders van een privé Amex card: eerste jaar gratis, daarna 225 euro plus 30.000 MR als je 15.000 euro met de nieuwe card uitgeeft in de eerste drie maanden. Geldt ook als je een Amex Flying Blue card hebt.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2024
  12. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Ben nu bezig met de legalisering van mijn paspoort. De gemeente kan dit ook doen maar zet alleen een handtekening/stempel blijkbaar. Wat hebben anderen die ook de ITIN aanvraag hebben gedaan destijds laten bevestigen, de handtekening op een kopie van jullie paspoort met de stempel van de gemeente. Of moet je er ook een Engelse brief bij doen. Dank alvast voor de toelichting.
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Handtekening met stempel van de gemeente. Dat was voldoende. Heb wel gehoord van een aantal mensen waarbij dit niet geaccepteerd werd.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  14. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Aangezien ik in het buitenland woon, gaf het een tochtje voorbij de ambassade. Die werd netjes geaccepteerd en nu met een verse ITIN. Nu nog een bank vinden die dat accepteert om een account online te openen aangezien mijn reis over het grote water dit voorjaar helaas niet doorgaat.
     
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb zelf goede ervaringen met CapitalOne, deze hebben met een online aanvraag en een belletje een account geopend.
     
  16. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Het lijkt er op dat die niet meer werkt: "At this time, we can only open accounts for new customers with an ITIN in person".

    De andere, die ik gevonden heb, willen of alleen of SSN (grootste deel), of zeggen dat ze ITIN accepteren, maar het online formulier vind de ITIN niet geldig, of de aanvraag gaat er helemaal door, maar wordt dan pas afgewezen omdat ze mijn identiteit niet kunnen bevestigen (zonder hint waarom).
     
  17. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag mn huurauto teruggevonden in de parkeergarage met schade van voorbumper tot achterspatbord en alles daar tussenin.

    Benieuwd hoe soepel de afhandeling via Axa (amex platinum kaart) gaat. Gaat toch om 2000 euro eigen risico.
     
  18. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Pff naar! Hopelijk valt de afhandeling mee!
     
    PeterD vindt dit leuk.
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Ik had vorig jaar de voorbumper en wat materiaal onder de motorkap stukgemaakt, ruim 500 euries schade.
    Moest aardig wat documentatie mailen maar werd uiteindelijk redelijk vlot uitgekeerd.
     
    PeterD vindt dit leuk.
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Was bij mij (2 maanden geleden) binnen 2 weken geregeld. Formulier online invullen, nog wat extra vragen per mail en na 1,5 week een telefoontje uit Belgie dat het bedrag (ruim 2000 EUR) uitgekeerd ging worden.
     
    PeterD vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina